Dagboek van een groentje wat lopen betreft

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Gebruikersavatar
Chantalle
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2017, 12:36

Re: Dagboek van een groentje wat lopen betreft

Bericht door Chantalle »

Vandaag de 7de les van STR geskipt, gelukkig een herhaling van woensdag. Ik hoop dat ik woensdag, na een weekje niet lopen, terug zal kunnen starten.
Gebruikersavatar
sporterkertje
Berichten: 403
Lid geworden op: 27 dec 2012, 11:23
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Dagboek van een groentje wat lopen betreft

Bericht door sporterkertje »

Een weekje tussenuit kan helemaal geen kwaad, les 7 rustig starten, niet te snel vertrekken ;)
Veel succes xx
Dreaming about running, Running so my dreams come true!
Gebruikersavatar
Chantalle
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2017, 12:36

Re: Dagboek van een groentje wat lopen betreft

Bericht door Chantalle »

dankjewel, ik hoop dat het woensdag zal lukken
Gebruikersavatar
Chantalle
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2017, 12:36

Re: Dagboek van een groentje wat lopen betreft

Bericht door Chantalle »

Gisteren na één week rust wat lopen betreft, terug meegedaan met de groep van STR. Ik heb mijn oude joggingschoenen aangedaan om te lopen. Heb het traag gedaan, en tja, ik had een branderig gevoel aan mijn rechterknie. Bij thuiskomst goed gesmeerd met Algipan en toch nog één ontstekingsremmer genomen. Deze morgen had ik geen pijn aan de knie, veel minder in elk geval dan de loopsessies met de nieuwe loopschoenen ? Ik ben vandaag een dagje thuis, en zal de ganse dag mijn nieuwe loopschoenen aandoen. Zou de reden van mijn knieprobleem dan toch een beetje aan die nieuwe schoenen kunnen liggen ? Ze zijn tenslotte ook een maat groter dan mijn andere joggingschoenen. In mijn oude schoenen heb ik geen speling aan mijn voeten, ze zitten goed vast in de schoen. In de nieuwe heb ik wel speling.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een groentje wat lopen betreft

Bericht door martmarbus »

Je hardloopschoenen moeten 1,5 tot 2 maten ruimer zijn dan je gewone schoenmaat is. Tijden het hardlopen zullen je voeten gaan uitzetten en kom je in je gewone maat schoen ruimte te kort, waar door kans op blaren groot is en je tenen bekneld zullen raken. Wat je teennagels gaat kosten. Ik weet niet hoe jij je schoenen strikt.
Je nieuwe loopschoenen kun je via een lus langs de bovenste gaatjes zo strikken, dat je niet gaat 'zweven' in je schoenen.
http://www.runinfo.nl/veters.htm
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
Chantalle
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2017, 12:36

Re: Dagboek van een groentje wat lopen betreft

Bericht door Chantalle »

Dankjewel ik zal dat eens bekijken. In elk geval heb ik vandaag geen pijn aan de knie, na het lopen met mijn oude Puma joggingschoenen :shock: ik loop dus zeker de volgende keer nog eens met die puma's om te zien of ik nog steeds zonder kniepijn kan lopen. Vandaag heb ik bijna de ganse dag mijn nieuwe schoenen aangedaan om gewoon te wandelen en boodschappen te doen. Benieuwd of ik ze dus op deze manier zal kunnen gewoon worden voor ik er weer mee ga lopen .
Gebruikersavatar
Chantalle
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2017, 12:36

Re: Dagboek van een groentje wat lopen betreft

Bericht door Chantalle »

oeps, ik was het forum helemaal vergeten :-o maar ik wil toch eens langskomen om te zeggen dat het met ons clubje van dames dus wel gelukt is om 5 km te lopen.
We hebben op 16 juni zelfs meegedaan aan de nacht van West-Vlaanderen, en 5 km gelopen in Torhout in 36 minuten (zonder stoppen) en trots dat we waren :-)
Ik loop nu al weken met mijn nieuwe loopschoenen, en ik heb momenteel van niets last.
We gaan 2 keer per week onze 5 km lopen en zullen verder trainen om wie weet, misschien volgend jaar mee te kunnen doen aan de 10 km :-)
We hebben na 3 maanden start to run de loopmicrobe te pakken.

groetjes Chantal
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een groentje wat lopen betreft

Bericht door martmarbus »

Fijn om dat te horen.
Ga lekker zo door.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
Chantalle
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 apr 2017, 12:36

Re: Dagboek van een groentje wat lopen betreft

Bericht door Chantalle »

Update van mijn loopdagboek :-) gestart op 22 maart met start to run, en we houden met 4 dames vol.
Elke week gaan we 2 keer lopen, telkens tussen 5 en 7 km. We doen dit jaar ook nog zeker mee aan twee wedstrijden, 6 km en 7 km.
Het gaat redelijk vlot, van mijn ademhaling heb ik in elk geval geen last.
Wat ik nu na bijna 7 maanden lopen wel de laatste drie weken heb, is toch wat last van mijn benen, toch een drietal dagen na het lopen. Ik denk dat mijn spieren een beetje aan het verzuren zijn. Wat kan ik daar eventueel tegen doen ? Ik ken mijn lichaam, moet wat voorzichtig zijn, want mijn knieën zijn we het gevoeligste punt van mijn lichaam. Ben natuurlijk niet meer zo jong om te starten, binnenkort staat de teller op 59 jaar.
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een groentje wat lopen betreft

Bericht door martmarbus »

Ik ben 62. Dus leeftijd speelt geen rol.
Verzuring zou na 3 dagen over moeten zijn. Zo niet, dan moet je nog een dag meer rusten.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Plaats reactie