beginnen met lopen

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Gwenny1989
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2016, 21:39

beginnen met lopen

Bericht door Gwenny1989 »

Hallo, ik ben een jonge dame van 27 jaar en wil graag beginnen met lopen,om vooral iets aan mijn conditie te doen
Ik heb het eigenlijk nog niet gedaan en kan alle hulp en tips gebruiken, ook hoe je een loopschema op stelt en dat ik een
Goede start kan nemen voor te beginnen met lopen
Groetjes
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: beginnen met lopen

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Hoi, de wil om te lopen is er, das al een goede start :P . Het beste wat je kan doen is de podcast of het schema van S2R te downloaden, de loopschoenen aantrekken en je bent op weg. Het is van groot belang dat je de aanwijzingen van Evy goed volgt of, wanneer je met het schema werkt, er niet van afwijkt, want anders heb je kans op blessures.
Hieronder vind je het scheman van 0 - tot - 5 km
https://www.start-to-run.be/loopschema/ ... ometer.pdf
En hier vind je de podcast vanEvy
muziek-f8/start-to-run-evy-gruyaert-podcasts-t63.html

Veel succes ;)
Inhale the future. Exhale the past.
Gwenny1989
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2016, 21:39

Re: beginnen met lopen

Bericht door Gwenny1989 »

Hallo, dank je voor de reactie. Hoe werkt de app
Van evy juist? Ik heb nog nooit van gehoord is het een gratis app of een betaalde? Dan moet ik ook de gsm mee nemen tijdens het lopen? Ik heb straks loop schoentjes gekocht nog niet de duurste want ik wil het eerst graag proberen en vol te houden. Waar kan ik het beste lopen gewoon op straat of in een bos? Ik zit nog met een deel vragen ik wil het graag goed doen en er plezier er uit halen. En met wat hulp en tips lukt het mij hopelijk wel
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: beginnen met lopen

Bericht door fann »

Waar je loopt maakt niet zo veel uit. Zoek een plaats waar je je prettig en comfortabel voelt, je zal er nog veel tijd doorbrengen :D
Je kan ook zonder App lopen maar dan moet je natuurlijk wel op je horloge kijken om de tijd in t oog te houden. Of als in de buurt een loopclub is kan je misschien daar de STR volgen.
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: beginnen met lopen

Bericht door JackoBond »

Ik weet niet van welke regio je bent maar naar aanloop van de lente zijn er veel atletiekclubs die een Start to run initiatie organiseren, je moet maar eens googlen.
Ik ben zo vorig jaar begonnen trouwens. Ik vond het leuk omdat je altijd in groep liep, je kan ondertussen babbelen en je wordt opgepept als 't even moeilijk gaat :)
Misschien is dat ook wel een leuke optie voor jou?
Even a bad run is better then no run at all!
Plaats reactie