Pijn breidt uit.......

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Pijn breidt uit.......

Bericht door Kris66 »

:(
Het begon aan mijn linkerknie...een niet erge pijn net boven mijn linker knieschijf.
Beetje pijn na het lopen,en weer snel over.
Dan de 2e knie ook een beetje,maar das eigenlijk niet doorgezet.Dus die is wel ok.
Maandag,na zondag gelopen te hebben,wat pijn onder mijn linkervoet,eigenlijk de volledige hielplaat.
Te verdragen,heb ik al een tijdje,'s morgens bij het opstaan,eigenlijk snel weg....
Dus was ik best gerust.
Ik kan me alleen niet herinneren of dat ook al zo was VOOR ik begon te lopen.
Maar donderdag !!!!!!!!! Ik kroop haast rond van de pijn,onder die voet.
Ben een beetje gaan zoeken op internet,is het de pees van het sporten?
Is het hielspoor?
Beide?
Als ik het goed begrijp,kan het ene het gevolg zijn van het andere,én andersom.....
Vandaag begon mijn linkerscheen ook pijn te doen.........
HALLO ??????????????
Natuurlijk,ik heb een staande job,ik moet nog één week werken en heb dan vakantie,waar ik erg aan toe ben!
En net voor de vakantie val ik altijd wel een beetje in repen.......vermoeidheid....... stress, die dingen.

Maar,wat me opvalt,waarom alles links?

Ik heb geen tijd meer om dokter te bezoeken,maar een paar dingetjes die ik zal doen:
-heb ontstekingsremmers gehaald
-extra tube zalf
-tijdens vakantie ging ik absoluut lopen,zal nu msschn minder ver/minder lang/minder keren in de week lopen.

Mijn loopschoenen......ik dacht daar toch goed mee te zijn,moest ik dan niet veel vroeger klachten hebben?
Als dit alles niet betert,ga ik na de vakantie maar eens op zoek naar een winkel waar msschn een podoloog werkt?
Iemand een tip?
En na vakantie zal ik eens naar mijn osteopaat gaan,die heeft me eerder al zo goed geholpen met mijn rug.....

Enfin,diepe zucht dus hier......
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door fann »

Hoi

ben jammer genoeg geen dokter...

Die pijn onder de voet heb je die ook achteraan je been... ? Ik heb dat een tijdje gehad voor ik liep, ging telkens weg nadat ik even gewandeld had, maar was heel erg 's morgens of als ik bv lang in de auto had gezeten, ik had altijd het gevoel dat ik dan liep te waggelen als een eend.
De dokter zei me toen dat ik waarschijnlijk een achillespeesontsteking had en raadde me aan niet te veel op platte sandalen of schoenen te lopen.
Het is toen overgegaan en nadat ik ben beginnen lopen eigenlijk nooit meer teruggekomen.

Na mijn eerste STR jaren geleden die ik dus op niet zo'n goede loopschoenen had gedaan, is de pijn in mijn knie ook maar begonnen nadat ik heel het programma had uitgelopen en daarna 3 keer per week 40 minuten of 5 kilometer liep. Ik ben toen gestopt met lopen.

Hopelijk kan de osteopaat je helpen
Kaath
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 feb 2013, 08:25

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Kaath »

Ik zou even stoppen als ik jou was en na de vakantie weer rustig beginnen.Misschien heb je jezelf een beetje overbelast.
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Kris66 »

@fann:
nee,de pijn is echt onderaan mijn voet,niet in de enkel of zo.
Hoewel ik een beetje overal iets begin te voelen,maar das eerder omdat ik een beetje raar loop nu....
De pijn gaat wel "weg" als ik een tijdje rondstap,het is vooral 's morgens erg.
Maar heb ergens gelezen dat wat oefeningen doen voor het opstaan zou helpen,en dat is idd zo.
Ben ook alvast aan de ontstekingsremmers gegaan,en goed aan het smeren.
Het is trouwens al een beetje beter,hopelijk was het maar een dip.......zei ze vol hoop!

@Kaath:
Ben gisteren niet gaan lopen,vandaag ook niet,toeme,dat doet msschn nog harder zeer ...... :(
Volgende zondag doe ik toch maar de bollekesloop mee,tenzij ik écht pikkel en daarna heb ik vakantie....zal me goed doen.
Rusten en niet lopen?Of msschn een klein beetje?Weet nog niet,hangt ervan af hoe het voelt.......
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Dannieke »

Hey Kris,
Ik zou het even rustig aan doen en enkele dagen niet lopen.
Ik weet het, dat is niet leuk; ik word ook slecht gezind als ik moet afwijken van mijn schema.
Maar als je lichaam signalen geeft dat het wat rust nodig heeft, dan moet je daarnaar luisteren.
Ook als je geen pijn meer voelt zou ik nog een paar dagen wachten en dan eens een testloopje doen.
Hopelijk kan je bv vrijdag eens testen en dan zondag er terug invliegen op de Bollekesloop ;)
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
mini
Berichten: 240
Lid geworden op: 14 aug 2013, 14:37

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door mini »

ik heb hier ook al een hele week gevloekt omdat ik ni mag lopen, maar 't is voor ons eigen bestwil hé. ;)
In ieder geval, forceer je niet eens je je beter voelt.
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Kris66 »

Ja even rust gunnen,moet maar,en hopelijk helpt het!
Anders zal ik zeker de pest in hebben!

Een klein loopje proberen,ws donderdag,eens kijken hoe het gaat.
Zondag doe ik mee hoor,mag mijn supporters niet in de steek laten he,hahahahah
Ik hou mijn hart vast !

Ondertussen alles voorbereiden voor vakantie,ook wel fijn........
jekl053
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 jun 2013, 10:52

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door jekl053 »

Pak zeker je rust even, als je forceert ben je misschien langer uit de running. Is lastig, rust houden ;)

Veel sterkte er mee !
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door bloem »

Kris66 schreef:Ondertussen alles voorbereiden voor vakantie,ook wel fijn........
Focus je daar dan maar even op... en ga lekker genieten vd Bollekesloop nog even van tevoren, maakt niet uit welke tijd je loopt, genieten is wel een must ! 8-)
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Pijn breidt uit.......

Bericht door Hellothere »

bloem schreef:
Kris66 schreef:Ondertussen alles voorbereiden voor vakantie,ook wel fijn........
Focus je daar dan maar even op... en ga lekker genieten vd Bollekesloop nog even van tevoren, maakt niet uit welke tijd je loopt, genieten is wel een must ! 8-)
Ik zou het niet beter kunnen zeggen dan ons bloem.
Zowel een westrijd(je) als een verlof moet je van genieten.
Doe het nu maar rustig aan, en nadien zien we nog wel.

Blijft de pijn terugkomen / erger worden, tsja, dan moeten we wel even op zoek naar de oorzaak (en dus ook de oplossing hé). MAar da's dus voor later.
Plaats reactie