Traag lopen

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
vera69
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:37

Traag lopen

Bericht door vera69 »

Hoi

Sinds een jaar en een paar maanden loop ik rond de 5km, alleen loop ik traag. Ik loop 5km op 42min. Ik probeer met intervals
Maar het lukt maar niet, ik blijf steeds in mijn eigen trage tempo te lopen, ook al probeer ik iets harder te lopen herval ik gewoon in dat trage tempo.

Tips ?
Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jun 2012, 20:49

Re: Traag lopen

Bericht door duwerke »

Al eens meegedaan aan een loopwedstrijd?
Daar ga je zien dat je door het volk dat aan het lopen is automatisch rapper gaat lopen.
je wil meegaan met de flow.
als je al zo lang loopt dan zal je zeker de spieren en de conditie hebben om dit te doen.
wanneer je steeds alleen loopt is het moeilijk om jezelf te verplichten om te versnellen.
je gaat dan uit je comfort zone lopen en voelt dan een stuk lastiger aan.
Je kan ook eens afspreken met iemand die ook loopt of aansluiten bij een loopgroep in je gemeente of stad.
je zult versteld staan hoe rap je dit op pikt.
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Traag lopen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik heb een vraag, heb je er last van? ik bedoel gewoon of je er mentaal van afziet dat je traag loopt. Je loopt 5 km in 42 min wat aan dik 7 km/u is wat behoorlijk is maar ik begrijp je dat wanneer je voorbijgevlogen wordt door die laagvliegers je jezelf afvraagt, waarom zij wel en ik niet? Geloof me, iedereen heeft dat, zelfs iemand die aan 15 km/u loopt is jaloers op iemand die nog sneller is. Ik persoonlijk heb daar niet veel last van, ik loop nu aan een gemiddelde tussen 9,5 en 10,5 km/u en ben daar tevreden mee, maar ik kan je begrijpen.
Volg eens de raad van Duwertje op, loop eens een wedstrijd mee en laat je meeglijden met de adrenaline. Zoek wel een groot evenement uit met veel deelnemers want daar is meedoen belangrijker dan winnen, op een kleine wedstrijd is het sportieve van groter belang en daar doen echte atleten aan mee en nadien zal je dan nog meer gefrustreerd zijn. Op de Nacht van Vlaanderen liep de laatste aan 6,87 km/u de 10 km dus zoals je ziet liep die nog trager.
Aansluiten bij een loopgroep is ook een goed idee of een loopmaatje zoeken.
Een goede raad is gewoon geloven in jezelf, je loopt, je bent in beweging, je doet het goed weliswaar in je eigen tempo maar hey, Who cares? Diegenen die aan de kant staan met een pint in de ene en een sigaret in de andere hand, die zijn volgens mij meer te beklagen.
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Traag lopen

Bericht door Holenmens »

Een makkelijke manier kan zijn om bijvoorbeeld 2km aan je normale tempo te lopen, 1 minuut wandelen, 1km aan een voor jou stevig tempo te lopen, 1 minuut wandelen en de laatste km's weer je normale tempo te lopen. Dit geeft je lichaam de mogelijkheid om alvast aan het tempo te wennen, als je zorgt dat je in die minuut goed uitgerust weer verder kan dan is het geen extra belasting en ook nog makkelijker vol te houden.

Dezelfde afstand steeds een beetje sneller proberen te lopen zal niet erg effectief zijn denk ik wegens te weinig trainingprikkel.
Plaats reactie