volhouden!

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
roscootje
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mar 2013, 11:22

Re: volhouden!

Bericht door roscootje »

We zij intussen 2014 en je bent nog steeds actief , dikke proficiat !!! :D
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: volhouden!

Bericht door henriette »

hihi, ik kan het zelf amper geloven !
het gaat vaak héél moeilijk en ik heb al vaak gedacht: ik stop ermee, maar na amper een week ben ik toch weer de loop op :)
ik weet niet hoe het komt, maar de laatste tijd heb ik meestal op de loopband getraind, en haal ik moeiteloos 3.5 tot 4 km zonder te stoppen, buiten laat ik mijn lichaam het tempo bepalen, maar moét ik na een 3-tal km's even stappen;
ik heb ook ontdekt dat astma en de finse piste niet samengaan; ik kwam amper vooruit, en ademen was verdraaid moeilijk :oops: toch niet opgegeven, en een heel uur doorgezwoegd!
gisteren ging het weer best goed, ik haalde weer 11 km/u en kon het langer volhouden dan normaal; na 8 km kreeg ik het moeilijk, en kwam ik aan het sportpark waar nu de finse piste is aangelegd, toch heel even erop gelopen, maar ik begon onmiddelijk moeilijk te ademen, dus even terug het fietspad op, foto van de zonsondergang op het water gemaakt, en weer ertegenaan, brugje over, tot aan mijn fiets, daarna nog een half uur cardio in de fitness
gek genoeg leek het of ik nog maar net was begonnen, helemaal niet moe!
ik was héél tevreden, want ondanks het stappen ertussen en 2x de fietsbrug op en af,was ik in 52 min. terug! de eerste 6 km moest ik slechts 1 keer stappen! yess!!!!

het zijn geen grote afstanden die ik nu nog kan lopen, 5 km aan een stuk lukt ook niet meer, maar: ik loop nog steeds! ik wil, het is zwaar, maar ik doe het :D
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: volhouden!

Bericht door Hellothere »

henriette schreef:het zijn geen grote afstanden die ik nu nog kan lopen, 5 km aan een stuk lukt ook niet meer, maar: ik loop nog steeds! ik wil, het is zwaar, maar ik doe het :D
Die afstanden, dat maakt niet uit éh. Inmiddels post je toch al enkele jaartjes hier met regelmaat, soms gaat het vlot, soms gaat het wat minder, maar je blijft het wel doen.

Ik zie net dat dit topic ondertussen al meer dan 3 jaar oud is, en je staat er nog steeds, je loopt nog steeds … In die drie jaar heb ik al heel wat joggers hier zien starten … en stoppen.
Maar jij bent een blijver, houden zo. En zolang het duurt : genieten !!
Fieke87
Berichten: 95
Lid geworden op: 08 feb 2014, 12:10
Contacteer:

Re: volhouden!

Bericht door Fieke87 »

Ik heb even door je topic doorgelezen en ben helemaal onder de indruk. Onsanks de tegenslagen die je te verduren krijgt blijf je gaan! Wat een sterke vrouw. Ik ben er trouwens persoonlijk van overtuigd dat sporten bij bijna alle ziekten eerder een positieve dan negatieve uitwerking heeft en denk dat je, zonder dat doorbijten misschien al meer achteruitgang zou gemaakt hebben. Dat ze bij jou op de loopclub reageerden kan ik ook absoluut niet begrijpen, ze zouden juist personen met een of andere aandoening moeten stimuleren! Ik weet niet of de houding van die voorzitters nog steeds dezelfde is en of je er nog gaat?
In elk geval knap, en blijf volhouden, zeker als je er nog van kan genieten.
Using Tapatalk
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: volhouden!

Bericht door henriette »

jullie reacties geven me telkens weer de moed om door te zetten, en ja, jullie hebben gelijk, de afstand maakt niet uit, zolang je er maar van geniet :)
ik zei vorige week tegen mijn dochter dat ik veel zin had om in genk loopt de badjassenloop van 5 km te doen, maar dat kan ik mooi vergeten :
ben dinsdagavond in allerijl naar het ziekenhuis moeten gaan, de PDS was in werkelijkheid een blindedarmontsteking, dat prutske stond op springen, daardoor had ik zondagnacht dus zo vreselijk veel pijn :roll:
ze kunnen nu niet opereren omdat er zich een stevige koek rond de ontsteking heeft gevormd, ik heb nu 3 dagen medicatie gekregen in het ziekenhuis, en moet nog 4 tot 6 weken antibiotica slikken voor er geopereerd word.
volgende week moet ik op controle en hoor ik wat ze gaan doen, hopelijk word het 6 weken, want 13 april wou ik 3 dagen naar de voerstreek met mijn dochter, en het paasweekend zouden we met de kampeerclub doorbrengen :(
heeft er iemand een idee hoelang het na een blindedarmoperatie duurt eer je weer kunt rondrennen?
ik was na mijn heupoperatie na 3 dagen al stevig aan het rondwandelen, na 9 dagen liep ik al de trap af, en na 5 weken fietste ik weer rond! dat moest wel, ik had 4 kinderen rondlopen en ben alleenstaand.
hopelijk gaat het nu even vlot!
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: volhouden!

