Pijnlijk scheenbeen... shin splints?

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Sauv
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mei 2013, 18:03

Re: Pijnlijk scheenbeen... shin splints?

Bericht door Sauv »

Ik heb zondagmorgen voor het laatst gelopen en nu, woensdagavond, doen mijn schenen nog steeds pijn. Ik ben dit weekend een paar daagjes niet thuis, maar ik ga volgende week een afspraak maken met mijn arts! Mijn hardloopschoenen moeten voorlopig helaas nog maar even in de kast blijven staan.
wim__
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 okt 2011, 14:42
Locatie: Mechelen

Re: Pijnlijk scheenbeen... shin splints?

Bericht door wim__ »

Sauv schreef:Ik heb zondagmorgen voor het laatst gelopen en nu, woensdagavond, doen mijn schenen nog steeds pijn. Ik ben dit weekend een paar daagjes niet thuis, maar ik ga volgende week een afspraak maken met mijn arts! Mijn hardloopschoenen moeten voorlopig helaas nog maar even in de kast blijven staan.
Hopelijk vinden ze de oorzaak! Het is idd beter van te stoppen met lopen nu.
Sauv
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mei 2013, 18:03

Re: Pijnlijk scheenbeen... shin splints?

Bericht door Sauv »

Even een update, ook gepost in mijn dagboek:
Ik heb lange tijd niets van me laten horen, omdat ik last bleef houden van mijn schenen. Een poosje geleden heb ik goede hardloopschoenen laten aanmeten (cadeautje voor mezelf voor het behalen van mijn propedeuse, maar zelfs daarmee behield ik mijn scheenpijn (overigens heb ik ze nog moeten omruilen ook; ik kreeg afgeknelde tenen, dus heb ze nu een halve maat groter). Ik heb het idee dat de last aan mijn schenen nu eindelijk wat minder begint te worden!

Ik ren nu slechts twee keer per week, om overbelasting te voorkomen en ook omdat het ramadan is en het dus best zwaar is om te hardlopen wanneer je de hele dag niet gegeten en gedronken hebt. Ik blijf natuurlijk ook goed met ijs koelen. Daarnaast heb ik een aantal lessen overnieuw gedaan om weer in m'n ritme te komen. Dinsdag ga ik les 15 lopen. :)
Ik hoop echt dat ik er nu vanaf ben!
siebie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2013, 15:05

Re: Pijnlijk scheenbeen... shin splints?

Bericht door siebie »

merci voor de info :-)
Sauv
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 mei 2013, 18:03

Re: Pijnlijk scheenbeen... shin splints?

Bericht door Sauv »

2,5 maand later kan ik opgelucht zeggen dat ik helemaal geen last meer heb gehad van pijn in mijn schenen! :)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Pijnlijk scheenbeen... shin splints?

Bericht door Hellothere »

Ook fijn om te horen, loop ze dan maar nu ;)
Plaats reactie