Dragonix Loopdagboek

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Hoi allemaal

Via dit digitaal dagboek ga ik na elke loopsessie mijn persoonlijke ervaringen proberen mee te delen.
Wat ik tijdens en na het lopen voelde, want zoals sommige al weten, heb ik een operatie gehad aan mijn knie (al wel enkele jaren geleden).
Een andere reden van dit dagboek is zodat ik later kan terugblikken over hoe ik alles ervaarde toen ik startte :D

Anyway, even wat dingen meegeven zodat je het later met je zelf kan vergelijken
Ik ga vooral op een finse piste lopen, maar wellicht 1 dag in de week (van de 3 loopdagen) in een bos.
Met de Asics Gel Foundation schoenen loop ik me in het zweet.
Dit zijn schoenen die ik gekocht heb in een speciaalzaak in Zwijndrecht.
Qua kledij doe ik niets speciaals aan.
Binnenkort ga ik misschien een sporthorloge kopen om zo mijn vorderingen (tijd gelopen, afstand, ...) bij te kunnen houden.

Dus ik zou zeggen, veel leesplezier en mocht je vragen of opmerkingen hebben, go nuts zou ik zeggen ;)
Laatst gewijzigd door Dragonix op 19 jun 2012, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Hellothere »

Wow, gisteren aangemeld op het forum, al een trits topics geopend inmiddels, en nu een dagboek.
Druk baasje :lol: , maar zo hebben we het hier graag.

Ervaringen en adviezen lezen en delen, da's inderdaad net de bedoeling.

Blijven schrijven zou ik zeggen, maar zo en dan ook een beetje lope eh ;)
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Dag 1a: 19/06/2012

Drukke dag gehad, rond 18.30 kwam ik thuis van werk en dankzij de mama stond mijn eten zo goed als klaar.
Meteen gegeten en sportspullen klaargenomen. Na het eten vertrokken naar de looppiste.
Rond 19.00 arriveerde ik dan en deed mijn sportschoenen aan. Het was een primeur voor de loopschoenen!

Eerlijk gezegd moet ik er bij vertellen dat ik toen NIET gestretched heb :oops: maar ga ik de volgende keer wel doen..
Anyway, podcast opgezegd en gestart.
Eerste indruk van de schoenen was zeer positief. Demping was goed en comfort tijdens het lopen ook!
So far so good!

Eerste paar minuten (met het wandelen) gingen goed, maar na het 2 keer 2 minuten lopen was ik toch blij dat ik 2 minuten kon wandelen :D.
Toen zei ons Evitje dat als afsluiter we 3 volle minuten gingen lopen.. Noooo :D , de koe bij de horens gevat en op mijn eigen tempo doorgelopen.

Achteraf was ik niet echt afgemat, maar ik voelde het toch wel. Had een voldaan gevoel achteraf en het voelde goed :D.
De piste is 960m lang en heb ongeveer 2 toeren en half gelopen (als ik me niet vergis) en dit zou in totaal ongeveer 2.4 km zijn.

De pijn in de knie bleef vrijwel weg, had er misschien eventjes last van, maar over het algemeen viel het reuze mee!
Na het lopen meteen vertrokken naar de karate training om daar nog 2 uur af te zien :p (incluis 10-15 minuten te staan springen als deel van de opwarming :o was heftig..)

De volgende dag (vandaag dus), stijve kuitspieren, wellicht te wijten door het springen, maar ik voel me goed!
Totaal geen pijn aan de knie!
Ik kijk al uit naar morgen!

Tot de volgende!
Laatst gewijzigd door Dragonix op 20 jun 2012, 07:48, 3 keer totaal gewijzigd.
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Hellothere schreef:Wow, gisteren aangemeld op het forum, al een trits topics geopend inmiddels, en nu een dagboek.
Druk baasje :lol: , maar zo hebben we het hier graag.

Ervaringen en adviezen lezen en delen, da's inderdaad net de bedoeling.