Bericht door henriette »

vorige dinsdag geopereerd, meer last dan ik had verwacht, maar valt qua pijn toch goed mee.
fietsen lukt al zolang ik geen grote afstanden afleg, benieuwd wanneer ik weer kan gaan lopen; heb een ideaal schema gevonden voor intervaltraining, dat word zwoegen deze zomer: weer opnieuw starten met lopen, stevige fiets-en wandeltochten omdat we eind augustus 10 dagen naar oostenrijk gaan, heb er al zin in!
vorig jaar raakte ik nergens meer zonder de motor van mijn fiets te gebruiken, nu fiets ik 28 km op eigen kracht, 1u tai chi, 1u med.fitness, én 28 km naar huis, waarbij ik soms de laatste 5 hulp gebruik.
spijtig genoeg helpen de spuiten niet zo goed meer, en raak ik bij het lopen snel buiten adem, wat wil je ook, met max 55% longinhoud?
ben toch blij dat het nog steeds lukt, want zonder de spuiten zou ik nu al lang aan de zuurstof hangen!!
ik geef niet meer om wedstrijden, het enige dat nu telt is door kunnen gaan met fietsen en lopen, en daarbij optimaal genieten!
nu maar hopen dat ik zo snel mogelijk weer erin kan vliegen !!!
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: volhouden!

Bericht door bloem »

We hopen het met je mee Henriette! Spoedig herstel!
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: volhouden!

Bericht door henriette »

ik heb gelukkig niet veel last gehad van de operatie, maar van lopen is tot mijn grote spijt nog weinig van gekomen, ik ben verschrikkelijk draaierig, chronische ménière zeggen ze nu, zeer terapieresistent; 'k zal ermee moeten leren leven hé
de laatste week heb ik ook enorm veel gefietst, want op de fiets voel ik er amper iets van, en dat ging fantastisch! elke woensdag 28 km zonder de motor, 1uur tai chi, 1 uur kiné, en weer 28 km naar huis, om de 2 weken 's anderendaags 40 km voor mijn spuiten, en vorige zondag 104 km bokkerieje, slechts 3 km met motor!!!
maar plots hebben mijn benen het begeven, veel pijn, vermoeid, toch op de loopband 5 km gelopen, nu nog meer pijn :oops:
eigen schuld natuurlijk, maar als ik morgen beter op mijn benen kan staan, ben ik toch de loop op zulle!!!!
het zal vallen en opstaan worden vrees ik, maar dat neem ik er maar bij; ik draag nu een gewone sportarmband met een medisch attest waarin staat dat ik duizelig kan zijn,en wat ze moeten doen, en mijn dochter blijft in de buurt met haar mountainbike; het moet maar lukken dus !!!
flatcoatjrt

Re: volhouden!

Bericht door flatcoatjrt »

Wat een vechter ben je! Daar mag je trots op zijn. Ook al gaat het dan niet helemaal zoals je graag zo willen..zoveel km fietsen doe ik je beslist niet na.

Respect!

Gr mirjam
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: volhouden!

Bericht door henriette »

vorige week was ik te duizelig om veilig buiten te lopen, dus dan maar de loopband op!
de eerste keer had ik weinig tijd, maar toch 4.5 km in 25 min. en vooral: aan één stuk!! was er fier op, want dat lukte al zo lang niet meer :)
3 dagen later 6 km in 40 min., ook aan een stuk, gewoon omdat ik mijn tempo op de band beter controleer denk ik!
nu was het te warm voor mij, ik had moeite met ademen, en ben de hele tijd doodmoe ;dus heb ik 4 dagen niks gedaan, maar mss ben ik er strakskes toch weer vandoor! proberen om het buiten ook rustiger aan te doen, wie weet!
Plaats reactie