heupklachten, bovenbeenpijn

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
wim__
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 okt 2011, 14:42
Locatie: Mechelen

heupklachten, bovenbeenpijn

Bericht door wim__ »

Hallo iedereen!

Sinds enkele dagen last van mijn heup(spieren) en spieren aan het bovenbeen.
Deze pijn verscheen na een loop van ongeveer 10km. Na een zittende houding aan te nemen en daarna weer rechtop te staan treedt er stijfheid op. Deze verdwijnt vrijwel meteen.
Ik loop ondertussen al 8 jaar. Nooit eerder had ik last van dergelijke blessure.
Weet iemand welke blessure dit is en hoe deze eventueel kan verholpen worden?

Groetjes
Gebruikersavatar
Holenmens
Berichten: 902
Lid geworden op: 11 jan 2013, 13:01

Re: heupklachten, bovenbeenpijn

Bericht door Holenmens »

Klinkt alsof er ergens een spier overbelast is, er zijn nogal wat kleine spieren in de heup. Bezoekje aan fysiotherapeut lijkt me wel verstandig. Andere schoenen, of versleten schoenen? Verandering van ondergrond of schoenen wil nog wel eens een oorzaak zijn.
wim__
Berichten: 138
Lid geworden op: 11 okt 2011, 14:42
Locatie: Mechelen

Re: heupklachten, bovenbeenpijn

Bericht door wim__ »

Ik ben niet van ondergrond veranderd, nog van loopschoenen gewisseld! Ik loop al 3 maanden met dezelfde schoenen en wissel normaal half-jaarlijks van schoeisel .
Bedankt voor het advies
Groetjes
sajjad123
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2014, 18:04

Re: heupklachten, bovenbeenpijn

Bericht door sajjad123 »

Als de pijn na enkele dagen niet weggaat kan je toch beter even langsgaan bij de huisarts. Indien nodig kan die je doorverwijzen naar kinesist. Vooral niet doorlopen als je pijn voelt, het zal er alleen maar erger op worden en voor je het goed en wel beseft zit je met een serieuze blessure.
Plaats reactie