Opnieuw opgestart maar...

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Medo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2016, 14:26

Opnieuw opgestart maar...

Bericht door Medo »

Dag allemaal,

Ik zal even mijn situatie schetsen;
Ik ben 23 jaar, doe intensief aan krachttraining (bodybuilding) en vind van mezelf dat ik een zeer gezonde levensstijl heb betreffende eten, drinken,...
Enkele jaren geleden (3 tal jaartjes) liep ik een stuk meer en beter als nu. Ik deed regelmatig mee met evenementen zoals 15 km Dwars door Hasselt, ... Dit ging altijd 'vlot' (zonder wandelpauzes, mooie tijd,...) en had achteraf nooit blessures. Nu, 3 jaar later en bijna 15KG zwaarder door het bodybuilden, raak ik nog moeilijk vooruit. Mijn conditie is nog in goede staat. Ik step/fiets/... dan ook regelmatig op de fitness om deze te onderhouden. Het probleem is voornamelijk dat ik zeer vlug last krijg van pijn. Deze situeert zich voornamelijk op mijn wreef (links meer dan rechts) en trekt precies wat door richting mijn scheenbenen.

Ik start binnenkort aan mijn opleiding voor inspecteur van politie, hier zal ik regelmatig (minimaal 3x per week) afstanden van 5-10 Km moeten lopen. 5 km lukt op sommige dagen met zeer weinig last en op sommige dagen moet ik over dat traject een vijftal wandelpauzes inlassen omdat ik pijn heb. Ik ben reeds naar een speciaalzaak geweest (Runnerslab) waar ze mij alvast nieuwe schoenen hebben verkocht die bij mijn voetprofiel zouden passen (Saucony Omni 15). Ik merk ook wel dat als ik de schoenen aan doe ik veel stabieler en comfortabeler wandel, maar dit blijkt dus niet voldoende? Ik heb ook al veel online gelezen en kwam ook uit bij compressiekousen/tubes. De meerderheid lijkt te zweren bij het dragen van tubes om pijn aan scheenbeen te vermijden. Vandaag met deze tubes gaan lopen (Decathlon) en had inderdaad geen last aan mijn scheenbenen maar mijn wreef was 10x zo erg precies! De pijn stopt onmiddellijk als ik wat meters gewandeld heb of wat gestretcht heb en de rest van de dag heb ik er ook geen pijn meer aan ofzo, ook niet bij aanraking... Het is dus enkel aanwezig tijdens het lopen.

Volgende week ga ik eens terug naar de speciaalzaak met deze kwestie, maar hoopte misschien wat soortgelijke verhalen/tips terug te vinden hier.
Als iemand enig idee heeft waarom deze pijn zich (zo snel) manifesteert als ik begin te lopen zou fijn zijn!

P.S.; Niet onbelangrijk misschien... Ik heb de eerste 2 weken rustig proberen opbouwen (lopen-wandelen-lopen-wandelen) tot ik voelde dat ik langere tijd en afstand kon lopen en ben zo begonnen met de 5 Km weer aan 1 stuk uit te lopen. Ik doe ook een cooldown en stretching.

Sportieve groeten
Plaats reactie