Poging tot halve marathon

Wil je ons vertellen over jouw Start-to-run ervaring? Hier kan je je helemaal uitleven!
Forumregels
Een forum specifiek om jouw ervaringen te delen! Ben je vandaag gaan lopen, en vertel je ons graag hoe is geweest? Ga dan hier je gang!
TeamBlue
Berichten: 166
Lid geworden op: 26 mei 2012, 13:30

Re: Poging tot halve marathon

Bericht door TeamBlue »

Ja! Ik mag nog eens wat schrijven!

't Is toch al weer 10 dagen geleden :| (foei foei) maar vandaag vertrokken naar het Zonienwoud voor een loopje. De hondjes mochten mee dit keer en ik had besloten om heel het tuig/leibanden gedoe achterwege te laten en ze los te laten lopen. Dat ging zooooo goed! Sue had eindelijk zoiets van 'ah eindelijk eens een wandeling die vooruit gaat'. Blitz bleef af en toe wat achter, die had het soms wat moeilijk op zijn oude dag. ;)

Was alleszins veel aangenamer lopen; ik voelde me niet schuldig want de honden konden mee, en ik zat ook niet continu te sukkelen met leibanden of een hond die van haar eigen tuig wegloopt.

Uiteindelijk 32 minuten gelopen op 4,53 km... Toch proberen van dit weekend nog is te gaan hé!
Cami
Berichten: 98
Lid geworden op: 01 mar 2014, 18:30
Contacteer:

Re: Poging tot halve marathon

Bericht door Cami »

Jaloers ...

Maxx, mijn bijna 8 jaar oude labrador mag niet mee gaan lopen. Hij haat het ook en nu besef ik echt tenvolle waarom. Maxx heeft zware heupdysplasie en begint nu echt pijn te hebben. Op anderhalve week al 2 maal naar dierenarts moeten gaan. Hij krijgt nu pijnstillers en moet het echt veel rustiger aandoen. Volgende week zaterdag krijgt hij een roesje en worden er uitgebreid nieuwe foto's van zijn heupen genomen en zal lever en maag gecheckt worden. Waarschijnlijk zal hij vanaf dan, als blijkt dat maag en lever sterk genoeg zijn, constant pijnstillende medicatie moeten nemen. Nooit meer loslopen, nooit meer dollen op het strand, nooit meer crossen achter de konijntjes in het bos .... Pfff ... Maar hopelijk mag hij nog lang en liefst pijnvrij bij ons blijven ...

Ben blij dat jij genoten hebt van je loopje. En ik ben er zeker van dat jij dit weekend opnieuw met de hondjes in het Zoniënwoud zal te vinden zijn.
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Poging tot halve marathon

Bericht door El Pollo Diablo »

En, nog gaan lopen?
TeamBlue
Berichten: 166
Lid geworden op: 26 mei 2012, 13:30

Re: Poging tot halve marathon

Bericht door TeamBlue »

Aiaiaiai, ik schaam mij dood :oops: :oops: :oops:

Sinds mijn laatste post (29 mei) heeft het geduurd tot afgelopen zaterdag (21 juni) eer ik er mij nog aan gewaagd heb.. En nu krijg ik het alweer voor mekaar om weer uit te stellen. Ik moet wel zeggen, ik heb dinsdag en vandaag wel veel beentjesbeweging gehad (dinsdag wandelen + agility training en vandaag in totaal 4 uur gewandeld met de honden). Morgen heel de dag een vermoeidende opleiding voor het werk voor de boeg. Maar ik hoop (en ik hoop dat die ook geen loze belofte is) dat ik er mij vrijdag nog eens aan kan wagen!

Ondanks dat ik de laatste tijd echt niet veel meer ben gaan lopen ging het best goed! 40 minuutjes gelopen met ergens 1 minuutje in de helft tussendoor gestapt...
De hondjes waren mee en die vonden ondertussen ook nog even de tijd om te spelen hihi;

https://www.youtube.com/watch?v=zc70EG9xLzg

Wat jammer trouwens Cami van Maxx! Heupdysplasie is inderdaad een smerige aandoening! Zijn de foto's intussen genomen? Wat was de uitslag?
El Pollo Diablo
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 aug 2013, 22:13

Re: Poging tot halve marathon

Bericht door El Pollo Diablo »

Super dat jij ook terug bent! Bedankt voor het filmpje, het maakt aanschouwelijk waarom lopen met de hondjes niet zo evident is, maar wel héél leuk :lol:. Eigenlijk is het ook een vorm van intervaltraining: lopen, even stoppen omdat je twee gekkerds weer 't zot in de kop hebben, dan weer lopen, dan weer twee zotte honden... Heerlijk om te zien alleszins :D
Plaats reactie