50 and running

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
50 and running
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2013, 19:38

Re: 50 and running

Bericht door 50 and running »

Dinsdag en woensdag vanwege omstandigheden niet kunnen wandelen en lopen.
Dus les 14 kwam op donderdag.
Snelheid weer iets verder opgeschroefd naar 5.8.
Ging goed, wel lichtelijk buiten adem bij de laatste minuut hardlopen, maar tijdens het wandelen was dat steeds weer snel hersteld.

Nu ben ik vandaag stout geweest, want ik wilde graag les 15 op vrijdag lopen. Maar dat betekende wel twee dagen achter elkaar een les.
Dus de stoute hardloopschoenen aan getrokken en tegen alle adviezen in toch maar gelopen.
En dat ging net als gisteren goed. Snelheid weer iets hoger op 6.0, was voor mij pittig maar wel te doen.
Nu maar hopen dat ik morgen geen last heb van mijn stoute actie.
Ik ben dus officieel OP DE HELFT van de S2R lessen. Week 5 is ook alweer voorbij.
Volgende week wordt spannend met vier blokjes van 5,7,7 en 5 minuten hardlopen.
50 and running
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2013, 19:38

Re: 50 and running

Bericht door 50 and running »

Gelukkig had ik zaterdagochtend geen spierpijn of andere pijntjes van de twee dagen achter elkaar S2R.
Maar het was een éénmalige actie, ik zal het niet meer doen, beloofd.
Zaterdagochtend 07:40 uur een rondje golfbaan gewandeld met mijn dochter, was 1 uur en 7 minuten.
Zondagochtend 07:30 uur een rondje door de woonwijk gewandeld. Dit moest eigenlijk ook een uur worden maar ik kwam uit op 50 minuten. Dus de volgende keer als ik door de woonwijk ga moet ik een paar straten toevoegen om toch op dat uur te komen.
Morgen les 16.
50 and running
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2013, 19:38

Re: 50 and running

Bericht door 50 and running »

Vandaag les 16 (week 6,loopband)
5l,2w,7l,2w,7l,2w,5l,2w.

Eerste 5 minuten waren het zwaarst, toen dacht ik echt dat ik de volgende 7 minuten niet zou halen.
Maar wonder boven wonder heb ik de hele les kunnen uitlopen, maar ik geef toe het ging niet gemakkelijk.
Het is even afwachten hoe les 17 en 18 deze week zal gaan, maar ik denk dat ik deze lessen volgende week voor de zekerheid nog een keer herhaal, om een goede basis te hebben voor week 7.

Ik ga de snelheid deze week ook niet verder opvoeren dan 6k/u.
Knietjes voelen alsof ik 100 keer de trap op en af ben geweest, geen pijn maar vermoeid van de les.
Spieren in de kuiten doen het prima, geen verzuring gelukkig.
50 and running
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2013, 19:38

Re: 50 and running

Bericht door 50 and running »

Gisteren (woensdag) les 17.

Ging net als maandag best wel zwaar, maar wel kunnen uitlopen.
Benen doen het goed, maar na de blokjes van 7 minuten ben ik wel flink buiten adem, en lukt het praten even niet meer. Dus dat loopt nog niet zoals het hoort.
Gelukkig hersteld zich dat ook snel bij het wandelen.
Dinsdag op de rustdag even helemaal niets gedaan.
Vanavond weer lekker een blokje om wandelen, en dan vrijdag les 18.
Deze 3 lessen ga ik dus zeker volgende week nog een keer herhalen, tot dat ik er niet meer zo buiten adem van raak.
50 and running
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2013, 19:38

Re: 50 and running

Bericht door 50 and running »

Vrijdag les 18 op loopband.

Ging goed, en volgens mij ook iets gemakkelijker dan les 16 en 17. Maar nog niet goed genoeg om over te gaan naar week 7.
Ik voeg een week 6A toe.
Ik ga een weekje zonder Evy, maar met mijn eigen muziek op week 6A lopen.
Zelf even een schemaatje bedacht die goed tussen week 6 en 7 in past.
9 minuten inlopen 8l- 2w- 8l- 2w- 8l- 8 minuten uitlopen. Totaal 45 minuten.
Dat zijn dan dezelfde aantal hardloopminuten als week 6, maar al wel een blokje minder zoals in week 7.
Als dit lekker loopt ga ik pas over naar week 7. Dat wordt dan 8l 2w 10l 3w 8l 2w.

