De hardloopwanhoop nabij

Heb je vragen over het lopen?
Stel ze maar hier wij zullen je zo goed mogelijk proberen helpen en je te begeleiden.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
Gebruikersavatar
Gert_01
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 mei 2013, 22:09
Locatie: Tienen

Re: De hardloopwanhoop nabij

Bericht door Gert_01 »

bloem schreef:
Holenmens schreef:Als je loopt zonder af te zien ben je al een heel eind.
is de sleutelzin hier... veel trager lopen sooba !! (niks om je voor te schamen, is beginnersfout met stip op nummer 1 ;) )
Succes ! en hopelijk vind je heel spoedig je loopplezier terug !!
Inderdaad Sooba, zelfs al lijkt het alsof je zo traag loopt dat je bijna geen meter vooruit komt, je bent nog steeds aan het lopen. Met andere woorden, je werkt nog steeds aan je conditie. Er is niets verkeerd met nu wat (extreem?) trager te lopen. Later zal je tijd genoeg hebben om rond te crossen als je het hele half uur al onder de knie hebt :) .
De aanhouder wint
Kris66
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 apr 2013, 11:30

Re: De hardloopwanhoop nabij

Bericht door Kris66 »

Ik ken het probleem.
Ik loop nu zo traag,onder persoonlijke dwang.......ik denk erover een mes en aardappelen mee te nemen,kan ik ze al schillen onderweg
:mrgreen: ;)
Truesue
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 mei 2013, 12:36

Re: De hardloopwanhoop nabij

Bericht door Truesue »

Ik denk ook dat je te hard loopt. Ik heb bij mezelf gemerkt dat als ik te hard loop, al is het maar alleen in de eerste paar minuten, ik het de rest van de training moeilijk blijf houden. Al zitten er dan wandelminuten tussendoor waarbij je op adem kan komen, het blijft toch zwaar.
Daarom let ik er nu op trager te lopen. En test ik telkens even of ik nog kan meezingen en of ik het nog prettig vind. Is dat niet het geval, dan vertraag ik, al lijkt het dan of ik echt op een slakkengangetje sjok.
Ik hou nu met de app Runkeeper op mijn smartphone bij hoe ver en snel ik loop, en dan kan ik precies zien waar ik 'de fout' in ga. Heb gemerkt dat ik als ik 8 km per uur loop, het heel comfortabel kan volhouden. Maar ga ik bv 10 kilometer per uur dan wordt het echt afzien.
Ik wil natuurlijk steeds sneller en zo, maar ik houd mezelf voor dat ik eerst dat halve uur achter elkaar moet kunnen lopen, daarna mag ik pas harder.
Succes!
Alfred

Re: De hardloopwanhoop nabij

Bericht door Alfred »

In plaats van een betere conditie krijg je met overtraining misschien nog slapeloosheid, moeheid overdag, last van kleine ziektesymptomen als keelpijn, hoofdpijn, hoesten, ... etc.
Misschien eens een weekje rusten en daarna met een fris lijf terug aan de slag maar een stuk minder snel?
Filipke
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 mei 2013, 16:32

Re: De hardloopwanhoop nabij

Bericht door Filipke »

Hey Sooba, ik heb gisteren voor de eerste keer dezelfde les gelopen als jij, 5x7x7x5 lopen.
Net zoals jij ervaarde ik gisteren hetzelfde, de eerste keer 7 minuten lopen ging redelijk goed, maar na 2 lopen van de tweede 7 minuten, kreeg ik het al bijzonder moeilijk.
Morgen ga ik les 17 lopen, welke identhiek is aan les 16. Zien of het beter lukt dan gisteren.
Trager lopen helpt inderdaag.

Ik draag sinds enkele weken ook een hartslagmeter, die ook de snelheid en afstand weergeeft (heel heel handig).
Ik heb een Garmin Forerunner 110 (prijs 169 €), bij Decathlon staat hij 159 €.
Werkt super eenvoudig en geeft alles aan in het Nederlands, handig aan te sluiten op computer om gegevens te uploaden. Je hoeft geen computernerd te zijn, want het is poepsimpel in gebruik.
becrsh
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jun 2013, 14:27

Re: De hardloopwanhoop nabij

Bericht door becrsh »

Eventjes geregistreerd omdat ik toch graag een reactie wou geven.


Een hartslag meter hoeft helemaal niet duur te zijn. Zeker niet als beginnende loper. Zo was mijn eerste hartslagmeter eentje van Kalenji van 30€. Daar heb ik eigenlijk meer als 2 jaar meegelopen (ook wedstrijden). Het is pas sinds kort dat ik me een garmin forerunner heb aangeschaft.

Decathlon: Cardio onrhytm 100 voor 22€ bijvoorbeeld.
http://www.decathlon.be/cardio-onrhythm ... 60569.html

verder wat de bovenstaande mensen vertellen compleet waar. Trager lopen, de recuperatie die je hebt is niet genoeg om terug fit te worden. Zeker in het begin proberen doseren, je komt er heus wel!
Kippie81
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 nov 2012, 16:30

Re: De hardloopwanhoop nabij

Bericht door Kippie81 »

Precies mijn verhaal!
En mijn man is ook nog eens van: SNELLER SNELLER! (hij kan weeeeken niet trainen en dan in 25 minuten zijn 5 km maken).

Ik wilde ook écht niet meer. Stomme rot hardlopen en Evy kon ik al helemaal niet meer horen! Maar aangezien 30 juni mijn 5 km er aan zit te komen moest ik wel.

Sinds deze week ben ik eens langzaam gestart, echt een slakkengangetje. Ik maak nu ongeveer 1 km in 7.45 m
Echt een langzaam tempo en soms iets sneller. En vandaag EINDELIJK!!!!! de 5 km gemaakt. De tijd, ach die is niet zo snel maar ik heb het gehaald!

Dus inderdaad, trager lopen. Het lukt je!!
Plaats reactie