Dagboek van een ex-roker

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
Chubmania
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2017, 09:35

Dagboek van een ex-roker

Bericht door Chubmania »

Hoi allemaal, wat fijn dat ik hier gewoon naar hartelust mijn hardloop dagboek kan bijhouden. Hoef niet honderd lezers te hebben maar als mensen tips hebben, dan is dat natuurlijk altijd welkom. Om het beeld beetje compleet te maken: Ik ben 1.68 en weeg 68 kilo, woon momenteel in Afrika en naast het feit dat ik nogal ongezond (lees: veel op de bank met zak chips) leef, het goede voornemen om wat meer te bewegen. Ik ben ook 3 maanden geleden gestopt met roken (na 12 jaar!)
Hardlopen met Evy gedownload en gisteren mijn eerste les gedaan. Om mezelf te blijven motiveren ga ik hier mijn ervaringen opschrijven en hoop ik zo over tien weken toch echt die 5km te kunnen rennen.
Gisteren dus eerste les gevolgd en ging vrij aardig, na de laatste keer twee minuten rennen toch wel echt buiten adem maar iig gewoon volgehouden en sta helemaal te springen om m'n volgende les te mogen starten. Zal netjes een dag wachten tot ik weer ga rennen maar heb er nu in ieder geval erg veel zin in!
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Dagboek van een ex-roker

Bericht door martmarbus »

Welkom hier.
Zo te lezen heb je al een goed voornemen. De rustdag.
Heel goed. Want in het begin wil de beginner vaal te snel en of te vaak.
Lekker lopen. Heb plezier.
En gaat het een keertje niet zoals jij wilt. Dan toch wat minder. Alles zal recht kom.

Succes.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Re: Dagboek van een ex-roker

Bericht door BlackScorpion »

Welkom, eerste tip: niet te snel lopen! Dat was mijn eerste ronde lopen mijn fout. Ik was buiten adem, stond te kokhalzen aan de kant en gaf op. Mijn tweede keer start in het lopen heb ik in groep gedaan met STR en dat ging veel beter. Traag, nog net korte zinnen kunnen maken met de looppartners en niet half dood aankomen. Dus: rustig aan, beter te traag en volhouden dan te snel en opgeven! Succes!
Chubmania
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2017, 09:35

Re: Dagboek van een ex-roker

Bericht door Chubmania »

Dank jullie! Ik heb het even nagezocht, gisteren met een gemiddelde snelheid van 7,1 km/u gelopen. Is dat oké of moet ik mijn snelheid gewoon op gevoel bepalen in plaats van naar de 'cijfertjes' kijken?
Chubmania
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 feb 2017, 09:35

Re: Dagboek van een ex-roker

Bericht door Chubmania »

les 2
Zo vandaag mocht ik weer rennen, gisteren mezelf echt moeten tegen houden om niet te gaan dus toen ik vandaag uit stage thuis kwam, gelijk mn outfitje aangetrokken om te gaan rennen. Mijn huisgenootje had besloten om met me mee te rennen dus nadat ik even op haar had gewacht zijn we gaan lopen!
Omdat ik dus samen liep, in het begin veels te hard gelopen. Na de eerste minuut heb ik gelijk stapje terug gedaan en niet meer rekening gehouden met het tempo van mn huisgenootje maar lekker mn eigen tempo aangehouden. Toch na 10 minuten echt al helemaal buiten adem en nog een tandje langzamer gaan rennen. Heel blij dat ik dat deed want de laatste tien minuten ging al stuk beter. Nog steeds buiten adem maar gelukkig niet halverwege gestopt (zoals mijn huisgenoot).
Morgen weer dagje rust want voel mijn kuitspieren nu al heel erg, dus hopen dat die gewoon nog even moeten wennen aan het rennen (en de bergen).
Dummie
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 aug 2016, 21:06

Re: Dagboek van een ex-roker

Bericht door Dummie »

Chubmania schreef:Dank jullie! Ik heb het even nagezocht, gisteren met een gemiddelde snelheid van 7,1 km/u gelopen. Is dat oké of moet ik mijn snelheid gewoon op gevoel bepalen in plaats van naar de 'cijfertjes' kijken?
Ik denk dat dat een prima tempo is om mee te beginnen, maar ik denk ook dat je niet te veel naar je cijfertjes moet kijken, maar goed naar je lichaam moet luisteren. Na een tijdje, als je je lichaam wat gewend is aan het lopen, zal je vanzelf iets sneller gaan lopen.
Plaats reactie