Ziekte van Sever

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Bezigbijtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2021, 09:25

Ziekte van Sever

Bericht door Bezigbijtje »

Hallo,

Ik ben op zoek naar info voor mijn dochter:
11 jaar
doet aan atletiek, hoofdzakelijk lange afstanden
Ze heeft sinds begin september verplichte rust. Aanvankelijk werd ons gezegd, dat het de achillespees zou zijn.
Dus een dikke maand, meermaals per dag achillespeesoefeningen gedaan en coolpack opgelegd.
Nu sinds 2tal weekjes ook naar de kinsist. Deze heeft ons echter gezegd, dat het de ziekte van Sever zou zijn en dat ze niets mag doen van atletiek. En het zou wel eens nog maanden of zelfs nog een jaar kunnen duren.
Gisteren gesprek gehad met 2 trainers, die beweren, dat het niet goed is helemaal niks te doen van atletiek.

Nu las ik op de website vh AZ Klina in Brasschaat hetvolgende over Sever:
"De ziekte van Sever is een zelflimiterende blessure. Deze blessure lost zich gradueel op, wanneer het skelet volgroeid is. Dit neemt meestal 6-12 maanden in beslag, maar kan ook tot wel 2 jaar duren. Met gepaste behandeling kunnen de klachten opgelost worden in een aantal weken."

Ik ben een beetje onzeker geworden, iedereen zegt iets anders.
Iemand ervaring met deze "ziekte" of beter nog met het AZ Klina? Goede dokters of enig idee, waar ik recensies zou kunnen vinden mss?

Mijn dochter is zeer ongelukkig, dat ze al zo lang niet meer kon trainen. :(

Alvast bedankt
Plaats reactie