Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Debs
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 aug 2011, 10:52

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Debs »

Esther,

Ik kan juist niet lopen met muziek omdat ik mezelf en de omgeving niet meer hoor. Ik moet mij echt kunnen concentreren op mijn ademhaling om die correct en in ritme te houden. Als ik mezelf niet hoor, door veel omgevingsgeluiden soms, of als ik even afgeleid ben, dan heb ik dat ook dat ik het heel lastig krijg net omdat mijn ademhaling niet meer in juiste ritme is. Dan snak ik ook naar adem met een grote druk op mijn longen.
Net zoals jij beschrijft moet ik ook vaak eens extra diep inademen, of iets langzamer uitademen, dus even de ademhaling verlengen en dan weer terug in eerder ritme. Denk dat dit wel normaal is?

Daarnet les 9 gelopen. Heb kunnen lopen volgens het schema van STR, dus dat is al een succes.
Alleen heb ik wel erg veel last van mijn enkels en beetje knieen. Elke schok is heel pijnlijk. Vooral in het begin, ik kan moeilijk opwarmen. Hopelijk is het geen blessure die er zit aan te komen.

Er moet me nog iets van het hart. Zoals eerder al vermeld vandaag ben ik alleen gaan lopen omdat mijn looppartner blessure heeft. Nu moet het toch wel lukken dat ik beetje lastig gevallen werd zeker... :? kwas toch blij dat ik terug thuis was. :roll: Nu durf ik dit niet aan mijn man zeggen of ik mag niet meer alleen gaan lopen.
Grrrr ik hoop nu maar echt dat dit geen tweede keer zal voorvallen.
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door flightleader »

@ Hellothere: je mag rekenen op een verslag, niet teveel op je luie kont liggen...

Vandaag 5km op het gemak gelopen in 32 min. Hartslag was heel goed met een maximum van 160 en gemiddeld 147. Heel tevreden!

Mijn Garmin borstband meegewassen in de wasmachine vorige week... blijkbaar kan die toch tegen een goeie wasbeurt :oops:
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
EstherH
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:26

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door EstherH »

Debs, ik kan me daar ook zo kwaad over maken he, van die jongelui die dan denken leuk te zijn door een beetje vervelend te lopen doen.
Debs
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 aug 2011, 10:52

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Debs »

Jah was echt heel intimiderend, nageroepen worden, gevolgd en opgewacht worden,... brrr dan zo verstoppen tussen de bomen terwijl hij me opwachtte... kvond het toch maar creepy :roll:

Zo een borstband kan inderdaad tegen een stootje, gelukkig maar!
*Claudia*
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 sep 2011, 16:28

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door *Claudia* »

Na een weekje ziek zijn vandaag les 4 gelopen.
Deed deugd! Enkel ademhaling zat wat moeilijk, voor de rest ging het goed.

'k Moet mij alleen wat beter leren kleden naar het weer, een fleece trui was duidelijk iets te warm.. :roll:
Niesje01
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 aug 2011, 16:26
Locatie: Huldenberg

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Niesje01 »

Oei Debs, geen aangename ervaring :? Was er verder nog wat 'volk' in de buurt? Of loop je zo afgelegen? Misschien een ander parcours uitstippelen? Hou je knieën toch maar wat in de gaten en laat het niet te ver komen he! Misschien een extra dagje rust inlassen (of 2 - 3 ...) Beter voorkomen dan genezen he!

Esther, ik heb ook iedere keer een punt waarop ik het even moeilijk heb. Dan helpt het mij om wat rustigere muziek op te zetten, gaat mijn ademhaling vanzelf trager en ben ik er na enkele minuten weer 'door'. Ik kan net niet lopen zonder muziek, het leidt me net af zodat ik niet teveel aan het lopen an sich denk ;) Nu ja, elk zijn ding he....

Claudia, er weer volop tegenaan he! Ja, een fleece was vandaag wel net iets te warm ;)

Vandaag dus zonder Evy mijn 5 KM gelopen. Heb me welliswaar naar buiten moeten slepen, want vannacht niet geslapen van de tandpijn. Vanmorgen een bezoekje aan de tandarts gebracht en daar had ik vanmiddag nog erg veel last/pijn van :? Tempo lag (bijgevolg?) iets trager dan de voorbije dagen: 5 KM in 33 minuten. Hartslag was wel beter, het duurt steeds langer eer mijn hartslag echt de hoogte in gaat....Was toch blij dat ik getraind heb, ondanks de pijn... Nog 1 (misschien 2) keer trainen en dan naar Turkije...ik hoop toch daar ook wat te kunnen lopen!
“To give anything less than your best is to sacrifice the gift.”
eriks
Berichten: 412
Lid geworden op: 23 jun 2011, 08:30
Locatie: Helchteren

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door eriks »

I did it!!! Start to run zit erop! Daarnet de laatste les gedaan (30 stuks), nooit gedacht maar toch gehaald en ikke ben content van mezelf :P :D
Inge
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 okt 2010, 08:13

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Inge »

eriks schreef:I did it!!! Start to run zit erop! Daarnet de laatste les gedaan (30 stuks), nooit gedacht maar toch gehaald en ikke ben content van mezelf :P :D
Chapeau!
Knap gedaan.
EstherH
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:26

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door EstherH »

Manlief is nog even naar de supermarkt en als hij er weer is ga ik me inzetten voor de 6 km. Duimerdeduim....
Kan natuurlijk niet van huis als hij er niet is, aangezien onze kindjes er ook nog zijn. Hopelijk is ie snel terug hahah, wil het gehad hebben
EstherH
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:26

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door EstherH »

Made it! 6 km in 43 min. Ging lekker. Had alleen de indruk n blauwige rand rond mijn lippen te hebben bij thuiskomst. Wil toch langs de huisarts, eens bespreken van die adem, soms diw druk op borst.zou toch verbeterd moeten zijn.
Plaats reactie