Loopcoaching

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
MaxH
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2017, 11:03

Loopcoaching

Bericht door MaxH »

Beste,


Enkele weken terug herbegonnen met lopen (na knie-operatie 3tal jaar terug).
Ik loop meestal vroeg in de morgen (6u) en dit op dinsdag, donderdag en zondag.
Eerste keren verliepen prima, 5-6 km waren geen probleem.

Tot ik vorige week 'stramme/zware' benen had, lopen lukte echt niet. Precies of mijn benen niet wilden lopen.

Sedertdien pijn in mijn onderbenen, eerst gedacht aan shin splits maar is meer in de kuit zelf denk ik.
Ik heb zelf 'pijn' bij het naar beneden lopen op een trap.

Ik stretch voor en na het lopen en warm me eerst goed op en erna een cooldown.
Iets wat dit ongemak kan laten verdwijnen? Soort massage ofzo? Of iets anders?

Ik loop met aangepast schoeisel en inlegzool op maat.
Vraag is nu of het misschien aan mijn looptechniek ligt?!

Is er een 'loopcoach' bekend in de omgeving van Kortrijk, W-Vl die dit zou kunnen oplossen?
Of wat stellen jullie voor?

Ik lees hier en daar iets over "RunningSmart", is dit aan te bevelen? Ervaringen?



Alvast bedankt!
MaxH
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2017, 11:03

Re: Loopcoaching

Bericht door MaxH »

Oei, precies moeilijke vragen :D .

Zijn er andere fora waar ik de vraag eens kan stellen?


Thx!
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Loopcoaching

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Tzijn geen moeilijke vragen maar wel antwoorden :mrgreen: . Je schrijft dat je na 3 jaar inactiviteit terug bent beginnen lopen en na enkele weken al 5à6 km loopt, persoonlijk denk ik dat je wat teveel hooi op je vork hebt genomen en teveel wilde in een te korte tijd, S2R raad aan om na 10 weken opbouw een half uur te lopen of 5 km. Probeer eens een fitnesscenter, daar kunnen ze je oefeningen geven om je beenspieren te versterken en eventueel looptraining geven. Succes ;)
Inhale the future. Exhale the past.
MaxH
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jun 2017, 11:03

Re: Loopcoaching

Bericht door MaxH »

Beste Dirk,

bedankt voor je antwoord.

Ik ben geen 3jaar inactief geweest hoor, ik rij met de fiets en ga 3x/week gaan fitnessen.
Dit natuurlijk zonder mijn knie TE zwaar te belasten.

Ik kan 'makkelijk' meer km's lopen maar wil niet teveel hooi op m'n vork nemen zoals jij zei :-).

Ik vrees dat ze me in een fitnesscentra geen gerichte loopcoaching kunnen geven, daarom dat ik hier eens pols naar mogelijke alternatieven.

Gr
Plaats reactie