Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Truesue

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Truesue »

Dat rennen na het werk donderdag is er niet meer van gekomen. Het regende pijpenstelen.
Heb pas vandaag weer gelopen, en wel de 4 mijl (6,4 km) van de Damloop. Daar heb ik eigenlijk naartoe getraind, dus het is voor mij wel een mijlpaal dat ik hem uitgelopen heb! En zonder moeite eigenlijk, op mijn gemakje. Maar vraag niet op welk tempo, een tempo waarbij jullie in slaap zouden vallen.
Gek genoeg liep ik afgelopen dinsdag veel harder, en met een lagere hartslag. Maar vandaag was het wel benauwd, veel lopers klaagden dat ze buiten adem raakten of moesten zelfs stukjes wandelen, ik ben het lage tempo blijven aanhouden en kon het dus met plezier en zonder afzien uitlopen, zij het dus op een slakkengangetje.
Loesjesnoesje, hoe is het jou vergaan vandaag bij de Ladiesrun?
Ik vraag me trouwen af of hoe je slaapt ook invloed heeft op je hartslag. Die was vandaag hoger dan anders, vandaar dat ik zo langzaam heb gelopen. Maar de laatste 3 nachten heb ik maar 3,5 uur per nacht geslapen. Ik word elke nacht na ca 3,5 uur slapen wakker, en slaap dan niet meer, of ik slaap op de valreep nog even in, een halfuur voordat de wekker gaat...

Alwin, wat jij doet met KeepRunning doe ik ook, ik hou het schema wat losjes aan. Ik doe 1x in de week de intervaltraining en verder kijk ik naar het schema dat Evy volgt. Da's grofweg 1 x in de week 30 minuten lopen (vanaf week 7 wordt dat 35 minuten), 1 x langer lopen (daar komt steeds wat bij, nu 55 minuten in week 7) en 1x interval, waarna je een extra rustdag hebt. Maar ik doe er nu ook iets vaker een extra dagje tussen.

Vanmiddag salsa dansen dus we gaan gewoon door met bewegen.
bloem

Bericht door bloem »

Hier ook 'slakkegangetjesloop' gedaan, lekker lang, 1:45:00 ; met op 't eind nog 2 keer een 'flinke versnelling' -hartslag gemiddelde van 131... Hopelijk leiden al die slakkegangetjes op termijn tot een flinke verbetering van mijn 'zwakke aerobe uithoudingsvermogen'...
Nu 2 dagen rust, woensdag weer clubtraining meedoen (op 't gemakske!) en dan zaterdag weer een korte 'wedstrijd'...
Dannieke

Bericht door Dannieke »

Vandaag ga ik nog eens een lange afstand doen op't gemak; sebiet zijn we ermee weg voor zo'n 20km.
Zondag de 10k van Mechelen, dus we gaan geen wedstrijdtempo's lopen deze week.

*edit:
En we zijn terug van het loopje. Ik had ervoor enkele glazen water gedronken en een banaantje gegeten.
Helaas voelde ik al een hongertje toen ik er 14km had opzitten, en het drinken was op na 16km. Ik had geen gels of snack meegenomen voor onderweg en de laatste 5km heb ik letterlijk op een lege tank afgelegd.
Ik zat zonder energie en om de hartslag wat onder controle te houden hebben we de snelheid dus verder laten dalen. Laatste kilometer gewandeld.
Maar toch weer blij met een halve marathon te hebben afgelegd.
Tip voor volgende keer: voldoende eten en drinken. :geek:

Ik ga nu een kop havermoutpap eten en zeker 1 liter water drinken. 't is nodig! :mrgreen:
Garmin Connect: http://connect.garmin.com/activity/380208866
Laatst gewijzigd door Dannieke op 23 sep 2013, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Viv

Bericht door Viv »

Vandaag de eerste keer gelopen na de diagnose artrose in beide heupen. Normaal liep ik 10 km. Vandaag de helft genomen en nu afwachten hoe mijn lichaam gaat reageren. Als het goed gaat wil ik het deze week op 5 km per keer houden. En dan weer langzaam opbouwen naar hopelijk weer 10 km.
Kaath

Bericht door Kaath »

Net m'n eerste kermisloop gedaan :D
Hartslag meter telt niet vanaf het begin,was uitgevallen ,dus moest terug de sateliet zoeken.
Maar ik heb de 10 km meegelopen .
Dit is toch heel anders dan dat je alleen loopt,maar wel heel leuk !!

http://connect.garmin.com/activity/380357424" onclick="window.open(this.href);return false;

De hartslagzone had ik van te voren uitgezet om hem niet constant te laten piepen :lol: :lol:
Dannieke

Bericht door Dannieke »

Goed bezig Kaath ;) Die hartslag op wedstrijden ligt altijd hoger hé, niet teveel op letten.
Ga je nog meer op de agenda zetten?
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
Kaath

Bericht door Kaath »

Ja volgende week is het hier van school ook een 10 km loop en daarna Putse kermis :D
mini

Bericht door mini »

Yessss, Yessss, eindelijk na 4weken terug gaan lopen. En het deed deugd 8-)
Ik dacht dat mijn conditie fel gezakt zou zijn, niks daarvan, ik liep heel vlotjes en probeerde ook mijn hartslag onder controle te krijgen, dat wordt nog even oefenen. :D
Ik was 4 weken geleden geëindigd met les 9, ik ben gestart met les 6, het ging vlotjes. Ik had direct iets van; ik wil nog!!! :D
Loesjesnoesje

Bericht door Loesjesnoesje »

Zondag heb ik de Ladiesrun van de Dan tot Damloop gedaan. Geweldig leuk maar wat was het heet in de tunnel, echt vreselijk. Maar heb hem wel uitgelopen maar in het slakkentempo maar na 6 weken trainen vind ik het toch een prestatie maar vooral vind ik lopen nu echt leuk en ga nu verder opbouwen naar de 10 km, die hoop ik in januari te gaan doen.
Truesue, jij gaat ook door?
Alwin

Bericht door Alwin »

@mini: Goed zo!

Mijn hardloopje vandaag bestond uit les 4 van Keep Running. Ik was al snel een beetje moe en feitelijk ben ik gewoon te snel gegaan...
Waarschijnlijk omdat ik dacht: Oooooooooo... 30 minuten maar vandaag! Eergisteren liep ik nog min of meer 45 minuten!
Wél een PR op de 5 km gelopen, dat dan weer wel... :D

http://www.endomondo.com/workouts/250270575/11183946

Het valt me op dat mijn spieren/pezen na een rustigere week (een paar weken geleden) beduidend minder protesteren.
Ik kan het aanraden als je steeds pijntjes hebt! Gewoon een week rustig aan en dan doorbreek je die cirkel misschien!

Mvg, Alwin
Plaats reactie