Dagboek Ethiana88

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
Ethiana88
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2016, 09:16

Dagboek Ethiana88

Bericht door Ethiana88 »

Hey iedereen,

Na een ongveer 10 jaar veel gezondheidsproblemen te hebben, ga ik toch eens proberen wat aan sport te doen.
Deze problemen zijn nog helemaal niet over maar ik kan moeilijk heel mn leven niets doen é. ben maar 28jaar.

Nu zou ik het wel fijn vinden moesten er mensen tips hebben over hoe je best begint als je niets van conditie hebt.
Ik heb zware nek problemen en constant hoofdpijn dus moet ook zorgen dat ik niet teveel schokken opvang.

Sinds een goed jaar ben ik wel volop aan het wandelen geslagen (om toch maar buiten te komen) dat gaat ondertussen super met makkelijk 30 km per ronde.

Alle tips zijn dus welkom.
Groetjes,
Ethiana
Ethiana88
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2016, 09:16

Re: Dagboek Ethiana88

Bericht door Ethiana88 »

1ste loopje 21/07/2016

Zo even laten weten dat ik gisteren mn eerste run heb gehad :)
Wat ben ik al fier dat ik dat gedaan heb :lol:
Deze is best wel gegaan maar ik loop niet binnen de hartslagzone die ik zou willen en ben direct kortademig. Dus als iemand hier tips voor heeft..

Ik moet wel toegeven dat het me beter lukte dan vroeger (ben sinds januari 12 kilo afgevallen) en steken in de zij had ik ook niet.
Ondanks het goed stretchen ben ik nu zo stijf als een hark natuurlijk hihi maar dat nemen we erbij. misschien komt dat omdat ik savonds nog 10 km ben gaan wandelen aan redelijk tempo.

Straks opzoektocht naar loopschoenen se :)
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek Ethiana88

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Niet bang zijn om heel traag te lopen en zo binnen je zone te blijven, je bent kortademig omdat je te rap loopt. Het is natuurlijk nog maar het begin en je lichaam moet nog wennen aan de nieuwe situatie.
Ethiana88 schreef:Straks opzoektocht naar loopschoenen se

That's the spirit :P Veel succes verder nog ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Ethiana88
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2016, 09:16

Re: Dagboek Ethiana88

Bericht door Ethiana88 »

Training 2 achter de rug. (23/7/16)
Ging veel beter. Heb inderdaad trager gelopen en als ik in hartslag zone 5 zat ben ik gaan wandelen.
Heb ook loopschoenen nu en heb mp3 meegenomen. Ging echt super. Ik kijk uit naar overmorgen
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Dagboek Ethiana88

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Goed bezig, luisteren naar je lichaam kan al veel voorkomen :P
Inhale the future. Exhale the past.
Ethiana88
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2016, 09:16

Re: Dagboek Ethiana88

Bericht door Ethiana88 »

Run 3 25/7/2016

Ging minder goed dan voorbije keer maar misschien omdat ik eerste keer savonds ben gegaan.. Toch kunnen blijven lopen en niet verplicht moeten stappen omdat ik tijdens run minuten in zone 5 zat. Dus toch wel tevreden.
Nu een vraagje aan degene die dit lezen.. Moet je telkens een rust dag hebben?
Groetjes
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Dagboek Ethiana88

Bericht door fann »

Als je nog niet zo lang loopt is het voor je lichaam beter om om de andere dag te lopen.
Je gewrichten, pezen en spieren hebben dit herstel nodig om sterker te worden en te recupereren.
Plaats reactie