BAM!

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: BAM!

Bericht door Dannieke »

Wel vreemd Fann, want bij de keep running van 5 naar 10km laat Evy je ook al stretchen na een korte opwarming van 5 minuten.
Maar ik moet toegeven dat ik bij kou weer ook pas opgewarmd ben na 5km en ik stretch nooit, behalve nadat ik meer dan 15km gelopen heb.
Rustig uitlopen doet meer goed dan stretchen.
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Echo
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:57

Re: BAM!

Bericht door Echo »

Ik ga vanavond nog eens proberen, voorzichtig en traag lopen.
Ik heb nog geen hartslagmeter gekocht (wel nog even kijken of het echt wel iets voor mij is voor ik zo'n (tamelijk dure) investering doe), maar in totaal loop ik ongeveer op 12km/u voor een hele start-to-run les, dus ik denk dat ik inderdaad op iets van 7 à 8 km per uur zit.
Nu als het niet lukt, dan ga ik een paar lessen terugschakelen en als het dan blijft pijn doen, ga ik naar de dokter om mij wat kine te laten voorschrijven, want ik denk eigenlijk dat als die spier wat wordt losgemasseerd er al veel zou kunnen verholpen worden (en dan kan die ook eens kijken naar mijn looppatroon ed.).
Bedankt voor alle advies!
Echo
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:57

Re: BAM!

Bericht door Echo »

Daarjuist, tijdens les 8, gestopt met lopen omdat het echt te veel pijn deed en echt niet oké aanvoelde. De pijn straalt nu ook door naar mijn knie en de spieren daarrond. niet oké.

't Voelt als een dikke fail. Zo stom dat het qua doorzettingsvermogen en conditie en al wel perfect lukt, maar dat zo'n stomme kuit roet in het eten komt gooien. Morgenavond ga ik naar de dokter en laat ik me doorverwijzen.

(zo stom, ik dacht dat als ik kan stoppen met roken puur op karakter ik dit ook wel zou kunnen puur op karakter...)
Echo
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 mar 2015, 17:57

Re: BAM!

Bericht door Echo »

Change of plan. Nog even wat zitten googlen en zoeken. Ik ga een paar dagen rust nemen totdat ik helemaal pijnvrij ben en dan ga ik naar het runningcenter in Sint-Amandsberg gaan en daar mijn voeten ed. laten analyseren. Hopelijk kom ik er met een steunzool vanaf want ik heb voor ik met str begon nog maar nieuwe sportschoenen gekocht, zou echt zonde zijn.

Hoe zijn de ervaringen bij Runners Service Lab?
Dannieke
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 okt 2012, 19:47
Locatie: Temse

Re: BAM!

Bericht door Dannieke »

Ik ga naar dat in Zwijndrecht en niets dan lof wat mij betreft.
Succes met dat herstel en hopelijk help RSLab je verder en is het niets ernstig!
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: BAM!

Bericht door fann »

Wij stretchen dus zelden of nooit. We moeten wel altijd 10 minuten uitlopen...

Ik heb ook al veel goeds gehoord over Zwijndrecht. Pas wel op als je met pijn een loopanalyse laat doen kan die een verkeerd beeld geven
mamajolijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 jul 2013, 09:27

Re: BAM!

Bericht door mamajolijn »

Hoe is het nu met je kuit?
Plaats reactie