Pijn in schouders/sleutelbeen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Kim_
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2015, 15:05

Pijn in schouders/sleutelbeen

Bericht door Kim_ »

Inmiddels ga ik les 22 van Start to Run lopen, het langste dat ik ooit al heb volgehouden 8-) Ik ben gebeten door de microbe denk ik, want ik vind 't echt wel heel leuk. Nu heb ik tijdens het lopen vrijwel altijd pijn aan mijn schouderblad, en dat trekt door tot aan mijn sleutelbeen. Iemand tips? Hoe kan dit komen? Het is niet dat ik niet kan lopen van de pijn, maar het is wel irriterend.

Bijkomende vraag: is het normaal dat ik nu nog steeds stijve kuiten heb tijdens het lopen? Ik dacht dat dat wel zou verbeteren eenmaal ik verder in het schema kwam, maar het blijft aanhouden.
Gebruikersavatar
JackoBond
Berichten: 197
Lid geworden op: 30 jan 2015, 12:58

Re: Pijn in schouders/sleutelbeen

Bericht door JackoBond »

Proficiat met je volharding, nu met zo'n weer is't zeker aangenaam om te lopen hé :)

Ik heb geen flauw idee waar die schouderpijn vandaan zou kunnen komen. Het zou mss wel te maken kunnen hebben met je loophouding? Hou je je schouders/armen hoog tijdens het joggen? Laat iemand anders je loophouding eens bekijken, misschien klaart dat wel het één en ander uit.

Doe je aan warming up voor je je lessen aanvat? Dat kan de stijfheid wel doen verminderen: ik stap minstens 5 a 10 minuten stevig in alvorens mijn sessie aan te vatten en ik voel dan zelf ook nog vaak dat ik pas na het eerste kwartier pas écht goed op gang kom.
Even a bad run is better then no run at all!
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: Pijn in schouders/sleutelbeen

Bericht door Holenmens »

Pijn in de schouder kan duiden op een onwillige spier; als je het niet overgaat misschien eens mee naar een masseur of zo gaan. Kuitproblemen zou je kunnen proberen aanpakken met een foamroller. Eerst was ik hier wat sceptisch over maar langzaam aan begin ik toch wel wat positief te worden. http://www.bodyrelease.eu/BR_foamroll_oefeningen.pdf
flatcoatjrt

Re: Pijn in schouders/sleutelbeen

Bericht door flatcoatjrt »

Loop je misschien met je handen te knijpen (vuisten gebald) ? Ik heb dat ook eens gehad in het begin. probeer je handen ontspannen te houden.

Gr mirjam
Plaats reactie