Knie

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Knie

Bericht door BlackScorpion »

Hoi,

Ik denk dat ik in de lappenmand lig. Ik heb al langer last van mijn knie, maar tot nu toe ging het altijd om te blijven lopen zonder te noemenswaardige problemen. Maar sinds een week ofzo doet die knie toch redelijk lastig. Dinsdag nog 3 km gaan lopen op een gravelpiste, dat helemaal niet goed deed (ik een pistes komen niet overeen, dat bewees ook dat ik maar 3 km kon lopen). Gisteren ben ik niet gaan lopen, maar de laatste dagen kan ik amper een trap op of af, zeker in de voormiddag. Deze ochtend opgestaan en bijna door mijn knie gegaan. De trap afgaan ging niet, ik heb telkens mijn slechte been een tree omlaag gezet en de andere voet bijgezet ipv gewoon de trap afgaan.

Het vreemde is: de knie is niet gezwollen, ziet niet rood. Het doet ook pijn als ik op de knie duw, beetje naar de zijkant, maar precies nog steeds thv de knieschijf. Het ergste is s'morgens, tegen de avond is het minder. Het zou evengoed kunnen dat het mijn reuma is die opspeelt, dat sluit ik niet uit. Maar ik kan pas binnen een maand bij mijn reumatoloog terecht, eerder zal ik niets weten. Maar ik wil wel graag terug gaan lopen!

Mijn plan nu is om vanaf nu mijn knie elke ochtend en avond in te smeren met Flexium of Voltaren en een hele week niet te gaan lopen. Ik weet niet of ik mijn knie overdag best in een steunverband steek of niet. Wat denken jullie dat ik best doe? Ik zou volgend weekend de knie eens willen uittesten op mijn favoriete parcours, asfalt in de polders. Maar in die week zou ik graag de genezing van de knie zoveel mogelijk willen helpen.

Thanks,
Evy
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Knie

Bericht door Saskia1982 »

Misschien toch een overbelasting, gewoon rust pakken en als alles weer goed voelt opnieuw opbouwen.. Gaat gelukkig wel sneller als beginnen met lopen ;) Eventueel kan je even wat meer wandelen of fietsen.
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Plaats reactie