Dagboek Mirjam

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
flatcoatjrt

Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Nu het er op gaat lijken dat ik hier mee door ga, mijn knieën lijken er geen problemen mee te hebben (ik heb ivm plat/spreid voeten nu een jaar steunzolen en sindsdien steeds minder tot geen knieband klachten meer)

Dus wordt het tijd om ook mijn beginners ervaringen hier eens te gaan bijhouden.

Les 1 was een ramp, te hard begonnen en hijgend als een astmatisch manege paard nog net geen minuut vol gehouden..
Les 2 tm 6 ging een stuk beter en alle minuten van
Evy volbracht

Vanmorgen om half negen gestart met les 7.
Netjes alle minuten uitgelopen. Wel met wat meer moeite.
Het was ook al aardig warm hier, en gister een strand/duin wandeling gedaan van zo'n 4,5 uur.. (of zou het het door het drankmisbruik van gisteravond komen...)

Avg speed 6,6 klm/h
233 kcal
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Les 8 vanmorgen uitgelopen. Op 2 stukken last van echte Terschellingse tegenwind. Pff dat maakte dat ik de 3 minuten bijna niet volhield... De 4 minuten daarna met wind vanaf de zijkant ging gelukkig beter.
Nog 1 keer (donderdag) lopen in deze mooie polder en dan zal moeten blijken of ik genoeg doorzettingsvermogen heb om ook thuis na werk te gaan en blijven rennen.
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

En ook les 9 uitgelopen gister. Het is weer gelukt. Mag best "fier" op mijzelf zijn :-)
Smiddags nog een laatste Terschelling wandeling gemaakt. Morgen weer naar huis. Het is een sportieve vakantie geworden zo.
Gr. Mirjam
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door Hellothere »

Goed bezig, nu hopen dat je na de vakantie ook nog tijd vindt om vol te houden.
Succes en elk geval, en hou dit dagboekje goed bij, het wordt gelezen, wees daar maar zeker van.
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flightleader »

Inderdaad, hier wordt alles gelezen, dus zeker verder doen op de weg dat je ingeslagen bent!
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Vanmorgen les 10 gelopen. Deze keer niet in die mooie rustige polder van Terschelling. Maar weer thuis.
Een beetje het huis uit geslopen..bang dat het iemand op zou vallen dat een te dik, te hard hijgend oud manege paard aan het rennen was..

Het is nog even zoeken naar een route die rustig is..
Om half negen s'morgens was het best al wel druk hier. En ik moet nu opletten voor verkeer, en uitwijken voor andere honden..
(mijn eigen hond is niet altijd even gecharmeerd van honden die zomaar even komen buurten en zit dus vast zodat ik mij op het rennen kan concentreren)
Sommige honden-mensen denken dat je wel even gaat stoppen zodat de honden "gezellig" kennis kunnen maken..hmm dat doe ik normaal al nooit dus nu zeker niet..

Maar ik heb het gedaan ! Hardlopen rondom mijn eigen dorp, waar iedereen me kan zien ! :oops: :mrgreen:
Ik heb het ook deze les weer volgehouden

ps bedankt voor de reactie's, dat geeft extra kracht he ;-)
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door Hellothere »

flatcoatjrt schreef:Maar ik heb het gedaan ! Hardlopen rondom mijn eigen dorp, waar iedereen me kan zien ! :oops: :mrgreen:
Iedereen mag je zien hé :ugeek: . Wat jij doet, doen er nog altijd niet veel hoor. Laat ze het je maar eens nadoen !!!
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

En vandaag na mijn eerste werkdag (ochtend), eind van de middag de ren schoenen weer aangetrokken voor les 11.

Gehaald! , er zat een fiets tunnel in met een afdaling en een helling :wink: even lastig maar het gaf verder geen problemen. Weer de nodige honden moeten ontwijken maar deze keer wel de route kunnen aanhouden die ik in gedachten had.
Verder gebruik ik nu de app runastic pro, zodat ik Evy's lesjes als muziek kan gebruiken.
Is in dit geval wat handiger, ik deed dit met de app van sportstracker en moest dan eerst de muziek opstarten,dan de app, en dan snel te telefoon opbergen. Nu is het 1 appje, wel zo makkelijk.
Gr Mirjam
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

Vanmorgen Les 13 gelopen.

4 rennen 3 wandelen, 5 r 3 w, 5 r 3 w, 4 r 3 w

Ik heb het volgehouden ! Het ging weer niet vanzelf maar toch ik mocht weer fier zijn van Evy :mrgreen:
Een regenbuitje bracht wat verkoeling.

Ik heb trouwens bij Bristel een iets dikkere jogging/legging broek voor de winter kunnen scoren en een trainingsjasje.
Het valt niet mee om in grote maten iets te vinden..Iedereen loopt te promoten dat het zo goed voor je is maar een runningshirt in een echt grote maat ben ik nog niet tegen gekomen.
Gat in de markt volgens mij.
Heb nu 2 leuke lekker wijde shirts van miss Ethan.

Verder heb ik van de week de "livit" gemaild voor een afspraak. (daar heb ik mijn steunzolen vandaan) Ik wil even laten controleren of de combinatie van zolen/schoenen goed is of dat er nog wat aangepast moet worden.

Gr Mirjam
flatcoatjrt

Re: Dagboek Mirjam

Bericht door flatcoatjrt »

ALweer les 15.

Ik hou het tot op het eind toe vol. Wel ben ik bang voor de volgende les..langer rennen, korter wandelen. Terwijl ik niet het idee heb dat ik veel "over" heb.
Hartslag is tegen de tijd dat ik ga rennen wel weer in zone 1 beland.
Ik loop echt op een sukkeldrafje. Het is zelfs zo dat mijn hond soms naast mij kan wandelen terwijl ik ren ;-)

De gegevens van runtastic:

Duur 00:32:56
Afstand 3,88 km
gem. snelheid 7.07 km/h
gem. tempo 08:29 min/km
calorien 419 kCal
hartslag gem. 150 / max 170

Oh ja ik heb as maaandag een afspraak voor het aanlaten meten van sport-steunzolen (loop nu op mijn wandel-steunzolen) en controle of ik wel de juiste schoenen heb.

gr Mirjam
Laatst gewijzigd door flatcoatjrt op 27 sep 2012, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie