Blaar gelopen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
EstherH
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:26

Blaar gelopen

Bericht door EstherH »

Ik heb hier al een tijd niet geschreven, dat wil niet zeggen dat ik stil zit ;)
Ik heb vanochtend een blaar gelopen onder mijn voet, bij mijn eeltplek. Ik had donderdag al gelopen en ik merk dat ik vaak, als ik zo over het half uur loop, een pijnlijke plek krijg bij dat eelt. (niet zo pijnlijk dat ik niet kan lopen, maar geirriteerd) VAnochtend had ik dat al veel sneller. Doorgelopen, maar dus een blaar uiteindelijk. (door de eelt zal het wel minder pijnlijk zijn, want ik kon door met rennen.)
Nu maak ik me alleen zorgen, want iets gaat er kennelijk niet goed....Iemand advies?
Hellothere
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: Blaar gelopen

Bericht door Hellothere »

Als ik dat heb betekent dit meestal dat de schoenen aan vervanging toezijn.
Kijk eens naar de binnenkant van je schoen, geen sporen van slijtage ? Binnenbekleding die is weggesleten ?

Als je het eerder niet had en nu wel moet je toch eens kijken of er iets in de schoen is wat er voorheen niet was.

Had ik onlangs ook, liep een blaar op identiek dezelfde plaats als jij beschrijft, en bij nazicht bleek dat de binnenbekleding op die plaats was doorgesloeten (niet veel maar voldoende voor een blaar) en daardoor mijn voet rechtstreeks contact had met de harde buitenkant van de schoen (iets plastiek of kunststofachtig).

Nieuwe schoenen hebben het probleem opgelost.

Ik had wel enekel problemen als ik langer dan een uur liep, dus ik gebruik de oude schoenen nu voor de fitness en als ik daar op de loopband sta tijdens mijn doordeweekse fitness training.
Plaats reactie