Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Debs
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 aug 2011, 10:52

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Debs »

Ik loop niet op een looppiste, gewoon op straat eigenlijk.
Ik wandel altijd eerst enkele minuten tot ik de huizen voorbij ben en in de 'akkers' ben ;)
Net voor ik vertrek doe ik zo wat strech oefeningen om mijn benen, knieen en enkels los te krijgen, maar dat duurt maar 3 minuutjes ofzo en is niet voldoende.
Ik zoek het nog wel eens uit.
*Claudia*
Berichten: 138
Lid geworden op: 04 sep 2011, 16:28

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door *Claudia* »

Debs schreef:
Hellothere schreef: de halve marathon, 19,5 km op 2u5 minuten. Lijkt lang in tijd
Ingetendeel, lijkt onvoorstelbaar vlug in tijd voor mij ;)
En 9,3km/u is toch echt zo traag niet?

Hoe warmen jullie concreet op voor het lopen?
kheb een paar vrienden die al paar keer de iron man gelopen hebben en heb hun eens uitleg gevraagd over stretchen.
Sowieso altijd goed inwandelen/joggen.
Bij een korte loop doe je stretchoefeningen achteraf, bij een lange loop stretchoefeningen vooraf.
Zeker nadien nog een goed eindje rustig wandelen.

Aangezien ik nog aan mini loopjes zit kan ik nog niet echt ervaring meedelen ;)
EstherH
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:26

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door EstherH »

Hellothere, ik had jou toch ingeschat als een loper in weer-of-geen-weer..

Ik had vanavond les 3 moeten doen, maar heb laat gegeten en manlief moet zo gaan squashen, dus met 2 kinderen in bed kan ik niet meer weg. Morgenochtend dan maar.
Maar....ik heb met een vriendin afgesproken ons vanavond op te geven voor de City Run Eindhoven. 6km. MOet met gemakt te doen zijn, das het probleem niet. Het is meer IEKS dat we mee gaan lopen aan een evenement. De eerste keer voor ons beide.
Niesje01
Berichten: 71
Lid geworden op: 02 aug 2011, 16:26
Locatie: Huldenberg

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Niesje01 »

YESSSSS I DID IT :D !! Vandaag moest ik normaal de laatste les doen (27) met een keer 10 en een keer 20 min. maar heb die verwaarloosbare minuut tussenin maar gelaten voor wat het was en ben gewoon doorgelopen! En het ging me verbazend goed af! Ik had na afloop echt nog het gevoel dat ik toch nog een stukje verder had gekunnen, maar dan zou ik wellicht wel 'dood'gevallen zijn. Dus maar niet gedaan dan en zal rustig aan verder opbouwen binnen enkele weken ;) Tja, die 5 KM in 32 min, daar blijf ik dan maar een beetje op hangen, maar ik veronderstel dat ook dit binnen enkele weken net iets vlotter zal kunnen?
Ik denk al aan de 10 KM, maar dan hoor ik mijn overenthousiasme dat bij mij maar al te vaak leidt tot opgave, dus zal ik maar braafjes blijven....Hoop ooit met mijn vriend te kunnen meelopen, maar zijn tempo is voor mij iets wat me onhaalbaar lijk( hij loop 13 km in 50 min :shock: )...

Zeg en wat is het idd fijn om al die vorderingen hier te zien! We zijn blijkbaar met een hele bende ongeveer gelijktijdig aan de STR begonnen...en binnenkort zijn we dus allemaal 'ervaren lopers', LOL :mrgreen:
“To give anything less than your best is to sacrifice the gift.”
EstherH
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:26

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door EstherH »

Goed zeg, Niesje! Lekker gevoel he? En inderdaad, die ene 1 minuut kan ze dan ook wel skippen.

Ik vind zelf les 22 fijner om te lopen. De muziek vind ik prettiger, steunt me meer, is opzwepender.
Dries STR
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jun 2009, 01:27
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Dries STR »

Niesje01 schreef:YESSSSS I DID IT :D !! Vandaag moest ik normaal de laatste les doen (27) met een keer 10 en een keer 20 min. maar heb die verwaarloosbare minuut tussenin maar gelaten voor wat het was en ben gewoon doorgelopen! En het ging me verbazend goed af! Ik had na afloop echt nog het gevoel dat ik toch nog een stukje verder had gekunnen, maar dan zou ik wellicht wel 'dood'gevallen zijn. Dus maar niet gedaan dan en zal rustig aan verder opbouwen binnen enkele weken ;) Tja, die 5 KM in 32 min, daar blijf ik dan maar een beetje op hangen, maar ik veronderstel dat ook dit binnen enkele weken net iets vlotter zal kunnen?
Ik denk al aan de 10 KM, maar dan hoor ik mijn overenthousiasme dat bij mij maar al te vaak leidt tot opgave, dus zal ik maar braafjes blijven....Hoop ooit met mijn vriend te kunnen meelopen, maar zijn tempo is voor mij iets wat me onhaalbaar lijk( hij loop 13 km in 50 min :shock: )...

