Eten en lopen

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
BlackScorpion
Berichten: 526
Lid geworden op: 13 apr 2016, 08:23

Eten en lopen

Bericht door BlackScorpion »

Ik vroeg me af hoeveel tijd er best minstens zit tussen eten (ontbijt, lunch of avondmaal) en te gaan lopen. Ik vermoed dat dit ook afhangt van hoe getraind je bent. Neem hiervoor maar niet tot minimaal getraind. Dus voor een niet tot minimaal getraind iemand, hoe lang na ontbijt, lunch of avondeten moet je wachten voor je gaat lopen?
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Eten en lopen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik denk niet dat het met training te maken heeft. Ik wacht normaal anderhalf tot twee uur na het ontbijt maar wanneer je een flink middagmaal hebt verorbert wacht je best wat langer want dan bestaat de kans dat je tweemaal kan genieten van je maaltijd :mrgreen: .
Inhale the future. Exhale the past.
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Eten en lopen

Bericht door Saskia1982 »

Wegens tijdgebrek loop ik wel eens vlak na een maaltijd, maar dat zijn nooit mijn beste rondjes ;) Als je niet te gek doet kan dat best, maar de voorkeur is om toch even te wachten. Voor een lichte maaltijd is een uurtje zat, na een uitgebreide maaltijd probeer ik toch 2 uur te wachten.
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Eten en lopen

Bericht door fann »

Bij mij hangt het af van wat ik eet en het soort loopje. Zijn verbannen van de eettafel voor versnellingen: prei, paprika, rauwe komkommer, tomaten... En dit ongeacht het tijdstip.
Voor een duurloop kan ik alles eten - ongeveer twee uur op voorhand - behalve tomaten.
Van ontbijt bestaande uit bruin brood met confituur heb ik geen last.
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Eten en lopen

Bericht door Holenmens »

Een paar boterhammen, beschuit enzo maakt me niet zoveel uit. Maar na het avondeten moet ik toch wel een uurtje wachten.
Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jun 2012, 20:49

Re: Eten en lopen

Bericht door duwerke »

Veel zal te maken hebben met de intensiteit van het loopje.
Bij een rustig loopje zal je minder last hebben na het eten.
Wanneer je vollen bak gaat kan een volle maag al rap moeilijk gaan doen
Plaats reactie