Tijd verbeteren of verder lopen?

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Tijd verbeteren of verder lopen?

Bericht door fann »

ik loop nooit mijn 5 km in een half uur !!

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Tijd verbeteren of verder lopen?

Bericht door Holenmens »

Als je een wil weten wat zo'n beetje haalbaar is dan is dit een goede tool: http://hetgeheimvanhardlopen.nl/calculator/

En voor de dames; op snelheid hebben jullie enig nadeel ten opzichte van een man. Het verschil word wel minder naarmate de afstand toeneemt.

Maar een man in normale gezondheid, zonder al te veel overgewicht moet met een beetje training makkelijk 5 km in een half uur kunnen lopen. En zeker in het begin is er nogal wat progressie mogelijk!
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Tijd verbeteren of verder lopen?

Bericht door Saskia1982 »

Wat een leuke link :D
Die 5 km binnen de 30 minuten gaat me ook zeker een keer lukken. Ik probeer me regelmatig iets te verbeteren en dan komt het vanzelf.
Een maand terug liep ik ruim 35 minuten over de 5 km en dat was toen nog zwaar om vol te houden, nu loop ik dezelfde 5 km in 32:30 minuten op een voor mijn gevoel rustig tempo. Het is fijn om een beginnende loper te zijn, ik zie elke week wel ergens een verbetering ;)
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Tijd verbeteren of verder lopen?

Bericht door Holenmens »

Zeker in het begin kun je forse progressie boeken, dat is dan super. Jammer genoeg vlakt het na een paar jaar wel af. Progressie is dan secondenwerk, ongeacht de afstand. Ook met een verbetering van een paar seconden kan ik al happy worden!
Gebruikersavatar
Saskia1982
Berichten: 363
Lid geworden op: 16 mar 2016, 15:21
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Tijd verbeteren of verder lopen?

Bericht door Saskia1982 »

Ik zit voorlopig nog in de bloei van mijn loopleven haha. Ik heb ergens iets gelezen dat je ongeveer 7 jaar doet om je persoonlijke top te halen.. Geen idee of dat klopt, maar ik heb in elk geval nog even te gaan ;)
22-01-2016 eerste rondje hardlopen, het begin van een gezonde hobby..
Langste afstand tot nu toe: 15 km :D
9 juni - 4 mijl van Vierpolders, mijn eerste evenement en het was geweldig!
18 december - 10K (of halve marathon) Spijkenisse
Plaats reactie