protesterende spieren tijdens wandelen

Vragen over blessures? Stel ze hier, dan kunnen we je advies geven om het lopen / Start-to-run programma al dan niet te hervatten!
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Plaats reactie
FTR
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2013, 16:59

protesterende spieren tijdens wandelen

Bericht door FTR »

Hoi iedereen,

Vandaag les 12 afgerond. JEEJ! Ik voel me echt vooruit gaan, heerlijk gevoel.

Ik heb niet echt een vraag over "blessure", maar wel over pijntjes. Is het normaal dat juist tijdens het wandelen je spieren gaan protesteren? Maar niet tijdens het rennen. Wat moet ik dan doen? Gewoon doorlopen? (Wat ik nu ook doe en dan gaat het vanzelf over na af en toe mijn benen even te schudden) Of kan ik beter even stoppen en strekken?

Alvast bedankt!
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: protesterende spieren tijdens wandelen

Bericht door Hellothere »

Als je er tijdens het lopen en nadien geen last van hebt, dan zou ik me er niet teveel van aantrekken.
Wat eventueel wel kan helpen is na het eerste loopstukje even stretchen (dus als de spieren al opgewarmd zijn).

Je brengt dan de spieren "op lengte", waardoor het geheel ook een beetje soepeler draait.
FTR
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 aug 2013, 16:59

Re: protesterende spieren tijdens wandelen

Bericht door FTR »

Nee, aan het einde van de training heb ik nergens last van, gek genoeg. Bedankt voor je bericht. Ik zal eens proberen om na het eerste stukje eens te gaan stretchen.
Plaats reactie