Spierpijn/stijfheid, advies nodig.

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Futura92
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2017, 17:52

Spierpijn/stijfheid, advies nodig.

Bericht door Futura92 »

Hallo allemaal,

Voor de 2de keer ben ik afgelopen week begonnen met het start to run programma van Evy Gruyaert. De eerste 3 lessen verliepen vlot, maar tijdens de start van les 4 heb ik moeten afhaken. Ik begon dan ook al aan deze les met spierpijn, en ben dan ook gestopt na 2 minuten, omdat ik niet meer vooruit geraakte. Na dit voorval heb ik 1 dag rust ingelast, en probeerde ik het opnieuw een dag daarna, maar had hetzelfde probleem. Ondertussen heb ik les 4 al drie keer proberen te lopen, telkens met een rustdag na een mislukte poging, maar steeds heb ik terug moeten afhaken door stijve spieren/pijn. Wanneer ik probeer te lopen, merk ik nu, dat ik direct een onnatuurlijke houding aanneem doordat de spieren niet meewerken naar behoren, en moet ik dus stoppen omdat dit niet gezond kan zijn. De pijn situeert zich vooral rond de enkels, in de bovenbenen en aan mijn lies.

Ergens denk ik dat het ligt aan het feit dat ik de 2 eerste lessen direct na elkaar heb gedaan, zonder tussenin een dag rust te nemen, waardoor ik nu mijn spieren heb overbelast. Wel weet ik nu niet wat ik moet doen, en zou ik toch heel graag zo snel mogelijk terug gaan lopen, net nu ik zo hard gemotiveerd was.

Moet ik nu gewoon 2 of meerdere dagen rust inlassen, en daarna terug beginnen vanaf 0? Of ga ik door met les 4 na de extra rustdagen?

Groeten,
Futura92
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Spierpijn/stijfheid, advies nodig.

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Rusten is het beste. Dat je pijn in de lies en bovenbenen hebt kan wijzen op een overbelaste (gescheurde) buikspier. De enkels kunnen wijzen op verkeerd schoeisel. Ik zou gewoon vanaf nul herbeginnen en zien wat er gebeurt.
Inhale the future. Exhale the past.
Plaats reactie