Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Tina'tje
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2016, 19:05

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Tina'tje »

BlackScorpion schreef:
Tina'tje schreef:Hello, ik ben dus herbegonnen met str
Ik zit nu in week 9. Ik loop dus eigenlijk al een halfuur.
Maar is dit nu schamelijk of niet? Ik loop maar 3,5 km in een halfuurtje.
Jeetje ....ik haal die 5 km niet eens. Daar doe ik zeker 45 minuten over, maar na een halfuurtje voel ik het wel hoor.
Ik ben wel blij dat ik nu een halfuur loop. Het is niet altijd even gemakkelijk :oops:
Hoi Tina'tje,

Je zeker niet slecht voelen dat je 'maar' 3.5 km loopt in een half uur, dat is zelfs normaal.
De STR van Evy is bedoelt om een half uur aan een stuk te leren lopen, maar als je niet heeeeel getrained bent, haal je daar geen 5 km in.
Ik heb STR gevolgd in groep met een ander schema, sommigen waren sneller dan mij, sommigen trager dan mij.
Gemiddeld haal ik 5 km op 40 minuten, nu ja, toen ik braaf elke week 3 keer per week liep na mijn STR.

Ik ben min of meer gestopt met lopen in november en ik ben nu net terug herbegonnen, op mezelf, op de loopband.
Om mezelf gemotiveerd te houden en niet direct té uitgeput te voelen, loop ik momenteel aan 6 km/u, om dat later op te drijven naar 7 à 7,5 km/u.
6 km/u bedoelt dat ik over 5 km ongeveer een 50 minuten zou doen, vree slecht hè? Maar ik trek het me momenteel niet aan.
Het belangrijkste nu is bezig zijn met lopen, terug een bepaalde tijd of afstand aan 1 stuk kunnen lopen op de duur.
En daarna kijk ik wel naar die snelheid.

Kijk, jij loopt momenteel ongeveer 7 km/u op die 30 minuten, dat is sneller dan waar ik nu met bezig ben ;).
:D aha ok kben dus toch niet zo een trage. Ok...dank je
Ik ben eens benieuwd of ik da ooit in een halfuur zou kunnen :!: ..... :? ...... :lol:
Goed dat je weer gaat lopen....blijven volhouden ;)
Doet toch deugd he af en toe een rondje lopen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Vanmiddag de Leopoldsloop in Watervliet gedaan, deze keer was het 28km dus heb ik me maar wat ingehouden. 11,8km/u gemiddeld en hartslag onder omslagpunt gehouden. Het parcours lag er prima bij en alles weer uitstekend georganiseerd. Toch loop ik liever de 21km, die 7km extra is toch iets om rekening mee te houden als je normaal 21km loopt. Ik ga er in ieder geval geen gewoonte van maken om die langere afstanden te lopen.

https://connect.garmin.com/modern/activity/1579614671
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door M_N_M »

Super gedaan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tina'tje
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2016, 19:05

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Tina'tje »

Net 35 minuut gelopen.....mega! Ik deed 4 km.....ben in me nopjes :mrgreen:
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door BlackScorpion »

Goed zo, zie je dat het gaat!
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Halve marathon in Axel gelopen; erg veel wind, eerste 10km in 45 minuten. Eenmaal de wind tegen ging het een pak langzamer. 1.40:36 weer net niet onder de 1:40 geraakt. Op een dag zonder wind moet ik toch wel een minuutje kunnen pakken denk ik. Toch lekker gelopen, nog redelijk fris aangekomen.

https://connect.garmin.com/modern/activity/1591024363#
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Rustig hier op het langstlopende topic :cry:

Anyway, vandaag stond er een 15,7km wedstrijd in Sas van Gent op het programma. Super omstandigheden en eerste km aan 15km/u afgetrapt, daarna langzaam wat tempo laten zakken, stukje tegenwind ging nog net aan 13km/u. Na 8km kreeg ik in de gaten dat een 10km onder de 45 minuten erin zat dus nog wat versneld en op 10km horloge afgedrukt. 44:28 (13,5km/u) als eindresultaat, de overige 6km nog aan 12km/u ofzo uitgelopen. Het gaat goed de laatst tijd, hopelijk kan ik deze vorm nog wat uitbouwen.
https://connect.garmin.com/modern/activity/1614977506
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door martmarbus »

Vandaag even een HM gelopen. En ik was niet eens moe.
Volgende week nog meer een keertje doen, maar dan in wedstrijd verband.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

https://connect.garmin.com/modern/activity/1628866599#

Mega veel wind tijdens Zwinstedenloop, toch een PR op de halve dus tevreden. 12,8km/u, had op 3km van de aankomst nog gemiddelde van 13km/u maar het begon ineens nog harder te waaien op het eind. Jammer, een gemiddelde van 13km/u was zeker mogelijk geweest.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Holenmens »

Een week niet kunnen lopen wegens te druk, dus vanochtend een snelle 10km gelopen, 43:59, bijna 13,7km/u dus. Mijn snelste tijd in een training ooit denk ik. De vorm is goed de laatste tijd. https://connect.garmin.com/modern/activity/1638430524
Plaats reactie