Dragonix Loopdagboek

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

verste afstand verbetert met 300 meter 8-) zit nu bijna aan de 4km :D

Les 10 vorige podcast:
http://connect.garmin.com/activity/204958385

Les 10 huidige podcast:
http://connect.garmin.com/activity/204958382
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Les 11
http://connect.garmin.com/player/208699562

Les 12
http://connect.garmin.com/activity/208699560

Les 12 ging niet erg goed gisteren (was ook weer een week geleden..) vandaag dan maar opnieuw proberen ;)
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

zal mijn Garmin eens moeten updaten..
Steeds les 12 opnieuw aan het doen.. Gaat nog steeds niet zoals ik het wil
Maar vind geen regelmaat meer in het lopen..

Zal er toch eens iets aan moeten doen
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door zoefje »

Wat jammer dat je je regelmaat in het lopen niet kan vinden. Joh, als je blijft lopen en je hebt je 5 km te pakken dan wil je niet meer stoppen :-)
Wel blijven lopen hoor, dan kom je vanzelf bij je laatste les!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Phew..
Terug de tijd en moed gevonden om alles opnieuw op te pikken :D

Gisteren eerste keer terug gaan lopen in zeer lange tijd, terug begonnen bij les 1 samen met mijn vriendin.
In totaal 2,68 km.. niet erg veel maar het is een begin he

De tijd tussen mijn laatste les vorig jaar en nu heb ik natuurlijk niet stil gezeten!
Ik volg wekelijks een les spinning en 2 keer krachttraining, dus de eerste start-to-run les was eigenlijk peanuts!
Enkel kon de vriendin niet zo goed mee..

Op naar les 2!
Laatst gewijzigd door Dragonix op 28 mar 2013, 10:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Oh boy... wat is me dit lang geleden!

Na 1-2 jaar is er erg veel veranderd, ander werk, samen gaan wonen, terug de Karate opgenomen en nu gaan we ook terug beginnen met de start-2-run ;)
Zoals in mijn vorige oude post, blijf ik niet stilzitten: spinning heb ik blijven doen tot ik weer met Karate begon en af en toe een rondje MTB-en en fitness.
Benieuwd hoe de lessen gaan verlopen.

Een nieuwe drijfveer is nu vanwege de Karate, mijn volgende examens zijn fysiek erg zwaar en ik wil niet na de helft van mijn examen zonder uithouding zitten.
Aangezien mijn vader ook aanwezig zal zijn op die examens, wil ik mijn beste beentje voorzetten :D

Wish me luck ;)
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Zo, gisteren een eerste toer gelopen.
Geprobeerd om 3 km in 1 trek te lopen om te zien hoe het met de conditie gesteld is.
Het verliep redelijk goed, gezien de weersomstandigheden (27°C.. en steeds vlakke zon).
Toch proberen om volgende keer een iets rustiger tempo aan te houden want ik was letterlijk kapot!

Op naar morgen ;)
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Holenmens »

Paar dagen geleden ook met die temperatuur gelopen, maar dat maakt het wel dubbel zo zwaar!
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Inderdaad, de zon (warmte) doet niet veel goeds aan de loopprestaties.

Ondertussen zijn we weer enkele maanden verder ;) en het lopen verloopt vrij vlot (mits enkele blessures).
Enkele updates:
- Langste afstand tot op heden: 8.5km op 1 uur (sinds vorige week)
- Conditietest laten uitvoeren
- Sportdokter geweest voor probleem met achillespees
- Kinesist (staat gepland)
- Podoloog moet nog terug bellen

Blijkt dat ik erg (understatement) platvoeten heb en blijkbaar geeft mijn schoen+aangepaste zool nog steeds niet de juiste ondersteuning met als gevolg dat mijn achillespees overbelast wordt tijdens het lopen. De pijn houdt 1 à 2 dagen aan.. Dit heeft dan als gevolg dat ik enkele keren naar de kinesist zal moeten gaan en ook naar de podoloog om speciale steunzolen te laten maken.

1 raad, wacht niet te lang als je merkt dat je meer last/pijn ondervind tijdens of na het lopen. Ik was er gelukkig vrij vroeg bij en met de tips van de sportdokter valt de pijn redelijk mee.

Niet dit weekend, maar het weekend daarop heb ik mijn eerste loopevenement gepland (Dwars door Mechelen) voor de 5km ;). Ik hoop dat ik Dwars door Hasselt ook kan lopen, enkel is dit nog niet zeker.
Dit ook als motivatie maar vooral als voorbereiding voor de Antwerp 10 miles.
Nog iemand die daar naartoe gaat (Dwars door Mechelen/Hasselt)?

Iemand die ook Runkeeper (of Garmin) gebruikt? Kwestie van netwerk wat uit te breiden.

Groetjes
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Na 2 daagjes rust, gisteren weer een langere toer gelopen.
De achillespees deed geen pijn meer op dat moment, dus na wat stretchen en opwarmen eraan begonnen.
Het heeft toch iets leuks om 's avonds te gaan lopen (schemering/donker).

De stats:
Totaal aantal km: 8.79km
Tijd: 1:00:40
Gemiddelde snelheid: 8.69 km/h
Sprintje getrokken voor een paar 100m, topsnelheid: 12.4 km/h (mocht ik achteraf wel bekopen :oops: dank u muziek)

Ben ik zeer tevreden mee ;)
Ik hoop, mits de juiste zuil, dat de pijn aan de achillespees verholpen wordt want vandaag is het best pijnlijk :(
Toch maar is overwegen om een zwemdag in te plannen (dus 2 x lopen en 1 x zwemmen) om de gewrichten en pezen want te ontlasten.
Plaats reactie