Blijven schrijven zou ik zeggen, maar zo en dan ook een beetje lope eh ;)
Haha :D ja, ik zit erg graag op fora :D
Het lopen doen we na het werk en vandaag is het een rustdagje :P
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Dag 1b: 19/06/2012

Toch maar besloten om meteen een sporthorloge te kopen.
Namelijk de Garmin Forerunner 110. Vrij basic horloge, maar het houdt genoeg gegevens bij voor een (beginnend) amateur loper.
Enkel moet ik nog te weten komen wat mijn maximum hartslag gaat zijn.. Uit ervaring (door fitness) weet ik dat ik snel aan een hoge snelheid zit en voor mijn hartslag terug gedaald is, gaat er wel wat over heen :roll:

Morgen zou ik normaal het horloge al in de bus moeten hebben en kan het dan meteen gaan testen want morgen is het weer een loopdag :twisted:
Laatst gewijzigd door Dragonix op 20 jun 2012, 08:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Dag 2: 20/06/2012

Vandaag zijn de kuitspieren stijver dan gisteren :roll: Toch proberen om vandaag les 2 van S2R te doen!
Hopelijk heb ik vandaag mijn sporthorloge in handen zodat ik hem meteen kan testen!
Laatst gewijzigd door Dragonix op 20 jun 2012, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Hellothere »

Dragonix schreef:Hopelijk heb ik vandaag mijn sporthorloge in handen zodat ik hem meteen kan testen!
Ik hoop het met u mee.
als de kuiten stijf zijn ben je verzuurd. kan niet abnormaal zijn de eerste lessen als de spieren nog in de "protestfase" zitten :lol: :lol: :lol: .
Maar kan evengoed zijn dat je effectief te snel loopt (dus aan een te hoge hartslag) en daardoor verzuurt.
Probeer ook, die laatste minuut/minuten als je uitstapt, stevig door de stappen, welliswaar aan lagere hartslag. Dan is de kans op stijfheid nadien ook kleiner, omdat je hierdoor nogal wat melkzuur afvoert.
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Dank je voor de tips!
Maar ik denk dat het eerder komt door de training nadien.
Na het lopen was ik nog gaan trainen en als een deel van de opwarming hebben we 10-15 minuten staan springen :p...

Met het sporthorloge kan ik kijken wat mijn hartslag is, ben eens benieuwd maar vermoedelijk schiet hij vrijwel meteen omhoog :(
Geen uithouding...
Gebruikersavatar
saboo
Berichten: 45
Lid geworden op: 27 apr 2012, 12:26

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door saboo »

Hallo, uiteraard welkom hier. Leuk dat je ook een dagboekje bij houd. Ik doe het ook en merk dat het erg motiverend werkt. Ook erg leuk om te merken dat je gevolgd wordt. Veel succes met lopen!
Overigens, ik zag dat je vragen stelde over hartslagmeters en dergelijke. Ik loop met een Polar FT60 voor de registratie van mijn hartslag. Deze heeft een ingebouwde test voor het bepalen van je zones. Daarnaast gebruik ik mijn telefoon met een App voor de registratie van tijd, snelheid, afstand en route. De telefoon is speelt uiteraard tevens de podcast af. Deze zit in een band om mijn arm, zodat ik mijn handen lekker vrij heb.
Dragonix
Berichten: 95
Lid geworden op: 18 jun 2012, 12:42
Locatie: Brecht

Re: Dragonix Loopdagboek

Bericht door Dragonix »

Het werkt inderdaad motiverend :D Kan niet wachten om te gaan lopen om nadien mijn ervaringen te delen!

Ik heb gisteren de Garmin ForeRunner 110 gekocht (zat een hartslagmeter bij) en zou deze normaal gezien vandaag moeten hebben.
Het enige dat ik niet weet is of hij ook mijn max hr meet, ik hoop van wel..

Ik gebruik ook mijn GSM om de podcast af te spelen, maar heb niet zo'n bandje waar ik die kan insteken, dus ik doe nog een extra vestje aan om hem daar dan in te steken, met als gevolg dat mijn jas aan mijn nek trekt als ik aan het lopen ben :p
Zoek ik nog een oplossing voor, mss een kleine MP3-speler zoeken of toch zo'n band gaan kopen (of die van mijn vriendin gebruiken :twisted: haha)
Plaats reactie