Diti is running
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
- dirk.vancoillie.5
- Contacteer:
Re: Diti is running
Denk je Mart?martmarbus schreef:Dirk, je bent gewoon zwaar verslaafd.

Ik denk dat mijn rode bloedlichaampjes loopschoenen aan hebbenzoefje schreef:Het zit gewoon in je bloed

Inhale the future. Exhale the past.
Lopen op houtschilfers is wel degelijk zwaarder, ik ondervind dat ook zo. Je geraakt iets minder vlot vooruit, ik voel dat verschil goed in mijn kuiten.
Succes met je heropbouw!
Succes met je heropbouw!
Even a bad run is better then no run at all!
- dirk.vancoillie.5
- Contacteer:
Tijd om mijn dagboekje bij te werken
Maandagmorgen vertrokken in de volle zon maar halverwege m'n parcours begonnen er zich donkere boven mijn hoofd te vormen en 5 min later werd ik overvallen door een stofhagelbui
. Een bui in de zomer kan verkwikkend zijn, de temperaturen zijn hoog en iets fris op je hoofd kan voor de nodige afkoeling zorgen, maar 's winters is het andere koek, de temperatuur is aan de frisse kant en na de bui heb je meer tijd nodig om op te drogen dus loop je verkleumd verder maar opgeven? nee hoor
. Ik heb mooi mijn 6,5 km gelopen weliswaar maar aan 9,5 km/u en een hr van 150 bpm maar ik was toch blij dat ik terug thuis was en een hete douche kon nemen.
Woensdagmorgen vriestemperatuur, mooi weer dus om een frisse neus te halen
. de Finse piste heb ik wijselijk links laten liggen en heb een toerke op de weg gelopen en wat voor een. Alles liep perfect, hr bleef mooi onder de 150 bpm en eigenlijk was dit het enige wat ik controleerde, een straatje links ingeslagen, eentje rechts genomen dan nog eens langs de spoorwegroute, het was gewoon een rustig loopje zoals vroeger
. Thuisgekomen bleek dat ik bijna 8 km had afgelegd
, anderhalve km meer dan gepland, dus een goede stretch was aangewezen, maar ik had toch voor de rest van de dag stijve ledematen
.
Vrijdag terug gestart onder een stralende zon maar de temperatuur bleef aan de frisse kant. De delen van de Fin die in de schaduw lagen waren nog bevroren en lagen er hard en oncomfortabel bij dus had ik woensdag een goede beslissing genomen om er van weg te blijven. Gewoon mijn rondjes gelopen en 6,5 km later stond ik terug thuis, de uitspatting van woensdag was éénmalig, het zou niet goed zijn om na één mooi moment alles te willen forceren, we houden ons braaf aan het schema en doen er om de twee weken een halve km bij.
De laatste dagen heb ik wat last van de buitenkant van mijn knie
, niets ergs maar wanneer ik er kracht op zet om een heuvel op te lopen laat hij zich voelen, zolang het vlak is heb ik geen problemen. het zal wel overgaan maar ik zal het toch in de gaten houden want ik ben nu op de goede terugweg en het zou zonde zijn om te hervallen.
Volgende week loop ik 7 km, wish me luck

Maandagmorgen vertrokken in de volle zon maar halverwege m'n parcours begonnen er zich donkere boven mijn hoofd te vormen en 5 min later werd ik overvallen door een stofhagelbui

Woensdagmorgen vriestemperatuur, mooi weer dus om een frisse neus te halen

Vrijdag terug gestart onder een stralende zon maar de temperatuur bleef aan de frisse kant. De delen van de Fin die in de schaduw lagen waren nog bevroren en lagen er hard en oncomfortabel bij dus had ik woensdag een goede beslissing genomen om er van weg te blijven. Gewoon mijn rondjes gelopen en 6,5 km later stond ik terug thuis, de uitspatting van woensdag was éénmalig, het zou niet goed zijn om na één mooi moment alles te willen forceren, we houden ons braaf aan het schema en doen er om de twee weken een halve km bij.
De laatste dagen heb ik wat last van de buitenkant van mijn knie

Volgende week loop ik 7 km, wish me luck

Laatst gewijzigd door dirk.vancoillie.5 op 21 feb 2016, 14:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Een lekker weekje Dirk! Oké, die bui maandag was minder maar je hebt mooi doorgelopen! En woensdag die bijna 8km, top!!!! Heel verstandig dat je vrijdag je zo keurig aan je schema hebt gehouden, dat vraagt ook discipline!!
Hou je knie goed in de gaten hè?
Hou je knie goed in de gaten hè?
De 10 mijl bereikt!!! :D
Als je het aantal km onbewust uit het oog verliest dan weet je dat goed zit hé 

