Lopen en ik

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Plaats reactie
nico702
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2016, 12:18

Lopen en ik

Bericht door nico702 »

Hoi
Ik ben Nico met zoveel plannen of intenties.
Met start to run ben ik in 2013 begonnen en ik doe het nog steeds. Dat is het goede nieuws. Het mindere is dat het ook alles is wat ik doe.
Ik bedoel niks extra en ik blijf hangen. Ik vorder niet. Ik loop 5km in 35 - 40 min.
Maar mijn dochter (10j) gaat beginnen met start to run. Dus ik heel blij.
Dankzij haar heb ik moed om opnieuw te beginnen. Zij doet het 2x in de week en andere dagen doe ik mijn run.
Ik hoop dat we kunnen trainen voor de run in Gent in Mei.
Als zij de 1 km doe, dan loop ik de 5km.
Dus .... :D
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Lopen en ik

Bericht door Saskia1982 »

Hallo Nico, dat zijn mooie plannen :D
Heb je wel voldoende afwisseling tijdens je loopjes? Af en toe een interval training tussendoor en een langere duurloop misschien..
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Gebruikersavatar
martmarbus
Berichten: 1246
Lid geworden op: 02 jan 2015, 04:56
Locatie: Den Helder

Re: Lopen en ik

Bericht door martmarbus »

Hallo Nico. Allereerst welkom.
Dan de afstanden die je loopt. 5 km in 35/40 min is best goed hoor. Maar wil je sneller of verder. Wat al is aangegeven. Doe wat versnellingen tussen door. En kom je er dan nog niet, let dan eens op je ademhaling. Ferm kort inademen en langer uitademen. Het is een techniek die je moet aanleren. Ga kijk maar eens op sportrusten daar wordt het een en ander uitgelegd.
Laatst gewijzigd door martmarbus op 08 apr 2016, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)


I rest my case!
Gebruikersavatar
zoefje
Berichten: 1241
Lid geworden op: 08 mei 2012, 12:27

Re: Lopen en ik

Bericht door zoefje »

Hoi, welkom hier!!!
Je bent al lekker bezig, die 5 km is helemaal niet verkeerd! Wil je toch meer? Dan kijk eens naar toch wat intervaltraining. Hoe zwaar je het jezelf maakt, bepaal je zelf! Probeer eens een stukje langer te lopen, dan wordt je op een gegeven moment ook wat sneller op kortere afstanden, simpel weg omdat je conditie vordert.
Succes en veel plezier!
De 10 mijl bereikt!!! :D
Gebruikersavatar
M_N_M
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 aug 2014, 10:57

Re: Lopen en ik

Bericht door M_N_M »

Nico, allereerst welkom!
Als je sneller wil worden, moet je:
* als je basisconditie nog niet op punt staat, deze verder opschroeven (ben je buiten adem na die 5km in 35-40mins?)
* als je basisconditie op punt staat, meer variëren in training (trage loopjes langzaam aan opschroeven naar 10km; korte loopjes op tempo of als interval lopen)
Plaats reactie