Door knie geschoten

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
StartendLopertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:19

Door knie geschoten

Bericht door StartendLopertje »

Net terug van 3 weken reis, en ook op reis heb ik mooi verder het schema gevolgd (0-5km in 10 weken).
Echter, bij de eerste les van week 9 had ik het gevoel van door men knieën te schieten, ik ben onmiddelijk gestopt, en heb direct een extra dagje rust ingebouwd.
(tijdens rustdagen geen last bij wandelen zwemmen fietsen!)
3 dagen later dus opnieuw zelfde les, in het begin geen last, na 10 minuten opnieuw het zelfde gevoel, direct weer gestopt dus.
Nadien ging ik rustig wandelen met de hond, ze had lichtjes tegengetrokken en dan ben ik toch door knie geschoten :cry:

Al mankend in stoel gekropen, en nadien werd ik bijna misselijk van de pijn bij elke stap die ik zette. Onmiddelijk ijszak gelegd, en rest van de dag Voltaren gesmeerd.
Dit is vorige week gebeurd, sindsdien kan ik nu weer zonder problemen wandelen/zwemmen... Lopen nog niet gedurfd.

Gisteren naar dokter geweest, aangezien ik schoenen in loopcenter heb gekocht, gelooft ze dat het niet men schoenen zijn, en zegt ze dat het een overbelasting is.
Ik zou nu 3tal keren kiné moeten doen om men knie te verstevigen, 10 dagen 's avonds Voltaren smeren + nog eens patch opleggen 's nachts.

Ik heb altijd de rustdagen gerespecteerd, en me mooi aan het schema gehouden, als ik pijn had ben ik telkens direct gestopt.
Dokter vermoedt dat het puur overbelasting is omdat ik voordien nauwelijks intensieve sporten deed, en zegt dat ik spieren moet verstevigen en speciale strechtoefeningen moet doen.
Ik zou wel al direct weer mogen lopen.

Vanavond eerste kiné, ik ga daar nog eens vragen of ik niet best nog enkele dagen wachten met lopen.

Iemand die dit herkent? Zou het inderdaad enkel overbelasting zijn?
Ondertussen is het al anderhalve week geleden, zou ik al veel conditie kwijt zijn?
StartendLopertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:19

Re: Door knie geschoten

Bericht door StartendLopertje »

Ondertussen al 1ste les kiné gehad.
Ik heb een overbelasting van de kniepees, en vermoedelijk zelfs een "springersknie".

Oorzaak zou zijn dat de spieren naar mijn bovenbeen aan men ene knie veel sterker zijn dan aan de andere knie... (kon kinesist goed voelen zelfs)

Iemand die dit kent?
flatcoatjrt

Re: Door knie geschoten

Bericht door flatcoatjrt »

Nee ik ken het niet...maar wil je sterkte wensen met rust houden..en beterschap!
mosan67
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2013, 13:09

Re: Door knie geschoten

Bericht door mosan67 »

Precies hetzelfde gebeurd bij mijn les 9!
Vorige week dinsdag liep ik tien minuten en toen zakte ik door mijn knie,
thuis meteen gekoeld en gestopt met lopen. Wel door gegaan met wandelen met de hond.
Ik heb ook een branderig gevoel, had jij dat ook?

Greetz Marjon
StartendLopertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 mei 2013, 10:19

Re: Door knie geschoten

Bericht door StartendLopertje »

Ja idemdito hoor...
Plaats reactie