Knieblessure - alternatieve therapie?

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
PeterBuyck
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2017, 14:44

Knieblessure - alternatieve therapie?

Bericht door PeterBuyck »

Na een aantal pogingen begon ik afgelopen september met een zoveelste.
Helaas was het alsof mijn knieën ontploften van de pijn. Het was in een groepsles. Ik had nochtans mezelf daarvoor even opgewarmd door de dagen ervoor een beetje te wandelen zonder problemen.
Ik heb ook een flinke periode ontstekingsremmers (pillen en zalf) genomen. Dit leek het te doen maar onvoldoende.
Vreemd genoeg lukte het me wel in mijn eentje om één les volledig te volgen maar dus niet 'in groep' (dat véél te bruuske stoppen?)
In ieder geval lijkt het me daarnaast een alternatief om warme leggings te dragen zodat het kniegewricht (zeker in deze koude dagen) niet afkoelt. De spanning van dit materiaal zorgt dan weer voor een soort 'taping' of ondersteuning. Ik draag deze nu al enkele weken en ik ben pijnvrij. Nu ben ik hoopvol om te herstarten maar deze keer met leggings (onder de lange trainingsbroek).
Gebruikersavatar
Luke666
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2017, 10:31
Locatie: Oudegem

Re: Knieblessure - alternatieve therapie?

Bericht door Luke666 »

En hoe vlot het hier? :D
Run Babby Run... :lol:
Plaats reactie