ge

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
thomasvtd
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:12
Contacteer:

geïrriteerde lies

Bericht door thomasvtd »

Hoy iedereen, met dit weer en bijhorend seizoen heb ik jaarlijks weer het zelfde ongemakje dat naar bovenkomt.
Het is warm, ik loop, ik zweet en de binnenkant van mijn lies schuurt tegen het katoen van mijn ondergoed en na het lopen is heel de liesstreek rood en geïrriteerd. Er nadien een zalf opdoen pikt enorm en als ik een compressie short aandoen van vb. Nike met daarboven mijn loopshortje heb ik het probleem niet. Ik heb helaas maar twee compressie shortjes.

Heeft iemand een goede tip om dit euvel te vermijden?

Alvast bedankt.
flatcoatjrt

Re: geïrriteerde lies

Bericht door flatcoatjrt »

Als 2 niet genoeg is er nog 1 bijkopen :mrgreen:
Vooraf talkpoeder.
Voor de behandeling van zulke plekken naderhand (ik heb dat op mijn onderarmen aan de binnenkant) gebruik ik sudocreme. Dat prikt echt niet.

Naadloos hardloop ondergoed/shirts/shorts scheelt ook een stuk.

Gr mirjam
fann
Berichten: 708
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:00

Re: geïrriteerde lies

Bericht door fann »

Ik heb ook maar twee goede loopbroeken, ik was dus om de twee loopbeurten... Leve het kort programma van de wasmachine :lol: :lol: :lol:
bas89
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2014, 11:57

Re: geïrriteerde lies

Bericht door bas89 »

Het gaat misschien raar klinken maar Vaseline op de lies smeren zodat het niet meer schuurt kan ook helpen
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: geïrriteerde lies

Bericht door El Pollo Diablo »

Ik heb goede ervaringen met strakke boxershorts, misschien kan het jou ook helpen?
thomasvtd
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 jun 2014, 12:12
Contacteer:

Re: geïrriteerde lies

Bericht door thomasvtd »

ik heb al een beetje vanalles geprobeerd ondertussen.
Enerzijds hangt het af van het materiaal van het ondergoed: Katoen vs ondergoed met wat meer synthetische stoffen in.
Anderzijds ook van het materiaal van de loop short; katoen vs synthetisch.

Ideaal is een katoenen boxer met een synthetische loopshort + eventueel compressor shortje ertussen.

Maar nu loop ik gewoon frequenter maar kortere afstanden zodat het wat sneller geneest. Crème of zalfje is momenteel zeer ongemakkelijk dus zodra het beter is zal ik eens het talkpoeder proberen. Bedankt alvast.
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: geïrriteerde lies

Bericht door El Pollo Diablo »

Zo doe ik het ook, zonder compressieshort weliswaar. Succes ermee alleszins
Vereena
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2015, 12:26

Re: geïrriteerde lies

Bericht door Vereena »

Ik loop nu al 3 jaar en heb (nu pas ;-) ondervonden dat goed kwalitatief ondergoed heel belangrijk is! Op Velofolies verleden jaar stond een stand met Carbon-energized underwear: ondergoed vervaardigd uit o.a carbon vezel hierdoor heeft het ondergoed blijkbaar een ademende functie waardoor je veel minder gaat zweten, het is ook naadloos en zit heel aangenaam, je voelt eigenlijk niet dat je het draagt... Ik heb er nu deze winter mee gelopen en ik ben er tevreden van. Het houdt ook goed de koude tegen, fijn product, goede prijs ook http://www.carbon-energized.com/it/
Plaats reactie