Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
ann
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2010, 13:07
Locatie: Hove

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door ann »

Hellothere schreef:Bij mij blijft het gelukkig de goeie kant uitgaan ;)
whoehoe :P :P :P ik zal maar terug rechts lopen in het park zodat je me vlot voorbij kan ;)
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door henriette »

vandaag had ik last van duizeligheid en mijn astma; maar toch een heel uur volgehouden!
alleen jammer dat ik die duizeligheid maar niet onder controle kan houden, net nu het al bijna 2 weken beter ging :cry:
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

henriette schreef:jammer dat ik die duizeligheid maar niet onder controle kan houden, net nu het al bijna 2 weken beter ging :cry:
Klinkt inderdaad wel heel frustrerend, pet af hoor dat je het op die manier volhoudt.
Had jouw neuroloog overigens nog meer nieuws ?
Antony
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2010, 09:23

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Antony »

Gisteren met succes 30 minuten zonder stoppen gelopen. :D
Nu op naar de 5 km (zal hiervoor rond de 35 minuten nodig hebben) en wie weet op naar de 10 km (is wel geen must voor mij).
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

Gefeliceteerd Anthony, voelt goed he ;)
En wat je ook beslist, op snelheid gaan trainen, verder gaan lopen, recreatief of wedstrijdjes, gewoon volhouden is nu de boodschap.

Loop ze, nog veel succes verder !!
Ellen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2010, 12:22

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Ellen »

Hoi,
ben nieuw op het forum
ook ik heb de loopmicrobe te pakken.
wat begonnen is als iets om wat aan m'n conditie en gewicht te doen is uitgegroeid tot iets wat ik echt verder wil doen. Ik geniet van het lopen (al vind ik het vaak wel nog erg lastig om me te motiveren om te vertrekken) Zoals ik hier al las is de zwaarste stap, de deurdrempel. Ik voel echter al verschil, ik voel m'n conditie vooruitgaan, ik voel me bevrijd als ik gelopen heb. Ook mentaal doet me dit deugd. Ik probeer nu 2 keer per week te lopen. Aan 3 maal per week kom ik vaak gewoon niet toe. Omdat ik onderwijzeres ben kon ik deze vakantie wel drie keer lopen.
Ik liep gisteren les 25 en het ging redelijk goed. Ik merk wel dat ik geen snel tempo heb en nog vaak afzie en moet blazen, maar dat geeft niet zo. Iedereen die ooit begonnen is met lopen heeft dat denk ik wel gehad, dus iedereen weet dat alle begin moeilijk is.
Nog twee lessen moet ik lopen van het start to run programma en dan de 5 km test dus.
Ik ben van plan die 5 km dan een tijdje aan te houden en die dan eventueel lichtjes op te bouwen tot meer afstand of een snellere tijd. Ik train voorlopig nog steeds zonder hartslag of km uurwerk maar ben van plan dit te vragen onder de Kerstboom ofzo. Ik wilde er immers eerst zeker van zijn dat ik het wel zou volhouden maar dat lijkt nu aardig te lukken.
Morgen (zaterdag) of overmorgen ga ik dus les 26 doen.

Vele groetjes en succes aan alle medelopers!
Ellen
Ria
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2010, 12:58

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Ria »

ann schreef:worst run ever
oei Ann, das echt wel balen he... hopelijk voel je je ondertussen al wat beter en kan je er volgende week weer voor gaan :)
Laat je ondertussen maar eens goed in de watten leggen thuis ;)
Ellen schreef:Ik merk wel dat ik geen snel tempo heb en nog vaak afzie en moet blazen, maar dat geeft niet zo. Iedereen die ooit begonnen is met lopen heeft dat denk ik wel gehad, dus iedereen weet dat alle begin moeilijk is.
super Ellen, prima mentaliteit.. ik ben ondertussen al bijna een jaar bezig en loop nog altijd heel traag en moet loop ook nog vaak te blazen en te puffen... maar het is dat super gevoel achteraf waar we het voor doen he :!:
Succes nog aan iedereen
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

Ellen schreef:Morgen (zaterdag) of overmorgen ga ik dus les 26 doen.
Hey Ellen, ook van mij gefeliciteerd hoor, enne, als je les 26 haalt dan haal je ook les 30, is dan gewoon een kwestie van volhouden.
De meesten hebben het moeilijk rond les 21/22, omdat het aantal minuten dan op korte termijn fors toeneemt.

Jij hebt blijkbaar die kaap goed genomen, dus voor jou is het einde echt in zicht (of zullen we maar zeggen het begin van een boeiende loopcarriere ;) ).

Zoals jezelf terrect aanhaalt is het zwaarste tijdens een looptraining de schoenen aantrekken en die deurdrempel overstappen. Ik loop nu ongeveer 10 km (1 uur), ben daar wel al een jaartje mee bezig, en zeker nu het weer kouder en guurder wordt zie ik daar ook nog steeds tegenop, maaarre, als dat uur erop zit heb ik nog steeds zo iets van Yezzzz, I did it !!! :shock:

Anderzijds als ik eens een keertje niet kan lopen heb ik daar echt spijt van, mis ik het ook heel erg.

dus er staat je nog een flinke (maar gezonde) verslaving te wachten ;)
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

Gisteren er nog een vijftal minuutjes bijgedoen zie.
Een uur gelopen in ons prachtige zonienwoud, was eigenlijk een vijftal minuutjes meer omdat de uitgestippelde ronde niet echt uitkwam.
En zoals steeds was het ook weer puur gnieten.

Ik merk dat snelheid (was gisteren 10.8 km/u) toch nog iets vooruit gaat, dus ik ben behoorlijk trots op mezelf.

Rug blijft het ook goed doen dus ik zie het weer helemaal zitten.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door bloem »

Hellothere schreef:Ik merk dat snelheid (was gisteren 10.8 km/u) toch nog iets vooruit gaat, dus ik ben behoorlijk trots op mezelf.
:| Grrrmmbblll.... ikke jaloers... ;) die 10 is -al maanden- mijn -frustrerend :roll: - plafond ...

Wou al tijd terug beginnen met intervallen, maar nog steeds niet genoeg reserve opgebouwd... tijdje met ijzertekort gesukkeld ook en nu pas sinds week of twee dat het terug 'vlot' loopt... (meestal toch :roll: )
Zal nu kwestie zijn van winter goed door te raken en dan in 't voorjaar terug vorderingen proberen boeken :mrgreen:
(tenzij er nog veel mooie zonnige dagen komen zoals vorige maandag... hoop hoop... want eigenlijk blijf ik toch nog altijd wel een 'mooi weer loper' 8-) )
Plaats reactie