Zeg en wat is het idd fijn om al die vorderingen hier te zien! We zijn blijkbaar met een hele bende ongeveer gelijktijdig aan de STR begonnen...en binnenkort zijn we dus allemaal 'ervaren lopers', LOL :mrgreen:
Proficiat! ;-)
Nu blijven volhouden en proberen meermaals per week te lopen is de boodschap! :-)
(- Of, indien je er klaar voor bent - doorgaan met de volgende reeks ;-) )
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

Debs schreef:Hoe warmen jullie concreet op voor het lopen?
Speciale oefeningen om op te warmen doe ik niet, gewoon eerste kwartiertje op rustig tempo (8 à 8.5 km/u), pas dan drijf ik het tempo op naar ong. 10 km/u. Dat rustig loopje is voldoende.
EstherH schreef:Hellothere, ik had jou toch ingeschat als een loper in weer-of-geen-weer..
Is ook zo. Maar ik haat het wel om te starten als het regent, dus als ik nog niet opgewarmd wordt. Dus als het al regent als ik wil beginnen lopen, en het ziet er niet naar uit dat het onmiddellijk zl ophouden dan wordt het gegarandeerd de loopband.

Maar als ik vertrokken ben, dan mag het weer doen wat het wil, dan blijf ik wel gaan.
Debs
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 aug 2011, 10:52

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Debs »

Niesje01 schreef:YESSSSS I DID IT !!
PROFICIAT !!!!! Top!

Vanavond is het ook weer aan mij om te gaan lopen, helemaal alleen vanaf nu want mijn looppartner heeft een blessure :(
Les 9 deze keer! En zonder podcast, dus zal de tijden moeten memoriseren en op mijn uurwerk kijken!

Esther, wat een leuk vooruitzicht die wedstrijdloop! Succes alvast!
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door bloem »

@Niesje : Proficiat ! enne... 5km in 32 min is voor een beginner al behoorlijk vlot hoor !
@ Esther : behoorlijk spannend eh, die eerste wedstrijd... ;) Maar je weet dat je 't kan, daar hoef je je al niet druk om te maken... niet te hevig erin vliegen en gewoon lopen en genieten meid ! we duimen ! (hou ons op de hoogte eh ;) )

Zelf niet meer gelopen (rust voor de 'wedstrijd', ook belangrijk!)... gisteravond wel wezen kijken naar een échte wedstrijd... Zowel zoon als lief hebben beste van zichzelf gegeven... Zoon op de mijl, niet zijn afstand, vuur uit zijn schoenen, zwart voor zijn ogen... maar tegenstand iets (lees: veel) te sterk... maar dat wist ie van tevoren, dus, was 'de ervaring' op zich... 't Man liep anders die 1.609 km wel in een tijd waar ik nog maar een km ver mee ben... (in een goeie dag dan nog) :|
't Lief ook heel content met zijn 25 rondjes op de piste... 37 min... Nie te doen.. 'n Zwitsers uurwerk...
Zal ik nog even meegeven dat den eerste er slechts 30 min over deed :shock: ...of werkt dat net iets té demotiverend voor de rest van ons stervelingen ? :lol:
PS: ook leuk om onze nationale trots, Tia Hellebout, daar samen met haar kroost te zien rondlopen :D ... Groepje vd club waar zoonlief mee liep samen met haar op de foto... schoon voor hunne webstek ;)
Kan ook al eens leuk zijn dus, een avondje lopen kijken... :mrgreen:
EstherH
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:26

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door EstherH »

Oei Bloem, als Hollandse moet ik je bericht ontcijferen hahaha. Is nogal Vlaams :lol:

Ik heb vanochtend getraint en wilde de 6 km lopen. Maar ai Grrr..had de Q music app aan...die stopte ermee. toen de 538 app (nederlands radiosstation met veel dance, dus lekkere loopmuziek) ook eruit. Toen kon ik mezelf te goed horen ademen volgens mij...na 22 min en 3 km moest ik echt wandelen, ik voelde druk op de borst. Na 2-3 min wandelen weer gestart en tot de 5,4 km gelopen, eindtijd 40 min (incl die wandelminuten)
Ik blijf me afvragen hoe ik daaraf kom: ik heb dat in rust al dat ik soms heel diep moet inademen waarbij ik over een bepaald punt moet om niet benauwd te voelen. Maar bij het rennen heb ik dit om de zoveel minuten...als ik dan niet door dat punt heenkom blijf ik 'snakken' tot ik dat opgelucht gevoel heb...
Iemand ervaring?
Plaats reactie