Lopen in de zomer

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Hellothere »

Kippie81 schreef:Maar onder het lopen had ik mij toch een pijn in mijn mond en keel! Net alsof er cactussen in zaten, zo droog!!! Het slikken deed dan ook enorm pijn en de droogte ging er niet door weg.
Moet ik nu drinken mee nemen?
Heeft naar mijn idee weinig te maken met drinken, lichaam droogt niet uit (want dan heb je andere problemen), enkel je mond.
Als ik het zo lees adem je door je mond, en loop je buiten adem. Door de versnelde ademhaling door de mond droogt de mond snel uit, en hebben de speekselklieren niet genoeg tijd om de boel te blijven bevochtigen.

Probeer om te beginnen dus de ademhaling (desnoods via hartslagmeter) onder controle te krijgen, zodat je niet die stevige luchtverplaatsingen door de mond hebt (of zelfs door je neus kan ademen).

Het eerdere voorstel van het kauwgommetje kan wel helpen, maar als je buiten adem loopt en door de mond ademt, loop je wel het risico dat je het gommetje ook mee de luchtpijp in trekt, ook niet de bedoeling uiteraard ;)
leen88
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 feb 2013, 22:53

Re: Lopen in de zomer

Bericht door leen88 »

Hoi daar!

Soms is het inderdaad heel warm om te lopen. Wat ik aanraad is voldoende drinken heel de dag door en ook nog eens zeker een stevig glas voor je gaat lopen.

Voor mij werkt het ook om vroeg of laat te gaan lopen, wanneer het minder warm is.
Zweten is goed voor je lichaam dus het kan zeker geen kwaad. Als je merkt dat je hart er te hard van gaat kloppen kan je nog steeds trainen met hartslagmeter zodat je het tempo op warme dagen niet té hoog legt.

Ik hoop dat je iets bent met deze uitleg ;)
wim__
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 okt 2011, 14:42
Locatie: Mechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door wim__ »

idd, voldoende drinken voor en na het lopen is erg belangrijk.
Zelf drink ik ongeveer 2 liter water per dag en voel me er goed mee.
Kippie81
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2012, 16:30

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Kippie81 »

Bedankt!! Een gommetje helpt heel veel! Ik adem inderdaad door mijn mond, door mijn neus krijg ik net te weinig lucht. Probeer het wel want nu in de zomer met al die pollen en mijn hooikoorts merk ik wel dat ik snel begin te 'piepen'.
kelleke04
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 jul 2013, 14:57

Re: Lopen in de zomer

Bericht door kelleke04 »

ik ga nu al 4x lopen om 5u45 smorgen voor ik ga werken en wat een verschil met savonds!
ik moet me soms dwingen om op te staan, maar als ik dan bezig ben is het echt zalig... de piste voor mij alleen en frisse lucht ZALIG!
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: Lopen in de zomer

Bericht door henriette »

ik zou ook het liefst 's morgens vroeg gaan lopen, maar als je door een slaapstoornis pas tegen 3 of 4 uur inslaapt en om 7 uur weer doodmoe wakker bent, dan komt van lopen niet veel in huis ;) lijkt eerder een zombierun :D
Alfer
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:38

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Alfer »

's Morgens lopen, ik denk niet dat ik het zou kunnen. Ik zou allesins geen zin hebben om telkens zo vroeg te moeten opstaan. Ik ben meer een 'avondloper'. Ik ga altijd lopen net voor de zon ondergaat. Helaas wordt dat steeds vroeger. De zon gaat nu al onder rond kwart voor negen.
davydevos
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2014, 11:48

Re: Lopen in de zomer

Bericht door davydevos »

mja leuker in de zomer maar ideaal om te starten in de winter
Ahcsam
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2014, 12:13

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Ahcsam »

Ik kan niet heel goed tegen warmte, maar probeer met warm weer altijd rustig te lopen of te wachten tot het afkoelt in de avond. Bij voorkeur loop ik dus in de ochtend als het nog niet te heet is of in de avond als het is afgekoeld. Als het buiten echt 30 graden is ga ik niet lopen.
Alfer
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:38

Re: Lopen in de zomer

Bericht door Alfer »

^^Warmte maakt het inderdaad ook lastiger. Ik vind 16° de ideale temperatuur, alles daarboven vertraagt je en zorgt voor meer vochtverlies.
Plaats reactie