Hernia / Bulging Disc

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weer eventjes out

Bericht door Hellothere »

ann schreef:van het beste van elk nog één deftig lijf maken ;)
Dan komen we blijkbaar nog één goeie rug tekort, kan jij ons helpen :lol: :lol:
De rest kunnen we dan eventueel houden voor wisselstukken :lol:
ann
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2010, 13:07
Locatie: Hove

Re: Weer eventjes out

Bericht door ann »

zou nogal een zicht zijn, het resultaat :shock:
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Weer eventjes out

Bericht door bloem »

:lol:

ik duim in ieder geval mee voor spoedig herstel voor jullie beiden...

(en ben ondertss ook flink mijn best aan 't doen om wat extra rondjes voor mijn rekening te nemen :) )
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weer eventjes out

Bericht door Hellothere »

Vanochten CT scan laten maken van de rug, heb ik dat ook eens een keertje meegemaakt ;)
Nog geen nieuws van de gewone RX scan die vorige week dinsdag is gemaakt, maar ik veronderstel dat dokter wel zal wachten tot hij alle resultaten heeft.
Geen nieuws is goed nieuws (ga ik vanuit), dus op de RX scan zal wel niets levensbedreigend te zien zijn veronderstel ik.

Ondertussen geen beterschap, dus sporten deze week lijkt er evenmin in te zitten :x :x en ik moet bekennen, vorige week had ik nog zoiets van, ach, binnenkort weer aan de slag, die paar weekjes "stilstand" haal ik zo weer op, maar nu begint het toch wel heel hard te kriebelen.
Aan het ziekenhuis waar ik vanochtend was zit ook een orthopedische werkplaats. Verleiding was er even om daar binnen te springen en mij direkt een paar nieuwe heupen en benen te laten aanmeten :mrgreen:
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weer eventjes out

Bericht door Hellothere »

Korte update, resultaten van de RX scan zijn niet goed. Tussenwervelschijf tussen ruggenwervels L4/L5 is volledig weggesleten, eigenlijk blijft er van die schijf zo goed als niets over. Vele jaren van redelijk intensief sporten hebben er dus nu voor gezorgd dat ik de rug heb van een oude mens. Waarschijnlijk zal de CT scan deze diagnose alleen maar bevestigen.
De pijn is nu wel weg en ook het tintelen zo goed als, maar geen idee hoe het verder moet, effe advies van de dokter afwachten. Zal waarschijnlijk uitdraaien op kiné/fysio en spierverstevigende oefeningen.
Soit ik vrees er meer en meer voor dat het nog wel even zal duren voor ik nog de 10 km afdraai, en hiermee komt mijn eerste doel om ee 10 km wedstrijd einde september of oktober te lopen ook al in gevaar.

Man, man, man toch miserie miserie :cry: :cry: :cry:
ann
Berichten: 105
Lid geworden op: 08 mei 2010, 13:07
Locatie: Hove

Re: Weer eventjes out

Bericht door ann »

ow da's minder :cry:

ben eens benieuwd wat het advies wordt..
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Weer eventjes out

Bericht door bloem »

:? ... had gehoopt hier te lezen dat het allemaal wel weer goed meeviel...
nog even verdict dokter afwachten nu...
helpt een dikke duim nog ? ;)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weer eventjes out

Bericht door Hellothere »

Bedankt Bloem,

En ja hoor, alle duimen helpen. tot nader order ga ik ervan uit dat het allemaal nog wel zal meevallen.
Omdat ik geen pijn meer voelde en het stappen nu zo goed als normaal gaat heb ik gisterenavond geprobeerd om enkele stapjes te lopen, enfin, zo meer huppelen in de badkamer :lol: En gelijk was er ergens diep in mijn onderrug zoiets dat zei : "nee jong, doe dat nou toch maar niet :D ", en het credo "luister naar je lichaam" indachtig, ben ik daar dan maar gelijk mee gestopt.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Weer eventjes out

Bericht door Hellothere »

Bon, net dokter aan de lijn gehad, resultaten van de CT scan zijn ook binnen.
Blijkt een pre-hernia te zijn, naast de eerder gemeldde slijtage ook een lichte uitstulping van de tussenwervel L3/L4, en lichte kanteling van het bekken naar rechts.
Goed nieuws is dat de pijn nu veel beter is, en dat ik min-of-meer terug normaal functioneer, enkel de tinteling aan linkerbeen blijft.
Geen krachtverlies, en volgens de dokter is het zeker niet ernstig genoeg om te opereren en ook niet om epiduraal te gaan inspuiten.
dien wel te starten met kiné (of osteopaat), om stand bekken en rug te corrigeren.

Beste nieuws is, dat ik, zodra de pijn weg is opnieuw alle sporten mag beoefenen, dus ook lopen (wel onmiddellijk stoppen bij het minste wat ik voel, dokter vertelde me dat ik naar mijn lichaam moet luisteren :lol: :lol: :lol: ), yezzzz. Wordt nu afwachten hoe snel het betert, en ga het dan nog een weekje extra geven, en dan voorzichtig opnieuw de loopschoentjes aan.

Ik zie het weer een heel klein beetje zitten. Als alles goed gaat, zal ik er ongeveer een maandje hebben uitgelegen als ik weer begin te lopen. Ben benieuwd hoe het opnieuw starten gaat lopen, maar goed, da's de komende week nog niet aan de orde.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: Weer eventjes out

Bericht door bloem »

Oef ! Komt wel weer goed dus ;)
Plaats reactie