Pijn achter knie / spier aan buitenkant scheen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
Mistermad
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2014, 09:44

Pijn achter knie / spier aan buitenkant scheen

Bericht door Mistermad »

Beste,

Ik ben nog maar een paar weken aan het lopen maar toch krijg ik regelmatig mijn aan de spier langs mijn scheenbeen (aan de buitenkant), aan de achterzijde van mijn knie (rond de knie holte) en net boven mijn hiel.
Na een beetje ''''research'''' te doen ik heb ik mogelijke oorzaak van mijn hiel problemen gevonden -> ik heb 'platvoeten' dus gaan mijn voeten naar binnen en wordt de achterzijde van mijn hiel waarschijnlijk meer belast. Om dit op te lossen heb ik nieuwe schoenen gekocht bij A.S Adventure -> Omdat ze een soort van 'test' doen om je te begeleiden bij het soort schoenen.

Maar ik denk dat de problemen meer te maken hebben met het soort loop techniek (als er zoiets bestaat). Iemand die hier meer van weet of die kan uitleggen / tonen (via video) hoe men eigenlijk goed moet lopen?

Met vriendelijke groet,

Glenn
Mistermad
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2014, 09:44

Re: Pijn achter knie / spier aan buitenkant scheen

Bericht door Mistermad »

Nee hoor, ik heb echt platvoeten, daarom moet ik ook steunzolen dragen ;)
Het probleem is dat ik deze niet in mijn schoenen krijg dusjah..
kathleen.goormachtig
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2014, 22:43
Locatie: Essen, Belgium
Contacteer:

Re: Pijn achter knie / spier aan buitenkant scheen

Bericht door kathleen.goormachtig »

Bij goede loopschoenen kan de zool er normaal uit ,om je steunzolen er in te doen
Using Tapatalk
Mistermad
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2014, 09:44

Re: Pijn achter knie / spier aan buitenkant scheen

Bericht door Mistermad »

Beste,

Ik ben vroeger al bij een podoloog geweest & deze heeft mij jaren geleden steunzolen voorgeschreven. Een paar jaar terug zei hij dat ik ze eigenlijk niet meer nodig had.
Om conditie te trainen en ook wat te vermageren ben ik een paar weken geleden begonnen met trainen. Ik gebruikte hiervoor eerst nog oudere sportschoenen. Maar ik kreeg al rap zeer aan de voet / hiel / knie. Dus dacht ik dat het misschien aan de schoen lag. Ik las dat AS adventure hiervoor wat testen deed om je de perfecte schoen te geven. Hier kreeg ik dat de Asics GT-2000 (2) de betere schoen voor mij zou zijn. Nochtans heb ik toch nog redelijk wat zeer, maar deze is verminderd.

Mvg,

Glenn
Mistermad
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2014, 09:44

Re: Pijn achter knie / spier aan buitenkant scheen

Bericht door Mistermad »

Ze hebben mij een paar standaard schoenen gegeven en mij dan op een loopband laten lopen. Op mijn hiel, boven mijn hiel & aan mijn kuit werden rode stippen aangebracht.
Het lopen zelf werd gefilmd en aan de hand van de slowmo beelden konden ze de hoek bepalen van mijn voet / kuit.

Geen idee of dit een accuraat beeld geeft.

Mvg,

Glenn
Plaats reactie