Wie traint er met een activeitstracker/hartslagmeter?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
ElkeJG
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 apr 2014, 18:16

Wie traint er met een activeitstracker/hartslagmeter?

Bericht door ElkeJG »

Wie traint er met een activeitstracker/hartslagmeter?
Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Gebruikersavatar
luc.stans
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 okt 2015, 19:07

Re: Wie traint er met een activeitstracker/hartslagmeter?

Bericht door luc.stans »

ik train sinds kort met gps horloge en hartslagmeter. Ik heb zo geleerd dat ik mezelf overschat heb. Ik dacht dat ik 5 km in een half uur liep,maar in werkelijkheid waren 't 4.2 km.Ook heb ik geleerd wat op hartslag lopen eigenlijk inhoud,maw ik liep met een te hoge hartslag.Nu met de horloge volg ik dus de max hartslag die ik mag hebben en ben ik stilletjes aan mijn kms aan 't opvoeren.
Hopelijk heb je iets aan mijn ervaring met een hartslagmeter/gps horloge
Gebruikersavatar
dirk.vancoillie.5
Berichten: 1596
Lid geworden op: 19 jul 2014, 16:52
Locatie: Torhout, Belgium
Contacteer:

Re: Wie traint er met een activeitstracker/hartslagmeter?

Bericht door dirk.vancoillie.5 »

Ik loop met de Polar M400, een goed horloge voor zijn prijs. Je weet (ongeveer) welke afstand je aflegt en hoe snel je loopt, Dankzij de borstband weet je perfect wat je hartslag is, je kan alles volgens je eigen voorkeur instellen maar al die dingen vind je ook terug in andere merken.
Ik gebruik mijn horloge voornamelijk om mijn snelheid en m'n hartslag te controleren omdat deze twee met elkaar verbonden zijn, hoe sneller je loopt hoe hoger je hartslag natuurlijk :mrgreen: .
Sinds kort gebruik ik ook de timerfunctie om mijn intervallen te lopen.
Inhale the future. Exhale the past.
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Wie traint er met een activeitstracker/hartslagmeter?

Bericht door fann »

Ik sluit me aan bij Dirk maar ik gebruik een Garmin Forerunner met borstband.

Voor de intervallen vind ik de alarmfunctie handig, moet je niet heel de tijd op je horloge kijken.

Ik zou nog moeten leren de alarmfunctie te gebruiken voor mijn snelheid als ik alleen loop zodat ik meer efficiënt kan trainen
ElkeJG
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 apr 2014, 18:16

Re: Wie traint er met een activeitstracker/hartslagmeter?

Bericht door ElkeJG »

Ik loop nu met mijn IPod en Nike+ (sensor in de schoen).
Alleen heb ik gelezen dat die niet zo accuraat is.
En het kan je hartslag ook niet meten, maar ik weet niet of dat belangrijk is als beginnend loper.
Misschien heb je dat meer nodig als je lange afstanden wilt lopen.
Wat is jullie mening?
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Wie traint er met een activeitstracker/hartslagmeter?

Bericht door fann »

Zelf denk ik dat de hartslagmeter belangrijker is dan de afstandsmeting als je verstandig wil opbouwen - het is immers in het begin niet zo belangrijk hoe ver je loopt maar wel dat je niet te snel loopt en dat zie je toch best aan je hartslag...

Bij ons in de loopclub wordt er in groep gelopen, dus het tempo wordt aangegeven door de trainer en is dus altijd traag. Ze zeggen dan dat een hartslagmeter toch wel belangrijk wordt vanaf de opbouw naar 10 km omdat de groepen dan ingedeeld worden naargelang de snelheid dat je comfortabel in een bepaalde hartslagzone kan lopen.

In de Lidl staat achtereen vrij goedkope hartslagmeters in aanbod, kan je altijd eens proberen als je er in het begin niet te veel geld wil aan uitgeven
ElkeJG
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 apr 2014, 18:16

Re: Wie traint er met een activeitstracker/hartslagmeter?

Bericht door ElkeJG »

fann schreef:In de Lidl staat achtereen vrij goedkope hartslagmeters in aanbod, kan je altijd eens proberen als je er in het begin niet te veel geld wil aan uitgeven
Bedankt voor de tip!
Ja ik wil er nu nog niet teveel aan betalen voor het geval dat ik het niet volhou.

Mijn iPod heb ik als sinds 2007 en mijn Nike sensor sinds 2009. Toen heb ik al succesvol het start to run programma (0-5 km) afgerond. Dit heb ik een half jaar volgehouden en toen begon ik met werken en is dat verwaterd.
Sindsdien heb ik al een paar keer getracht terug te starten. Helaas met minder succes.

Nu sta ik toch al verder. Nu bezig aan week 5 (net les 13 achter de rug), terwijl ik vroeger bleef hangen op week 3.

Langs de andere kant is investeren in een duurdere hartslagmeter misschien ook extra motivatie.

Ik heb al opzoekwerk gedaan naar activiteitstrackers en sporthorloges + hartslagmeters, maar er is zoveel keuze. Ik zal me er nog meer moeten in verdiepen.
Spinnekop
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 mar 2014, 13:11

Re: Wie traint er met een activeitstracker/hartslagmeter?

Bericht door Spinnekop »

ik loop nu ook enkele maanden met harstlagmeter, en wat schrok ik de eerste keer als ik die gebruikte... :o
Mijn hartslag ging veel hoger dan ik dacht ... :?
Plaats reactie