Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Kris66

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Kris66 »

Holenmens schreef:20.5km aan 9,5km/u ging best lekker, weer was goed, niet te veel insecten. HR rond de 145. Morgen maar eens een stukje fietsen.

Vandaag is mijn loopcarriere precies 1 jaar geworden! 2 minuten lopen was mega afzien. Een beetje oefenen en wat kilo's eraf doen wonderen.
Gefeliciteerd met je verjaardag!
20 km na een jaar,slechts één woord:
wooooooooooooooow !!!!!!!
Holenmens

Bericht door Holenmens »

Kris66 schreef:
Holenmens schreef:20.5km aan 9,5km/u ging best lekker, weer was goed, niet te veel insecten. HR rond de 145. Morgen maar eens een stukje fietsen.

Vandaag is mijn loopcarriere precies 1 jaar geworden! 2 minuten lopen was mega afzien. Een beetje oefenen en wat kilo's eraf doen wonderen.
Gefeliciteerd met je verjaardag!
20 km na een jaar,slechts één woord:
wooooooooooooooow !!!!!!!
Bedankt, het zit hem vooral in het volhouden, het kost wel wat wilskracht om aan de wekelijkse kilometers te raken. Als ik het kan op mijn gevorderde leeftijd (44) denk ik dat het voor de meesten wel een haalbaar doel moet zijn. Volhouden dus, niet toegeven aan de redenen die er altijd wel zijn om een training over te slaan!
jekl053

Bericht door jekl053 »

Wat een mooie prestatie !
bloem

Bericht door bloem »

Met al die langeafstandslopers hier tegenwoordig... gisteren ook nog maar eens een extra lusje van 3km aan mijn normale toer van 10km gebreid... ;)
Ideaal loopweertje en idd. weinig insecten idd. Hartslag max 150 en avg 139, tempo 9,5/h... Dik tevreden met de cijferwaarden... In vgl. met 't zelfde loopje in maart tempo hoger bij een gelijkaardige hartslag :D
Dannieke

Bericht door Dannieke »

't Is al even geleden dat ik nog wat schreef, meer bezig geweest aan de badkamerrenovatie en geen zin meer om voor de PC te kruipen 's avonds. Maar we zijn blijven trainen!
Gisteren een rustig loopje gedaan. http://connect.garmin.com/activity/356092318
Kijk al uit naar de volgende trainingen, want dan gaan we voor 1u45 met snellere tempo's tussendoor.
Ook een weekje vakantie nu, altijd leuk :mrgreen:
Livinusrun 28/06 (29km) - Iron Dog Run 15/08 - Titan Run 5k 13/09 - TCS Amsterdam Marathon 18/10
scoobidoo

Bericht door scoobidoo »

Indrukwekkend: 20km op 1 jaar tijd !!! Chapeau hoor !

Ik loop nu 2 à 3x/week mijn 5km en sinds vorige maand ook 1x/maand 10km. Die 10km lukt echt zonder problemen als ik maar op het juiste moment vertrek maar het gaat nog wel langzaam: gemiddeld 8.5km/uur terwijl ik bij 5km wel rond de 9.2km/uur loop. Ook al is tijd ondergeschikt aan afstand volgens de regels van het lopen ik wil toch graag ooit die 10km in minder dan 1u lopen maar daar zal ik nog wat geduld voor moeten hebben... hopelijk lukt dat dit jaar nog
Holenmens

Bericht door Holenmens »

@scoobidoo De enige regel die er is dat je niet meer dan 10% per week sneller mag gaan of langer gaat lopen. Je hebt nog 20 weken; 200% verder en sneller "mag" dus tegen het eind van het jaar :mrgreen: Maar zonder gekheid, de lat moet elke week wel een stukje hoger. Dezelfde afstand/tempo blijven lopen gaat je niet sneller maken, je lichaam went hieraan.

Vandaag mijn nieuwe schoenen ingelopen,het zijn Brooks ASR geworden (wel eerst 5 paar andere getest), ze lopen een pak soepeler dan mijn Saucony's Omni 11. Ze zijn minder breed en hebben minder demping, hierdoor ook veel soepeler wat prettiger loopt. Ook geen druk meer op de binnenkant van mijn voet, hier had ik last van blaren/eelt. Heb vandaag maar 5km gelopen, volgende keer nog maar eens de Saucony's aantrekken en langzaam de nieuwe schoenen verder inlopen. Maar tot nu toe ben ik er super tevreden mee.
Kris66

Bericht door Kris66 »

Vandaag mijn half uurtje gelopen.
Het ging wel.
Maar,mijn voornemen 2 keer per week een half uur en 1 keer per week 5 km........ligt al in de soep!
Ik dacht echt dat ik afgelopen maandag die 5 km had gedaan,bleek het al van vorige zaterdag geleden te zijn. :shock:
Time flies when you're having fun?!
Maandag dan maar he.
Klavertjes

Bericht door Klavertjes »

Vandaag na 4 weken toch de loopschoenen maar weer eens aangetrokken, het plan was om te beginnen met een rondje van 3 km, maar het ging lekker en toen toch maar doorgegaan tot de 5.5 km.

Ik ben blij dat ik weer ben gegaan, het doel is nu de 10 km te bereiken, De langste afstand tot nu toe is 8 km.

fijn weekend allemaal
Viv

Bericht door Viv »

Yes, weer een mijlpaal bereikt. Oké voor sommige van jullie een mijlpaaltje, maar ik ben trots op mezelf. Net 10,7 km gelopen. Gemiddelde snelheid 9,4. Het ging lekker. De komende tijd dit maar eens volhouden en kijken of ik het tempo langzaam wat op kan voeren.
Plaats reactie