Stijve bovenbeenspieren

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
JanC
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2015, 21:19

Stijve bovenbeenspieren

Bericht door JanC »

Hallo allemaal,

Ik ben ondertussen 4 maanden bezig met lopen. Ik heb de start to run 5km volledig afgewerkt en heb me sindsdien geconcentreerd op de 5km. Deze afstand bevalt me ondertussen prima.
De laatste weken ondervind ik echter wat last van mijn bovenbeenspieren. Ze voelen stijf en stram aan. Tijdens het lopen heb ik er geen last van, maar erna en tijdens de dag voelt het toch wel wat vervelend aan. Na het lopen doe ik enkele rekoefeningen (bovenbeenspieren, kuiten, liezen, adductoren en zijbeenspieren). 'S avonds voor het slapengaan herhaal ik deze reeks nogmaals.
Heeft iemand hier enige ervaring mee en misschien enkele tips om me hier vanaf te helpen?

Alvast bedankt,
Groetjes,
Jan
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: Stijve bovenbeenspieren

Bericht door fann »

Ik ben absoluut geen expert maar mij lijkt het vreemd om 's avonds voor het slapengaan - als je spieren dus al afgekoeld zijn - rekoefeningen te doen.

Bij ons zeggen ze altijd dat je alleen warme spieren mag rekken....
Plaats reactie