sportkleding winter (+h&m)

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: sportkleding winter (+h&m)

Bericht door Hellothere »

Lijkt mij inderdaad ook iets voor meer Siberische temperaturen.
De opmerking van Yvonne ivm kleden alsof het 10 graden warmer is dan de buitentemperatuur lijkt me correct.
Zolang het warmer (of minder koud :mrgreen: ) is dan 4 graden, jog ik ook in short (wat soms wel meewarige blikken oplevert van de goed ingeduffelde wandelaars als ik voorbij loop).

Wordt het kouder, dan gaat voor mij het principe van de "laagjes". Ik hou het op mijn polyamide short en shirtje, omdat dit min of meer de lichaamswarmte nog vasthoudt, maar wel vochtafdrijvend werkt. Daarboven komt dan een jogging.

Pas bij extreem Siberische temperaturen (daarbij denk ik aan de -10 à -15 van januari/februari dit jaar) komen de lange loopbroek en dito loopvest uit de kast (ook overwegend polyamide dacht ik), maar zelfs dan komt daar nog een jogging vest, of windstopper bovenop.
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: sportkleding winter (+h&m)

Bericht door bloem »

Hmm... ik heb toch ook alweer enkele weken mijn lange (warme) broek en 'longsleeve shirt' uit de kast gehaald hoor... ;)
En bij clubtraining doe ik de opwarming met nog een windjack overaan, bij de tempo's gaat die dan wel aan de kant...
Had het gisteravond niet te warm op die manier...

In 'mijn bos', overdag dus, loop ik tegenwoordig ook al vaker mét windjack... dat dan meestal na een 10-tal minuten wel rond mijn heupen beland :mrgreen: maar voor de 'gewone duurloopkes' hindert dat niet...

Bij de 'Siberische temperaturen' van vorige winter had ik niks méér om 't lijf... wel met extra's natuurlijk voor 'uitsteeksels' zoals neus en oren en handen... maar toen had ik nog de luxe dat ik telkens mooi overdag kon lopen en nu met toch minstens 1 avondtraining per week heb ik wel nog een thermisch 'onderlijfke' mét colle klaarliggen... :mrgreen:
Féline
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 nov 2012, 09:48

Re: sportkleding winter (+h&m)

Bericht door Féline »

up. lopen jullie met dit weer?
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: sportkleding winter (+h&m)

Bericht door bloem »

Féline schreef:up. lopen jullie met dit weer?
Féline schreef:ik ben in het weekend bij sports direct gaan kijken. heb daar een nike longsleeve gekocht ik denk een thermische. :)
ben er zondag en vandaag mee gaan lopen. en het ging goed. ik heb geen kou gevoeld. het weer viel best mee vandaag dus.

nu heb ik mss alleen nog een bodywarmer met kap nodig of wel zo'n windjack met kap. :)

?? Was je van plan je thermische nike longsleeve in de zomer te dragen dan ? ;)
Tuurlijk lopen we met dit weer, we zijn toch geen mietjes ?! :P :lol:
(er is hier nog ergens een topic "lopen in de winter", naar analogie met die van "lopen in de zomer" - misschien vind je daar nog wel wat nuttige info...)

Succes met 't herstarten trouwens ;) (en jawel, lopen in de lente is véél aangenamer! )
;)
Féline
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 nov 2012, 09:48

Re: sportkleding winter (+h&m)

Bericht door Féline »

uh ja haha. nee.
jawel ik ben wel een mietje. :P ik loop niet graag op dikke sneeuw.
chance dat die nu wel weg getrokken is.
allee. bedankt voor het succes wensen. :D
Erik89
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2017, 13:42

Re: sportkleding winter (+h&m)

Bericht door Erik89 »

Ik koop mijn sportkleding via salesjunk.nl.
Hier vind je namelijk alle kleding aanbiedingen op een site!
Je bespaart minimaal tot 50-70% op je kleding of sportkleding.
Plaats reactie