overbelaste spier...

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cindy.leleu
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 mei 2016, 16:44

overbelaste spier...

Bericht door cindy.leleu »

een anderhalve week terug heb ik voor de eerste keer 5 km gelopen! Toen ik de laatste meters aan het wandelen was, kreeg ik een pijnscheut in mijn lies. De dag erop was de pijn bijna weg. 2 dagen latet voelde ik niks meer en ben ik opnieuw gaan lopen, toen ik ongeveer aan de helft was, kreeg ik opnieuw pijn in mijn lies. Ik had dan waarschijnlijk moeten stoppen maar dat heb ik jammergenoeg niet gedaan... Toen ik thuiskwam had ik moeite om nog te wandelen, nu een week verder heb ik nog steeds pijn en kan ik niet lopen. Ik ben naar de dokter geweest en mijn spier in mijn lies is overbelast. Morgen moet ik een echo gaan nemen. Ik mag nu zeker 2 weken niet meer lopen... Als ik opnieuw mag lopen moet ik het opnieuw opbouwen van de dokter. Beginnen met een km en geen 3x per week meer. Nu ben ik bang dat al mijn werk verloren is... :cry:
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: overbelaste spier...

Bericht door Saskia1982 »

Geef het genoeg tijd om goed te herstellen, als je dat niet doet dan gaat het heel lang duren voor je weer bent waar je was. Eenmaal weer aan het opbouwen merk je vanzelf dat opnieuw opbouwen veel sneller en makkelijker is als toen je voor het eerst begon te lopen.
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Plaats reactie