PMS/menstruatie...need Some peptalk

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Katniss
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mei 2016, 17:52

PMS/menstruatie...need Some peptalk

Bericht door Katniss »

Hoi,
Niet echt een blessure maar toch vervelend...ik heb nogal last van PMS de week voor mijn menstruatie...Ik hou vocht op en kom bijna niet vooruit..ik ben moe en heb geen zin in sporten.Ik weet dat sporten juist goed is in die week maar doordat ik ook onrustig ben dan en me moeilijk kan concentreren heb ik ook moeite om mijn werk en huishouden en het sporten te combineren...Het is nu van maandag geleden dat ik heb gelopen,een herstel loopje van 20 minuten en het ging zeer moeizaam.Ik wil le nu forceren om toch vanavond te gaan lopen maar de motivatie is ver te zoeken.Wat zijn jullie ervaringen hiermee,iemand tips,peptalk...?Die gezwollen buik helpt ook niet echt net alsof al mijn moeite dan voor niks is geweest ik weet wel dat dat niet zo is maar het voelt nu zo aan... :(
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: PMS/menstruatie...need Some peptalk

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik weet niet of ik de geschikte persoon ben om te helpen :mrgreen: . Maar als ik mijn vrouw mag geloven duurt dat max één week dus zou ik voorstellen om gewoon een weekje rust in te lassen, de conditie zal er niet van achteruit gaan.
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PMS/menstruatie...need Some peptalk

Bericht door Saskia1982 »

Als lopen niet goed voelt gewoon een weekje even wandelen, eventueel op een flink tempo. Je conditie zal inderdaad niet opeens verdwijnen in een weekje.
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: PMS/menstruatie...need Some peptalk

Bericht door fann »

Het is maar een idee maar kan je niet een aantal taakjes in het huishouden laten vallen die week of evt een uurtje recup nemen en zo toch even gaan lopen. Je kan dan misschien makkelijker de dingen combineren en je ook wat beter voelen
Katniss
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 mei 2016, 17:52

Re: PMS/menstruatie...need Some peptalk

Bericht door Katniss »

Ik heb een dagje of 4 gerust en alles op mijn gemak gedaan echt een leuke week is het niet ik heb ook veel eetbuien in die week en heb altijd het gevoel dat ik terug van 0 moet beginnen wat natuurlijk niet zo is op vlak van conditie...Maar wel op vlak van de kilo's..Soit gisteren heb ik toch mijn loopje gedaan mijn menstruatie is ondertussen doorgebroken en ik voel de energie in me terug komen.Vanaf morgen weer volle bak...Voor een week of 3 ;)
Plaats reactie