Even a bad run is better then no run at all!
- martmarbus
Dirk je gaat als de beste.
Niet forceren en gewoon lekker lekker lopen.
Je kan, vwb je knie, preventief koelen. Dat kan nooit kwaad
Niet forceren en gewoon lekker lekker lopen.
Je kan, vwb je knie, preventief koelen. Dat kan nooit kwaad
‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
- dirk.vancoillie.5
- Contacteer:
Maandag terug op de baan gelopen want de piste lag er weer bevroren bij
. Het is toch gemakkelijker lopen op de weg, bewijze mijn resultaten, 7,5 km en een gemiddelde snelheid aangehouden van 9,5 km/u. Een gemiddelde hr van 147 bpm met een max van 154 bpm was ook bevredigend
. bijna 48 min later stond ik terug thuis, mijn pees hield zich goed, m'n knie wat minder maar niks om over ongerust te zijn.
Ik ga elke maand om een shiatsu behandeling, goed voor lijf en geest, de dame die dat uitvoert is ook kinesiste, ik vertelde haar over mijn knie en zij heeft zich dan daarop geconcentreerd met een positief resultaat maar het zal oppassen geblazen blijven.
Woensdag terug naar de piste en ja hoor, andere resultaten. Ik was wat te snel gestart met gevolg dat mijn hr al hoog was toen ik op de Finse kwam
. Een dikke 7 km gelopen met een gemiddelde hr van 162 bpm en een max van 173 bpm
, wat een verschil met maandag, m'n snelheid lag met 9,7 km/u nochtans nauwelijks hoger.
Vandaag zuiver op vetverbranding gelopen en dat is moeilijker dan ik dacht. Gestart met een snelheid tussen 9,5 en 10 km/u en daarna op de piste tussen 8 en 9 km/u aangehouden en op bepaalde momenten zat de speed zelfs onder de 7 km/u, daardoor was de hr lekker laag, een gemiddelde van 140 bpm en een max die niet boven de 150 kwam
. Ik voelde me zo goed dat ik een extra toerke heb gedaan en 8 km heb afgelegd
.
We zijn op goede weg maar nog lang niet aan het peil van verleden jaar maar geduld, ik denk dat ik halverwege dit jaar toch dicht bij mijn oude peil zal zitten maar niets moet, we zijn terug op pad en dat is het enige wat telt

Ik ga elke maand om een shiatsu behandeling, goed voor lijf en geest, de dame die dat uitvoert is ook kinesiste, ik vertelde haar over mijn knie en zij heeft zich dan daarop geconcentreerd met een positief resultaat maar het zal oppassen geblazen blijven.
Woensdag terug naar de piste en ja hoor, andere resultaten. Ik was wat te snel gestart met gevolg dat mijn hr al hoog was toen ik op de Finse kwam

Vandaag zuiver op vetverbranding gelopen en dat is moeilijker dan ik dacht. Gestart met een snelheid tussen 9,5 en 10 km/u en daarna op de piste tussen 8 en 9 km/u aangehouden en op bepaalde momenten zat de speed zelfs onder de 7 km/u, daardoor was de hr lekker laag, een gemiddelde van 140 bpm en een max die niet boven de 150 kwam

We zijn op goede weg maar nog lang niet aan het peil van verleden jaar maar geduld, ik denk dat ik halverwege dit jaar toch dicht bij mijn oude peil zal zitten maar niets moet, we zijn terug op pad en dat is het enige wat telt

Goed zo, de 10 komt om de hoek al kijken! Ps: op de piste is mn hr ook altijd wat hoger!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nog steeds goed op weg Dirk! Je oude niveau krijg je weer terug, zeker zo als je het aan het opbouwen bent!
Typisch eigenlijk he dat het zo verschild met onze resultaten of je nou op de piste of gewoon buiten loopt.
Typisch eigenlijk he dat het zo verschild met onze resultaten of je nou op de piste of gewoon buiten loopt.
De 10 mijl bereikt!!! :D
- martmarbus
Dirk, je gaat goed.
Kan ik je al inschrijven voor de halve van den helder?
Kan ik je al inschrijven voor de halve van den helder?

‘Waar ik ben loop ik, waar ik loop ben ik.’
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!
(@ Dolf Jansen)
I rest my case!