Wat hebben we vandaag gedaan?

Post hier je eigen ervaringen met lopen. Hoe je het lopen ervaart, hoeveel kilo je bent afgevallen, wanneer je loopt, hoeveel je loopt,waar je loopt,...
Kortom vertel het ons.
Forumregels
Dit forum is gebouwd voor en door lopers, is louter informatief en verwijst niet naar andere merken. We beheren ook geen mobiele applicatie. Bij vragen over je account, richt je tot de uitgever zelf.
henriette
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 mei 2009, 21:36
Locatie: Eisden Maasmechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door henriette »

vandaag waren we maar met 7, en iedereen deed het rustig aan,sommigen willen morgen in keulen de 20 km gaan lopen, zelfs onze oudste: 74 jaar :!: :!:
ik had zoveel last van mijn been dat ik die 8 km zelfs niet sneller dan 9tot 10 km/u had kunnen lopen :(
en zondag was ik er zo trots op dat ik een zwaar parcours van 12 km aankon;wel 1u24min.over gedaan,aan het eind nog slechts 8km/u,maar toch volgehouden :)
woensdag ging het ook niet zo slecht, 9 km heuvelachtig parcours in 1u,weer met problemen in het been,maar ja, ik weet dat de spieren stilaan slapper worden;doorbijten dus!wil de paasjogging kunnen lopen;wel de kleinere afstand van 11 km,maar voor mij is dat al heel wat!
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door flightleader »

@ Henriette: volhouden, je doet het goed en vergeet niet dat merendeel van de wereldbevolking zelfs die prestatie niet kan neerzetten. Dus je hoort bij een select clubje!

Vandaag iets meer dan 12 kilometer gelopen, 80 min aan een aangenaam tempo in het zonnetje, wat kan een mens toch meer wensen?
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

henriette schreef:doorbijten dus!wil de paasjogging kunnen lopen;wel de kleinere afstand van 11 km,maar voor mij is dat al heel wat!
Henriette, volledig eens met Flightleader hoor, je zet hier prestaties neer waar de meesten zelfs nog niet van kunnen dromen.
Volhouden dus, en zelfs als je een keertje wat gas moet terugnemen, doe je het nog altijd veeeel beter dan de gemiddelde Belg ;)

En je hebt het afgelopen weekend in elk geval ook veel beter dan ik gedaan.

Vorige donderdag maar heel lichtjes getraind wegens, tja, ik weet nog altijd niet wat er toen was.
In het weekend voelde ik mij stukken beter, maar van lopen op zondag is er niks in huis gekomen. Moest naar een brunch tegen 11u, en om mijn programma voor de lange loop tijdig te kunnen doen had ik om 8 uur moeten starten met lopen, dus rond 7 uur opstaan, en met dan die nacht die een uur korter geworden is heb ik geopteerd voor een keertje uitslapen.

Deze week train ik mijn snelle loop/fietsen/kracht maar één keer op dinsdagavond. De rest van de week heb ik een arrangementje aan de kust gepland om de verjaardag van mijn vriendin te gaan vieren.

En dan volgende zondag er weer met volle moed tegenaan.

10 miles ligt nog maar een kleine 3 weken weg, maar gezien ik vorige week toch nog 15 km had op 1u40, zie ik het toch nog steeds wel zitten.

Fingers crossed maar.
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door flightleader »

Gisteren 85 min gaan lopen en het ging verbazend goed met een gemiddelde snelheid van 9.3km/h heb ik afgetikt op meer dan iets meer dan 13km. Voor het eerst ook een drank gordel meegenomen, en het helpt zeker bij zo'n loop te drinken, in totaal 300 ml gedronken en voelde dat het lopen beter ging.
Garmin details vind je hier.
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Ria
Berichten: 90
Lid geworden op: 19 mar 2010, 12:58

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Ria »

flightleader schreef:Garmin details vind je hier.
SUPER prestatie Flightleader :!:
En als ik zo naar je details kijk merk ik dat je eigenlijk maar op een kleine 5km van mijn deur passeert :)
Dus als je aan uitbreiden denkt.... ;)
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door flightleader »

Ria,

Laarne is inderdaad niet ver, mijn vader is daar opgegroeid en ik weet daar redelijk goed mijn weg. Een mooi gebied om te lopen. Misschien als ik begin te oefenen voor de marathon.