Vandaag op de rustdag een uurtje buiten gewandeld. Morgen 45 minuten op de loopband calorieën verbranden met cardioprogramma, heuveltje op en heuveltje af.
Even tussen standje van het afvallen, in de zes week dat ik nu S2R doe 3,4 kilo afgevallen. Maar dat komt meer door het gezonde en verstandige eten dan het hardlopen hoor.
Het afgelopen jaar gaat het gemiddeld ongeveer met een 0,5 kilo per week, ik ben nu totaal 23,5 kilo afgevallen.
Nog 5,5 te gaan dan zit ik op een gezond gewicht voor mijn leeftijd en lengte.
En dankzij S2R straks ook nog een betere conditie dan de laatste 15 jaar. Het zou een fantastisch begin van 2014 zijn.
50 and running
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2013, 19:38

Re: 50 and running

Bericht door 50 and running »

Gisteren begonnen met tussen week 6A.
Het plan was 3x8 minuten hardlopen zonder Evy maar met mijn eigen muziek.
Dit werd Phil Collins en dankzij deze muziek had ik het eerste blokje zomaar 10 minuten op de teller staan.
Ik wilde namelijk niet telkens op de klok kijken of ik er al was, want ik had nu niet Evy die aangaf hoelang ik nog moest. Ik dacht als dit nummer uit is zal ik wel tegen de acht minuten aan zitten, maar ik was er dus al behoorlijk overheen. De andere twee blokjes daarom maar ingekort naar 2x7 want ik wilde deze week nog niet over de 24 minuten hardlopen gaan. Laatste blokje van 7 minuten was dan ook best zwaar.
Vanavond weer 45 minuten heuvel workout op de loopband, en dan woensdag netjes 3x8 hardlopen.
50 and running
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2013, 19:38

Re: 50 and running

Bericht door 50 and running »

Ik kom maar niet voorbij les 18.
Benen doen het goed, maar ik ben elke keer volledig buiten adem. Dus niet goed genoeg voor les 19 helaas.
Voorlopig blijf ik dus even in week 6 hangen tot het conditioneel beter gaat. Desnoods nog even een weekje verder terug in het schema. Gaat de pret in het S2R echt niet minder door worden hoor. Ik houd vol, ook al duurt het wat langer.
Domi
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 jun 2012, 19:41

Re: 50 and running

Bericht door Domi »

Hoi,

Hoe gaat het ondertussen, nog altijd enthousiast aan het lopen ?

Dominique
50 and running
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2013, 19:38

Re: 50 and running

Bericht door 50 and running »

Door omstandigheden (vader ernstig ziek) niet regelmatig meer kunnen lopen de laatste twee maanden.
Wel af en toe op de loopband gestaan om het weer een beetje op te pakken. Maar dat wilde niet echt fijn lukken. Snelheid eerst weer terug gebracht tot 5 km per uur (hele langzame jog).
3 x 10 minuten met 2 minuten er tussen lukt op dit moment wel, maar nog niet 30 minuten aan één, en ook nog zeker niet in een hoger tempo.
Ik ga vanaf nu weer proberen 3x in de week op vaste tijden te gaan lopen, om eerst die 30 minuten te gaan halen, en daarna de snelheid langzaam op te voeren.
Deze week les 22 weer gedaan, dus vanaf hier ga ik het weer oppakken.
Dagelijks lees ik wel dit forum, met al zijn prachtige verhalen ter motivatie. En die motivatie is er nog steeds hoor.
Op mijn kalender staat nu het doel 1 maart 5 kilometer kunnen hardlopen, waarbij de tijd nog even open blijft.
Dan heb ik mij nieuwe hardloopschoenen, outfit, en hartslagmeter gps en alle toebehoren belooft als beloning. En dan lekker naar buiten het hardlopen voortzetten.
Plaats reactie