Te hoge hartslag

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Sté

Re: Te hoge hartslag

Bericht door Sté »

Vandaag dus gaan lopen, en na nog geen 5 stappen gaat die hartslag de hoogte in, 190 max gegaan vandaag, dus vertraagde ik, maar uiteindelijk moest 'k bijna constant stappen...
Misschien toch tijd om naar een sportarts te stappen? Of is lopen dan toch geen sport voor mij?
Fieke87
Contacteer:

Bericht door Fieke87 »

Als je begint met lopen moet je lichaam nog wennen. Het is normaal dat je je hartslag niet meteen onder controle blijft.
Als je met start to run begint bvb dan moet je proberen tijdens de loopstukjes nog te kunnen praten. Lukt dat niet zonder naar adem te happen dan loop je te snel. Als het letterlijk zo is zoals je schrijft dat je hs na 5 stappen zo hard de hoogte in gaat dan zijn er een paar mogelijkheden: hs meter meet niet juist (goed natgemaakt e.d), je loopt veel te snel of je hebt indderdaad een of anders probleem waardoor je hartslag zo snel stijgt.
Ik zou eens proberen met gewoon rustig te lopen zodat je nog kan praten, als je hs dan ook nog naar 190 gaat dan klopt er iets niet.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Using Tapatalk
Holenmens

Bericht door Holenmens »

Sté schreef:Vandaag dus gaan lopen, en na nog geen 5 stappen gaat die hartslag de hoogte in, 190 max gegaan vandaag, dus vertraagde ik, maar uiteindelijk moest 'k bijna constant stappen...
Misschien toch tijd om naar een sportarts te stappen? Of is lopen dan toch geen sport voor mij?
Dat lijkt me wel erg onwaarschijnlijk, als je contact met de borstband niet goed is krijg je ook hoge waardes, zeker in het begin van een training als je nog niet veel zweet. Sommige mensen geleiden blijkbaar makkelijker dan anderen. Maak de sensor maar eens nat met zout water of met geleidingsgel. Of meet je hartslag gewoon aan je pols en met een horloge.
SLS

Bericht door SLS »

Sté schreef:Vandaag dus gaan lopen, en na nog geen 5 stappen gaat die hartslag de hoogte in, 190 max gegaan vandaag, dus vertraagde ik, maar uiteindelijk moest 'k bijna constant stappen...
Hoe is het afgelopen? Ik ben hierop terechtgekomen omdat ik exact hetzelfde probleem heb, ook onmiddellijk 185 terwijl ik helemaal niet hard loop (5km op 40min). Zelfs belachelijk traag lopen leidt snel tot 175, en ik heb geen idee wat ik hieraan kan doen :?
Plaats reactie