Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Ann_Vinny
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2015, 15:36

Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Ann_Vinny »

Een hele tijd geleden begonnen met STR en vrij snel afgehaakt door veel pijn in mijn schenen, aan de voorkant.. Een pijn die echt bleef hangen en ik ook overdag en op rustdagen had..

Tot nu toe geen last gehad tijdens het lopen, dus ik was optimistisch (en hoopte dat mijn deze keer deftige loopschoenen ook hielpen). Tot vandaag.. Tijdens het lopen zelf niet veel last, toen ik de laatste keer begon te wandelen voelde ik het al een beetje, toen ik van de fiets stapte thuis (5min fietsen van waar ik loop tot thuis) deed het echt pijn.. Het is daarna wel snel terug weggeëbd gelukkig.. Wat moet ik nu doen? Kan ik het even aankijken? Mag ik als ik het niet meer echt voel vrijdag gewoon opnieuw gaan? Zijn er stretchoefeningen die hier goed voor zijn?
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door JackoBond »

Even a bad run is better then no run at all!
Ann_Vinny
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jul 2015, 15:36

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Ann_Vinny »

Ik ben voor de zekerheid inderdaad naar de huisarts gegaan!

De pijnen zijn niet overheersend, en zolang dit niet zo was mocht ik verder lopen. Vooral luisteren naar het eigen lichaam, bij echte pijn even rust inlassen. Heb wel een ontstekingsremmer gekregen. Ben afgelopen vrijdag op de finse piste gaan lopen ipv op asfalt, dat hielp precies ook al!
Tomsrun
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2015, 17:06

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Tomsrun »

"luister naar je lichaam"! Ik kan het niet genoeg benadrukken.

Zelf ben ik al 2 jaar out geweest met ontstoken achillespezen die ik maar niet voldoende wilde laten rusten.

Ook 6 maand out geweest met "split sheen" - of te ontstoken scheenbeenvlies.

Een paar dagen rust meer zijn het eind van de wereld niet, alhoewel het zo aanvoelt op het moment zelf :)

Veel succes, en forceer niets!
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Ibrahiem »

ik zit er ook een beetje mee, sportdokter zegt ook om beter even te rusten, of zeker langzamer te gaan lopen.. aan mijn snelheid zou dat zeggen om gewoon te blijven staan aan de start.
Evy zal niet veel te zeggen hebben... maar zoals iedereen zegt, ook je loopschoenen zijn erg belangrijk.. dus ik ga eerst deze in orde proberen te brengen..
Het nieuws datik zeker niet wil horen is om enkele dagen te rusten of te wachten, dat maakt me depri als ik naar buiten kijk...
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door zoefje »

Snelheid is niet belangrijk, dan maar een pasje terug. Hoe hard loop je als ik vragen mag? Toen ik begon liep ik 7,5 km/uur. Inmiddels loop ik wat vlotter, zo rond de 9, vaak er net onder, dus die snelheid komt later echt wel. Neemt niet weg dat het soms frustrerend kan zijn als je naar je gevoel ingehaald wordt door een wandelaar met rollator [emoji15], spreek uit mijn eigen gevoel [emoji12]. Maar laat het geen frustratie worden, das zonde
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
Ibrahiem
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 sep 2015, 14:44
Locatie: Antwerpen

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Ibrahiem »

Ik begin te lopen met een 8km maar dat daalt tot een 7,5km , soms iets meer tot 6.9km... ik merk wel dat ik sneller loopt als de kids mee zijn.
Dit gebeurt onbewust, laatst zat ik bij het begin aan 9km en de laatste minuten terug aan mijn 6.9 km :lol:

De snelheid doet me niet veel hoor, maar ik wil wel vooruit met de looptijden, wetende dat ik automatisch zal versnellen..
Energie krijg je van leuke mensen om je heen. ;)
Grey
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2016, 17:20

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Grey »

Beste...ik heb ook al geruime tijd pijn aan mijn scheenbeen. Maar wil wel zeggen ik ben van loopschoenen veranderd. Had Asics waren versleten en be naar Brooks Adrenalin gegaan. Opzich super loopschoenen...ma na een week lopen kreeg ik pijn aan mijn ene scheenbeen.
Heb mijn scheen ingesmeerd met Hirudoidgel. De pijn is wel verminderd...maar heb geen pijnremmers genomen. Kan iemand me zeggen welke pijnremmers het beste zijn hier omtrent.
Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jun 2012, 20:49

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door duwerke »

Ik heb altijd een beter gevoel aan mijn schenen als ik met compressie sokken loop.
Na het fietsen draag ik ze ook altijd voor een tijd.
Isabelle B
Berichten: 231
Lid geworden op: 20 nov 2015, 20:13

Re: Daar zijn de scheenbeenpijnen weer..

Bericht door Isabelle B »

Blij met dit onderwerp!!
Ik heb last een 8 centimeter boven de binnenenkel tegen het scheenbeen aan. Pijn sinds gisteren, ik kon deze morgen moeilijk de trap af.
Enkele maanden geleden startte ik met S2R en moest stoppen bij les 25 wegens spierscheur. Na 6 maanden ben ik vorige terug beginnen lopen. Vanaf les 1, ik had teveel schrik om opnieuw fout te doen (te koppig, te strever, te eigenwijs).
Het probleem is dat ik dan 6 dagen per week wil lopen. Ik startte vorige maandag en liep gisteren les 10. Snelheid 8,5 km/u en wilde dat vandaag opdrijven. No way dus.
Ik vraag me af (het is opnieuw mijn rechterbeen) of ik overpronatie heb (denk het wel) en of dat kwaad kan? Of mijn schoenen niet ok zijn? Of ik teveel loop? Of de ondergrond niet ok is (asvalt)? Enz...
Ik baal als een stekker, echt waar en dan zou ik domweg extra gaan lopen om die pijn te bewijzen dat ik het wél kan (heb slecht karakter met momente).
Ik laat vandaag mijn man mijn loopschoenen in zijn bureau opsluiten :roll:
Helpen koude compressen en stretchen?
Plaats reactie