Vandaag niets gedaan,... mag ook eens!
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
flightleader
Berichten: 879
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:08
Locatie: Ledeberg
Contacteer:

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door flightleader »

Vandaag 90 minuten gelopen (Yes!), heb op mijn gemak gelopen want wist dat ik het lastig zou krijgen. Iets meer afstand gedaan dan de vorige 85 minuten maar voorlopig blijven we op 90 minuten lopen en plannen wat intervals.
Garmin Details hier

En wat hebben jullie gedaan?
Lopen is een avontuur, genoeg stof voor een blog:
[url=http://www.flightleader.be/wordpress/]A Running Female Gamers mind[/url]
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

Bij mij "pruttelde" het trainingsschema de afgelopen weken een beetje.
Vorige week, maar één keer mijn combi snelle loop/fietsen/kracht kunnen doen. De tweede helft van vorige week heb ik een arrangement aan zee geboekt, en daar hebben onze aktiviteiten zich beperkt tot de krant gaan kopen, deze op een terrasje lezen, saunaatje/jacuzzi, en verder veel niksdoen, eten en drinken.

En mijn lange loop vorige zondag was er ook al bij ingeschoten wegens andere culinaire activiteiten (brunch, en een terrasje), en de week voordien wegens maag/darmen overhoop ook al niet getraint met de intensiteit die ik wou.

Afgelopen weekend dan maar een poging tot inhalen van de "trainingsachterstand" gedaan.

Mijn vriendin is lange tijd moeten stoppen met sporten (zware operatie) en is enkele weken terug begonnen met de start-to-run, en zij combineert dit met mountainbiken. Ik ben afgelopen zaterdag met haar meegegaan, 2 uur MTB op 't gemak, en 26 minuten lopen (zij had les 9 en dus 18 minuten lopen en 8 minuten stappen), ik heb de 26 minuten voluit gelopen (dus voorop, terugkeren, mij laten inhalen, weer inhalen, ...) was al een mooie interval training, en lukte welliswaar heel goed. Enige probleem met de combi MTB/running is, dat ik met een rugzak moet lopen (op MTB gebruik ik schoenen voor klikpedalen, en die moet ik tijdens het lopen in een rugzak meenemen). Loopt toch iets moeilijker als je dat niet emer gewend bent.

Hoewel 26 minuten lopen voor mij peanuts zijn (sorry voor de dikke nek :oops: ), en ook het fietsen voor mij "lichtjes lostrappen" was, had ik een heel goed gevoel na deze training. De conditie had in elk geval niet al te veel geleden onder de excessen van de voorgaande weken.

Op zondag dan, tijd voor het betere werk, mijn eerste lange loop sinds 2 weken. En jaar hoor, ik heb ze gedaan die 10 miles. Zat wel iets zwaarder in de benen, maar dat wijt ik gemakkelijkheidshalve op het gebrek aan duurtraining gedurende enkele weken.
Resultaat voor de 16 km, een goeie 1u45 minuten, dus een dikke 9 km/u).

Nu, in de laatste rechte lijn naar de 10 miles dus, mijn schema strikt volhouden, geen uitzonderingen meer. Gelukkig staan er de komende weken geen excessen, feestjes, verjaardagen of andere uitspattingen op het programma. Ik ga mij nu concentreren om de snelheid nog ietsjes aan te scherpen. Ik zou er graag nog 5 minuutjes afkrijgen om mijn max target van 1u40 te halen.

Maar ik zie het verder wel helemaal zitten, 10 miles, here I come.

Om ook te testen hoe mijn rug reageert (sinds zware rugproblemen afgelopen zomer enkel nog maar op zandgrond gelopen) heb ik mijn parcours ook aangepast en er enkele flinke stukken beton tussengestoken. Rug heeft dit perfect doorstaan, dus ook hier weer een zorg minder (hopelijk, want enkele kilomters beton in een bos, zijn natuurlijk nog altijd niet te vergelijken met 16 km beton en kasseien).
bloem
Berichten: 1195
Lid geworden op: 20 apr 2010, 14:54
Locatie: Zuiderkempen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door bloem »

Chapeau Henriette !!!
Keep running girl ;)

En Hellothere... volgens mij moeten ze daar in A'pen goed uitkijken of ge loopt ze er daar allemaal nog af :lol:
keep us posted !

Zelf: ... euh... denk dat de post van Hellothere van maandag mag kopiëren... :mrgreen:
Hopelijk vind ik deze namiddag een gaatje (in mijn agenda) en een mooi paadje (in het bos)... Ben er aantoe 8-)
Op 't gemakske (ca 9km/u)... uurke lopen... zal deugd doen...
Hellothere
Berichten: 3224
Lid geworden op: 04 mar 2010, 11:14
Locatie: Mechelen

Re: wat hebben we vandaag gedaan?

Bericht door Hellothere »

bloem schreef:En Hellothere... volgens mij moeten ze daar in A'pen goed uitkijken of ge loopt ze er daar allemaal nog af :lol:
Hmm, weinig kans voor. Denk dat er toch nog een paar voor mij gaan aankomen :(
Plaats reactie