Hartslagzones

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Nico_de_Jong
Berichten: 110
Lid geworden op: 04 sep 2015, 13:30

Re: Hartslagzones

Bericht door Nico_de_Jong »

@holenmens dit heb ik ook al eens aangegeven. ;)

Hs zones zijn in mijn ogen zeer nuttig als je met een bepaald doel traint betreffende snelle tijden.



Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
Yoerivdm
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2016, 08:06

Re: Hartslagzones

Bericht door Yoerivdm »

mja, totaal niet mee bezig zijn kan ik niet maar minder is zeker niet slecht ;-)

heb gewoon mijn alarmkes eens afgezet op de polar .. véél relaxter lopen ... kijk nu af-en-toe wel eens naar HR maar eigenlijk weet ik wel perfect wanneer ik een grens over ga ...

... waarom ik niet zonder loop? veel collega's/vrienden/kennissen die beginnen te lopen lopen van de eerste keer aan paar km tegen 10km/u en een hartslag die ongezond hoog is, ze doen dat 2 of 3 keer en dan geven ze op want ja, das eigenlijk niks voor hen en het is zo afmattend. Ik loop met een doel, basisconditie opbouwen dus ik verplicht me in bepaalde zones te lopen (nu terug 3 maand bezig) om HR lager te krijgen en zo langzaam aan sneller te gaan ... traag lopen vinden ze niet cool want die snelheid die ze publiceren op FB moet toch van een zeker niveau zijn ...

mijn doel? conditie opbouwen en beweging hebben (en blijven hebben) wat niet slecht is als ja 9+ u/dag zit ...
Summer85
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2016, 11:04

Re: Hartslagzones

Bericht door Summer85 »

Mja, we worden een beetje 'bang' gemaakt denk ik door het vele lezen op het forum hier. Mijn doel is net zoals Yoerivdm om conditie op te bouwen en uit te bouwen. Maar hoe meer ik verschillende topics op dit forum lees hoe harder er gehamerd wordt op die hartslagzones. Dat het niet trainen in de juiste zone de conditieopbouw belemmert.
Foert, ik ga gewoon blijven lopen, op een tempo dat aangenaam voelt voor mezelf en blijven genieten. De rest komt vanzelf dan wel veronderstel ik :)
12/03/2017 : Urban Trail Antwerpen √
23/04/2017 : 10 Miles Antwerpen √
21/05/2017 : 10 Miles Malle
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Hartslagzones

Bericht door BlackScorpion »

Idem bij mij, ik lees dat je meer vooruit gaat door in de juiste zones te lopen en dan denk ik dat ik dat moet doen. Het is wel moeilijk, ik zit continue in zone 4 en piek soms in zone 5. Maar subiet ga ik lopen en eens niet naar de zones kijken. Eens benieuwd naar het resultaat :-)
Summer85
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 aug 2016, 11:04

Re: Hartslagzones

Bericht door Summer85 »

Veel plezier! :D
12/03/2017 : Urban Trail Antwerpen √
23/04/2017 : 10 Miles Antwerpen √
21/05/2017 : 10 Miles Malle
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Hartslagzones

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Summer85 schreef:Foert, ik ga gewoon blijven lopen, op een tempo dat aangenaam voelt voor mezelf en blijven genieten.
That's the spirit :P
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
NoahClaes
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2020, 09:18

Re: Hartslagzones

Bericht door NoahClaes »

Hier is een BLOG die ik gevonden heb. Hier staat goede informatie over HARTSLAGZONES de link is https://bit.ly/2UV1HlA
Plaats reactie