Hartslagzones app

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Deniskimpe
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2021, 19:59

Hartslagzones app

Bericht door Deniskimpe »

Dag iedereen, ik loop al een tijdje en sinds recent met een Apple watch SE. Ik ben ook gestart met lopen op hartslag in zones maar ik moet dus telkens naar mn horloge kijken om mn hartslag te controleren. Een 15 tal jaren geleden had ik een Polar horloge met borstband en daar kon ik een boven-en ondergrens instellen zodat ik altijd in de juiste zone liep, anders gaf hij een melding. Bestaat er een app die compatibel is met de Apple watch die dit ook kan en helemaal te gek zou zijn indien hij nog kan syncen met Strava nadien (vanuit de Apple Gezondheid app bv).... Benieuwd. Grt Denis
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Hartslagzones app

Bericht door Hellothere »

Hallo Denis,

Ik ben niet echt een apple fan (hoewel fruit gezond schijnt te zijn :D ).
Gezien hier op het forum vroeger nogal wat vragen kwamen over hartslagmeters, horloges, ... ben ik het altijd wel een beetje blijven opvolgen.

Voor wat betreft de apple watch vrees ik een beetje dat ze de boel hebben omgedraaid ... je kan een hartslagzone instellen, en een alarm instellen als je "in rust" een te hoge "hartslag" blijft houden, maar dat is uiteraard nu net niet jouw bedoeling.

Ik vind (ook op de support site van apple) niet echt veel terug voor wat betreft het uitvoeren van cardio trainingen met de apple watch.
Dus ik vrees dat je, wat dat betreft, met je apple watch een beetje op je honger zult blijven zitten (in tegenstelling tot de andere gevestigde waarden zoals Garmin, Polar, Fitbit, Suunto, ...).

Connectiviteit met Strava is geen probleem (maar ook maar recent). Je kan de strava app op je apple wathc installeren, en nadien het toestel rechtstreeks met strava verbinden.

Succes.
Gebruikersavatar
Deniskimpe
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2021, 19:59

Re: Hartslagzones app

Bericht door Deniskimpe »

Merci voor het antwoord. Strava heb ik al sinds m'n Garmin horloge dus nu ook op de  watch. Heb vandaag m'n Polar borstband aangekregen en geconnecteerd met de watch. Morgen eens testen. Ivm apps, heb mss eentje gevonden in de store, heart rating app die je in zones kan instellen, mr nog niet getest en moet nog uitvissen of hij Strava compatibel is. Met de gezondheidsapp van Apple werkt hij alvast samen... Afwachten
Plaats reactie